Projekt_APO-Automat_spozywczy/use-case-3.md
2021-11-04 15:27:41 +01:00

3.1 KiB

Use Case 3: Płatność kartą

Aktor podstawowy: Klient

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Klient: oczekuje mozliwości płatności przy pomocy karty.
  • Agencja autoryzacji płatności: chce otrzymać zapytanie o potwierdzenie zapłaty w poprawnym protokole transmisji danych. Chce poprawnej obsługi transakcji realizowanej przez automat.
  • Klient: chce wybrać czy automat ma drukować potwierdzenie transakcji.
  • Klient: oczekuje wydrukowanego rachunku.

Warunki wstępne:

Klient wybrał produkty, które chce kupić oraz płatność kartą jako formę płatności.

Warunki końcowe:

Płatność przebiegła pomyślnie. Rachunek jest wydrukowany.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient przykłada kartę do terminala.
  2. Automat wysyła zapytanie o autoryzację transakcji do Systemu Autoryzacji i żąda potwierdzenia możliwości zrealizowania transakcji.
  3. Automat otrzymuje zgodę na realizację transakcji.
  4. Automat zachowuje informację o zrealizowaniu zapłaty przy pomocy karty oraz informację o potwierdzeniu realizacji transakcji.
  5. Klient wybiera, ze chce aby automat wydrukował potwierdzenie płatności.
  6. Automat drukuje paragon i potwierdzenie płatności.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. W dowolnym czasie, dotyczy sytuacji kiedy automat zawiesza się: Aby zapewnić poprawne księgowanie, niezbędne jest aby wszystkie kluczowe dane dotyczące transakcji mogły zostać odtworzone w dowolnym momencie ścieżki podstawowej

  1. Automat restartuje się i odtwarza stan przed zawieszeniem się systemu.
    1. Automat wykrywa błędy
      1. Automat przesyła informację o błędzie do obsługi serwisowej, zapisuje błąd i resetuje się.
      2. Automat rozpoczyna nową sprzedaż.

1a. Klient nie posiada możliwości płatności zbliżeniowej

  1. Klient wkłada kartę płatniczą do terminala.

2a. Automat wykrywa błąd współpracy z systemem zewnętrznym

  1. Automat prosi klienta o alternatywną formę zapłaty.

2b. System zewnętrzny żąda numeru PIN do autoryzacji transakcji.

  1. Klient podaje numer PIN.

    1a. Klient podał nieprawidłowy PIN.

    1. Automat wyświetla prośbę o ponowne wpisanie numeru PIN.
      1. Podano trzykrotnie nieprawidłowy PIN.
      2. Automat prosi klienta o alternatywną formę zapłaty.

3a. System nie otrzymuje zgody na realizację transakcji.

  1. Powrót do ekranu wyboru sposobu transakcji.

6a. Automat nie może wydrukować paragonu

  1. Wezwanie obsługi serwisowej.
  2. Wyświetlenie komunikatu o problemie oraz o wezwaniu obsługi serwisowej.

6b. Klient wybrał, że nie chce aby automat drukował potwierdzenie płatności.

  1. Automat drukuje tylko paragon.

Wymagania specjalne:

  • Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim, angielskim i niemieckim.

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

2a. Pin składa się z 4 cyfr.