63 lines
3.1 KiB
Markdown
63 lines
3.1 KiB
Markdown
## Use Case 1: Wypłata gotówki
|
|
|
|
### Aktor podstawowy (Primary actor):
|
|
Klient
|
|
|
|
### Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
|
- Klient: oczekuje możliwości szybkiej wypłaty gotówki, poprawności przy wydawaniu banknotów, nieinwazyjnych środków bezpieczeństwa
|
|
- Przedsiębiorstwa bankowe: chcą poprawności realizowanych transakcji, szczególnie blokowania na kontach poprawnej ilości środków, zadowolenie Klienta oraz bezpieczeństwa wykonywanych transakcji.
|
|
- Właściciel bankomatu: zadowolenie Klienta, poprawne naliczanie prowizji
|
|
|
|
### Warunki wstępne:
|
|
Bankomat jest sprawny, posiada uzupełnione kieszenie.
|
|
|
|
### Warunki końcowe:
|
|
Wypłacona została poprawna ilość banknotów. Kwota została poprawnie odjęta z konta. Wydrukowane zostało potwierdzenie płatności.
|
|
|
|
### Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
|
|
|
1. Klient przychodzi do bankomatu z kartą przypisaną do konta z którego mają zostać wypłacone pieniądze
|
|
2. Klient wkłada kartę do bankomatu
|
|
3. Bankomat potwierdza, że karta jest poprawną kartą bankomatową
|
|
4. Bankomat prosi Klienta o PIN
|
|
5. Klient podaje poprawny PIN
|
|
6. Klient wybiera funkcję „Wypłata Gotówki”
|
|
7. Klient podaje kwotę, którą chce wypłacić
|
|
8. Z konta Klienta odejmowana jest wypłacana kwota wraz z prowizją
|
|
9. Bankomat wydaje banknoty
|
|
10. Bankomat wydaje potwierdzenie płatności
|
|
11. Bankomat wydaje kartę
|
|
|
|
### Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
|
*a. W dowolnym czasie, bankomat nie jest sprawny: <br>
|
|
  1. Trwające transakcje zostają przerwane <br>
|
|
  2. Bankomat przechodzi w tryb awaryjny <br>
|
|
  3. Wydawana jest karta Klienta <br>
|
|
   3a. Karta Klienta nie może zostać wydana: <br>
|
|
    1. Bankomat wyświetla informacje o awarii wraz z kontaktem w celu umożliwienia odzyskania Karty <br>
|
|
3a. Karta nie jest poprawną kartą bankomatową: <br>
|
|
  1. Bankomat podaje komunikat o nieprawidłowej karcie, po czym zwraca kartę. <br>
|
|
5a. Podany PIN jest nieprawidłowy: <br>
|
|
  1. Bankomat prosi po ponowne podanie PINu   *powrót do stanu 4* <br>
|
|
   1a. Podano trzykrotnie nieprawidłowy PIN: <br>
|
|
    1. Karta zostaje zablokowana, po czym zostaje zwrócona. <br>
|
|
7a. Podana kwota nie jest podzielna przez 10: <br>
|
|
  1. Bankomat wyświetla komunikat o błędnej kwocie <br>
|
|
  2. Bankomat prosi o powtórne podanie kwoty   *powrót do stanu 7* <br>
|
|
7b. Podana kwota nie może zostać wypłacona za pomocą zdeponowanych banknotów: <br>
|
|
  1. Bankomat wyświetla komunikat o niewystarczającej ilości banknotów <br>
|
|
  2. Bankomat prosi o powtórne podanie kwoty   *powrót do stanu 7* <br>
|
|
8b. Na koncie Klienta nie ma wystarczającej ilości środków: <br>
|
|
  1. Bankomat wyświetla komunikat o niewystarczającej ilości środków na koncie <br>
|
|
  2. Bankomat zwraca kartę <br>
|
|
|
|
### Wymagania specjalne:
|
|
- Przy braku wykonanych akcji przez 30s trwające transakcje powinny zostać przerwane a karta zwrócona.
|
|
- Wielojęzyczny interfejs
|
|
|
|
### Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
|
|
|
|
|
### Kwestie otwarte:
|
|
|