4.1 KiB
Use Case 5: Sprawdzenie stanu konta
Aktor podstawowy: Klient banku
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-
Klient banku: oczekuje możliwości szybkiego wprowadzania danych, braku błędów oprogramowania i uzyskania aktualnych inforamcji o stanie konta
-
Przedsiębiorstwo bankowe: chce poprawnie realizowanej wymiany informacji z bankomatem, zadowolenia klienta i tolerancji oprogramowania na możliwe opóźnienia w przesyle danych
-
Konserwator: oczekuje otrzymywania wezwań do konkretnej maszyny tylko wtedy, gdy jest ona uszkodzona
Warunki wstępne:
-
Klient posiada pewne elementy, którymi zamierza zidentyfikować się i uwierzytelnić w programie bankomatu.
-
Konserwator posiada urządzenie do odbioru informacji od bankomatu.
Warunki końcowe:
Podane przez bankomat inforamcje są bezpieczne i aktualne.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Klient podchodzi do bankomatu i identyfikuje swoją tożsamość
- Po zaakceptowaniu tożsamości przez bankomat klient uwierzytelnia się
- Bankomat wyświetla listę dostępnych dla klienta opcji
- Klient wybiera opcję sprawdzenia stanu konta
- Bankomat wyświetla aktualny stan konta wraz z historią ostatnich płatności i przyciskiem do jej rozwinięcia
- Klient wybiera opcję zakończenia podglądu stanu konta
- Bankomat powraca do widoku listy dostępny opcji
- Klient wybiera opcję zakończenia sesji
- Bankomat wydaje klientowi dowód tożsamości i identyfikator, jeżeli elementy te są zwracalne
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. W dowolnym czasie, dotyczy sytuacji awarii osprzętu bankomatu lub zawieszenia się systemu:
- Bankomat próbuje wydać klientowi dowód tożsamości i uwierzytelnienia, jeżeli elementy te są zwracalne
- Bankomat przechodzi w stan awaryjny uniemożliwiając jego używanie dla klientów
- Na miejsce zdarzenia wzywany jest konserwator
- Przed rozpoczęciem naprawy konserwator prowadza bankomat w stan serwisowy
- Po skutecznej naprawie konserwator przywraca bankomat do normalnego stanu pracy
1a. Błąd podczas identyfikacji użytkownika:
- Bankomat wyświetla klientowi ekran błędu identyfikacji i zwraca dowód tożsamości, jeżeli jest on zwracalny
2a. Błąd podczas uwierzytelniania klienta:
- Bankomat wyświetla klientowi ekran błędu uwierzytelnienia i zwraca dowód uwierzytelniający, jeżeli jest on zwracalny
3a. Brak opcji wyświetlenia stanu konta
- Jeżeli użytkownik nie ma uprawnień do wyświetlenia stanu konta, opcja ta nie zostaje wyświetlona na ekranie
5a. Wybór przycisku do rozwinięcia historii transakcji:
- Bankomat wyświetla przewijalną listę transakcji wraz z możliwością sortowania
- Po przeczytaniu interesujących informacji klient wybiera przycisk wyjścia z podglądu historii
- Bankomat powraca do wyświetlania aktualnego stanu konta ze skróconą historią
Wymagania specjalne:
-
Tekst na ekranie dotykowym powinien być duży i dobrze widoczny, a za razem ciężki do odczytania stojąc z boku automatu
-
Bankomat powinien posiadać interfejs wielojęzyczny możliwy do zmienienia na życzenie przedsiębiorstwa bankowego
-
Wyświetlanie stanu konta powinno nastąpić w przeciągu około 2 sekund od wybrania tej opcji w bankomacie
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
1a. Identyfikacja zachodzi za pośrednictwem karty
2a. Uwierzytelnianie zachodzi za pośrednictwem wpisania na klawiaturze bankomatu numeru PIN
2b. Pin składa się z 4 cyfr i jest wyświetlany na oddzielnym ekranie bankomatu
Kwestie otwarte:
-
Czy oprogramowanie bankomatu ma mieć możliwość odgrywania dźwięków?
-
Jak różnorodne formy identyfikacji i autoryzacji mogą być obsługiwane?
-
W jaki sposób bankomat powinien informować konserwatora o awarii?