APO-Bankomat/use-case-2.md

2.0 KiB
Raw Blame History

Use Case 1: Wypłata gotówki

Aktor podstawowy (Primary actor):

Klient

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Klient: oczekuje możliwości szybkiej wypłaty gotówki, poprawności przy wydawaniu banknotów, nieinwazyjnych środków bezpieczeństwa
  • Przedsiębiorstwa bankowe: chcą poprawności realizowanych transakcji, szczególnie blokowania na kontach poprawnej ilości środków, zadowolenie Klienta oraz bezpieczeństwa wykonywanych transakcji.
  • Właściciel bankomatu: zadowolenie Klienta, poprawne naliczanie prowizji

Warunki wstępne:

Bankomat jest sprawny, posiada uzupełnione kieszenie.

Warunki końcowe:

Wypłacona została poprawna ilość banknotów. Kwota została poprawnie odjęta z konta. Wydrukowane zostało potwierdzenie płatności.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient przychodzi do bankomatu z kartą przypisaną do konta z którego mają zostać wypłacone pieniądze
  2. Klient wkłada kartę do bankomatu
  3. Bankomat potwierdza, że karta jest poprawną kartą bankomatową
  4. Bankomat prosi Klienta o PIN
  5. Klient podaje poprawny PIN
  6. Klient wybiera funkcję „Wypłata Gotówki”
  7. Klient podaje kwotę, którą chce wypłacić
  8. Z konta Klienta odejmowana jest wypłacana kwota wraz z prowizją
  9. Bankomat wydaje banknoty
  10. Bankomat wydaje potwierdzenie płatności
  11. Bankomat wydaje kartę

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. W dowolnym czasie, bankomat nie jest sprawny:
Nie chcemy aby Klient korzystał z niesprawnego bankomatu
1. Trwające transakcje zostają przerwane
2. Bankomat przechodzi w tryb awaryjny
3. Wydawana jest karta Klienta
3a. Karta Klienta nie może zostać wydana:
1. Bankomat wyświetla informacje o awarii wraz z kontaktem w celu umożliwienia odzyskania Karty

Wymagania specjalne:

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

Kwestie otwarte: