3.1 KiB
Use Case 2: Wypłata gotówki
Aktor podstawowy (Primary actor):
Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
- Klient: oczekuje możliwości szybkiej wypłaty gotówki, poprawności przy wydawaniu banknotów, nieinwazyjnych środków bezpieczeństwa
- Przedsiębiorstwa bankowe: chcą poprawności realizowanych transakcji, szczególnie blokowania na kontach poprawnej ilości środków, zadowolenie Klienta oraz bezpieczeństwa wykonywanych transakcji.
- Właściciel bankomatu: zadowolenie Klienta, poprawne naliczanie prowizji
Warunki wstępne:
brak
Warunki końcowe:
Wypłacona została poprawna ilość banknotów. Kwota została poprawnie odjęta z konta. Wydrukowane zostało potwierdzenie wypłaty.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Klient przychodzi do bankomatu z kartą przypisaną do konta z którego mają zostać wypłacone pieniądze
- Klient wkłada kartę do bankomatu
- Bankomat potwierdza, że karta jest poprawną kartą bankomatową
- Bankomat prosi Klienta o PIN
- Klient podaje poprawny PIN
- Klient wybiera funkcję „Wypłata Gotówki”
- Klient podaje kwotę, którą chce wypłacić
- Z konta Klienta odejmowana jest wypłacana kwota wraz z prowizją
- Bankomat wydaje banknoty
- Bankomat wydaje potwierdzenie wypłaty
- Bankomat wydaje kartę
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. W dowolnym momencie, bankomat nie jest sprawny:
1. Trwające transakcje zostają przerwane
2. Bankomat przechodzi w tryb awaryjny
3. Wydawana jest karta Klienta
3a. Karta Klienta nie może zostać wydana:
1. Bankomat wyświetla informacje o awarii wraz z kontaktem w celu umożliwienia odzyskania Karty
3a. Karta nie jest poprawną kartą bankomatową:
1. Bankomat podaje komunikat o nieprawidłowej karcie, po czym zwraca kartę.
5a. Podany PIN jest nieprawidłowy:
1. Bankomat prosi po ponowne podanie PINu powrót do punktu 4
1a. Podano trzykrotnie nieprawidłowy PIN:
1. Karta zostaje zablokowana, po czym zostaje zwrócona.
7a. Podana kwota nie jest podzielna przez 10:
1. Bankomat wyświetla komunikat o błędnej kwocie
2. Bankomat prosi o powtórne podanie kwoty powrót do punktu 7
7b. Podana kwota nie może zostać wypłacona za pomocą zdeponowanych banknotów:
1. Bankomat wyświetla komunikat o niewystarczającej ilości banknotów
2. Bankomat prosi o powtórne podanie kwoty powrót do punktu 7
8b. Na koncie Klienta nie ma wystarczającej ilości środków:
1. Bankomat wyświetla komunikat o niewystarczającej ilości środków na koncie
2. Bankomat zwraca kartę
Wymagania specjalne:
- Przy braku wykonanych akcji przez 30s trwające transakcje powinny zostać przerwane a karta zwrócona.
- Wielojęzyczny interfejs
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
Kwestie otwarte:
- Czy możliwa jest zmiana prowizji?
- Czy umożliwiamy wypłatę innych walut?