2.3 KiB
Use Case 4 Płatność gotówką
Aktor podstawowy: Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu
-
Klient: oczekuje informacji o kwocie do zapłaty i możliwości zapłacenia
-
Klient: oczekuje wydania kupionego produktu
Warunki wstępne
Klient wybrał dany produkt. Przy wyborze płatności wybrał opcję płatność gotówką.
Warunki końcowe
Automat akceptuje gotówkę od klienta i wydaje żądany produkt.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa)
- Po wyborze danego produktu, klient wybiera płatność gotówką.
- Automat wyświetla kwotę do zapłaty.
- Klient wrzuca monety/banknoty do pobieracza.
- Automat sprawdza gotówkę i informuje klienta o zaakceptowaniu płatności.
- Automat wydaje żądany produkt.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne)
a. W dowolnym czasie, dotyczy sytuacji kiedy system zawiesza się:
-
Automat restartuje się i próbuje odtworzyć stan przed zawieszeniem się systemu.
-
Automat odtwarza stan przed zawieszeniem się.
-
Automat wykrywa błędy.
i. Automat przesyła informację o błędzie do obsługi serwisowej, zapisuje błąd i resetuje się.
ii. Automat rozpoczyna nową sprzedaż.
-
1a. Wybranego produktu nie ma na stanie automatu.
- Automat cofa transakcję i prosi o wybranie innego produktu.
3a. Automat zawiesza się podczas wrzucania gotówki
- Klient wybiera inną formę płatności za produkt.
4a. Automat wykrywa nieprawidłowości we wrzuconej gotówce od klienta.
-
Klient wrzuca za małą ilość gotówki.
i. Automat wyświetla informację z prośbą o uzupełnienie brakującej gotówki.
-
Klient wrzuca za dużą ilość gotówki.
i. Automat po zakończonej transakcji zwraca resztę gotówki klientowi.
-
Klient wrzuca zniszczone banknoty.
i. Automat zwraca zniszczony banknot i wyświetla informację o odrzuceniu gotówki.
Wymagania specjalne
- możliwość wybrania języka: polski, angielski, niemiecki
- ekran musi być dotykowy
Kwestie otwarte
- Czy dopuszczamy możliwość płacenia obcymi walutami, np: EURO, DOLAR