2021-11-10 08:20:09 +01:00
## Use Case 2: Wypłata gotówki
2021-11-03 10:10:11 +01:00
### Aktor podstawowy (Primary actor):
Klient
### Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
- Klient: oczekuje możliwości szybkiej wypłaty gotówki, poprawności przy wydawaniu banknotów, nieinwazyjnych środków bezpieczeństwa
- Przedsiębiorstwa bankowe: chcą poprawności realizowanych transakcji, szczególnie blokowania na kontach poprawnej ilości środków, zadowolenie Klienta oraz bezpieczeństwa wykonywanych transakcji.
- Właściciel bankomatu: zadowolenie Klienta, poprawne naliczanie prowizji
### Warunki wstępne:
2021-11-03 10:55:48 +01:00
*brak*
2021-11-03 10:10:11 +01:00
### Warunki końcowe:
2021-11-03 10:55:48 +01:00
Wypłacona została poprawna ilość banknotów. Kwota została poprawnie odjęta z konta. Wydrukowane zostało potwierdzenie wypłaty.
2021-11-03 10:10:11 +01:00
### Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
1. Klient przychodzi do bankomatu z kartą przypisaną do konta z którego mają zostać wypłacone pieniądze
2. Klient wkłada kartę do bankomatu
3. Bankomat potwierdza, że karta jest poprawną kartą bankomatową
4. Bankomat prosi Klienta o PIN
5. Klient podaje poprawny PIN
6. Klient wybiera funkcję „Wypłata Gotówki”
7. Klient podaje kwotę, którą chce wypłacić
8. Z konta Klienta odejmowana jest wypłacana kwota wraz z prowizją
9. Bankomat wydaje banknoty
2021-11-03 10:55:48 +01:00
10. Bankomat wydaje potwierdzenie wypłaty
2021-11-03 10:10:11 +01:00
11. Bankomat wydaje kartę
### Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
2021-11-03 10:55:48 +01:00
*a. W dowolnym momencie, bankomat nie jest sprawny: < br >
2021-11-03 10:10:11 +01:00
  1. Trwające transakcje zostają przerwane < br >
  2. Bankomat przechodzi w tryb awaryjny < br >
  3. Wydawana jest karta Klienta < br >
    3a. Karta Klienta nie może zostać wydana: < br >
      1. Bankomat wyświetla informacje o awarii wraz z kontaktem w celu umożliwienia odzyskania Karty < br >
3a. Karta nie jest poprawną kartą bankomatową: < br >
  1. Bankomat podaje komunikat o nieprawidłowej karcie, po czym zwraca kartę. < br >
5a. Podany PIN jest nieprawidłowy: < br >
2021-11-03 10:55:48 +01:00
  1. Bankomat prosi po ponowne podanie PINu   *powrót do punktu 4* < br >
2021-11-03 10:10:11 +01:00
    1a. Podano trzykrotnie nieprawidłowy PIN: < br >
      1. Karta zostaje zablokowana, po czym zostaje zwrócona. < br >
7a. Podana kwota nie jest podzielna przez 10: < br >
  1. Bankomat wyświetla komunikat o błędnej kwocie < br >
2021-11-03 10:55:48 +01:00
  2. Bankomat prosi o powtórne podanie kwoty   *powrót do punktu 7* < br >
2021-11-03 10:10:32 +01:00
7b. Podana kwota nie może zostać wypłacona za pomocą zdeponowanych banknotów: < br >
2021-11-03 10:25:06 +01:00
  1. Bankomat wyświetla komunikat o niewystarczającej ilości banknotów < br >
2021-11-03 10:55:48 +01:00
  2. Bankomat prosi o powtórne podanie kwoty   *powrót do punktu 7* < br >
2021-11-03 10:25:06 +01:00
8b. Na koncie Klienta nie ma wystarczającej ilości środków: < br >
  1. Bankomat wyświetla komunikat o niewystarczającej ilości środków na koncie < br >
  2. Bankomat zwraca kartę < br >
2021-11-03 10:10:11 +01:00
### Wymagania specjalne:
2021-11-03 10:25:06 +01:00
- Przy braku wykonanych akcji przez 30s trwające transakcje powinny zostać przerwane a karta zwrócona.
- Wielojęzyczny interfejs
2021-11-03 10:10:11 +01:00
### Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
2021-11-03 10:25:06 +01:00
2021-11-03 10:10:11 +01:00
### Kwestie otwarte:
2021-11-10 08:20:56 +01:00
- Czy możliwa jest zmiana prowizji?
- Czy umożliwiamy wypłatę innych walut?
2021-11-03 10:10:11 +01:00