APO-Bankomat/use-case-2.md

3.1 KiB
Raw Permalink Blame History

Use Case 2: Wypłata gotówki

Aktor podstawowy (Primary actor):

Klient

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Klient: oczekuje możliwości szybkiej wypłaty gotówki, poprawności przy wydawaniu banknotów, nieinwazyjnych środków bezpieczeństwa
  • Przedsiębiorstwa bankowe: chcą poprawności realizowanych transakcji, szczególnie blokowania na kontach poprawnej ilości środków, zadowolenie Klienta oraz bezpieczeństwa wykonywanych transakcji.
  • Właściciel bankomatu: zadowolenie Klienta, poprawne naliczanie prowizji

Warunki wstępne:

brak

Warunki końcowe:

Wypłacona została poprawna ilość banknotów. Kwota została poprawnie odjęta z konta. Wydrukowane zostało potwierdzenie wypłaty.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient przychodzi do bankomatu z kartą przypisaną do konta z którego mają zostać wypłacone pieniądze
  2. Klient wkłada kartę do bankomatu
  3. Bankomat potwierdza, że karta jest poprawną kartą bankomatową
  4. Bankomat prosi Klienta o PIN
  5. Klient podaje poprawny PIN
  6. Klient wybiera funkcję „Wypłata Gotówki”
  7. Klient podaje kwotę, którą chce wypłacić
  8. Z konta Klienta odejmowana jest wypłacana kwota wraz z prowizją
  9. Bankomat wydaje banknoty
  10. Bankomat wydaje potwierdzenie wypłaty
  11. Bankomat wydaje kartę

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. W dowolnym momencie, bankomat nie jest sprawny:
1. Trwające transakcje zostają przerwane
2. Bankomat przechodzi w tryb awaryjny
3. Wydawana jest karta Klienta
3a. Karta Klienta nie może zostać wydana:
1. Bankomat wyświetla informacje o awarii wraz z kontaktem w celu umożliwienia odzyskania Karty
3a. Karta nie jest poprawną kartą bankomatową:
1. Bankomat podaje komunikat o nieprawidłowej karcie, po czym zwraca kartę.
5a. Podany PIN jest nieprawidłowy:
1. Bankomat prosi po ponowne podanie PINu powrót do punktu 4
1a. Podano trzykrotnie nieprawidłowy PIN:
1. Karta zostaje zablokowana, po czym zostaje zwrócona.
7a. Podana kwota nie jest podzielna przez 10:
1. Bankomat wyświetla komunikat o błędnej kwocie
2. Bankomat prosi o powtórne podanie kwoty powrót do punktu 7
7b. Podana kwota nie może zostać wypłacona za pomocą zdeponowanych banknotów:
1. Bankomat wyświetla komunikat o niewystarczającej ilości banknotów
2. Bankomat prosi o powtórne podanie kwoty powrót do punktu 7
8b. Na koncie Klienta nie ma wystarczającej ilości środków:
1. Bankomat wyświetla komunikat o niewystarczającej ilości środków na koncie
2. Bankomat zwraca kartę

Wymagania specjalne:

  • Przy braku wykonanych akcji przez 30s trwające transakcje powinny zostać przerwane a karta zwrócona.
  • Wielojęzyczny interfejs

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

Kwestie otwarte:

  • Czy możliwa jest zmiana prowizji?
  • Czy umożliwiamy wypłatę innych walut?