Projekt_APO-Automat_spozywczy/use-case-2.md
2021-11-09 13:59:32 +01:00

4.1 KiB

Use Case 2: Zakup posiłku

Aktor podstawowy: Klient

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Klient: Oczekuje zamówionego posiłku, który został poprawnie przygotowany w warunkach, które spełniają normy sanitarne.

  • Magazyn: Oczekuje informacji na temat stanu liczebności danego posiłku po każdym zakupe.

  • Serwisant: Oczekuje informacji o stanie urządzenia przygotowującego posiłki po każdym wykonanym posiłku.

Warunki wstępne:

Urządzenie wydawania posiłku spełnia normy sanitarne (stan jest akceptowalny)

Warunki końcowe:

Automat wydaje poprawie przygotowany posiłek, stan magazynu jest zaktualizowany, informacja o stanie urządzenia jest u serwisanta.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient wybiera posiłek
  2. Automat wyświetla cenę do zapłaty Brutto
  3. Klient wybiera metode płatności
  4. Klient płaci
  5. Automat wyświetla informacje o przygotowywaniu posiłku
  6. Automat przygotowywuje posiłek
  7. Automat wydaje posiłek
  8. Klient odbiera posiłek
  9. Automat wysyła informacje o stanie ilości posiłku, który właśnie został zakupiony, do magazynu
  10. Automat sprawdza stan urządenia przygotowywującego posiłki
  11. Automat wysyła informacje o stanie urządzenia do serwisanta

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a: Zawieszenie systemu: Automat zapisuje stan, w którym proces zakupu posiłku się znajduje.

    1. Automat wyświetla informacje o błędzie
    1. Serwisant resetuje automat
    1. Automat sprawdza czy stan zakupu jest po dokonaniu płatności.
      1. Stan zakupu jest po dokonaniu płatności
        • Płatności dokonana gotówką
          • Automat zwraca pieniądze
        • Płatność dokonana kartą
          • Automat wysyła żądanie do Systemu Płatności o anulowanie transakcji
      1. Stan zakupu jest przed płatnością
        • Automat wraca do stanu początkowego - sprzed zamówienia
    1. Automat sprawdza czy posiłek znajduje się w urządzeniu do wydawania posiłków
      1. Posiłek znajduje się w urządzeniu do wydawania posiłków
        • Automat wzywa serwisanta do usunięcia posiłku z urządzenia przygotowującego
        • Serwisant wyciąga posiłek
        • Automat sprawdza stan urządzenia przygotowującego posiłki
        • Automat wysyła informacje o stanie urządzenia do serwisanta
        • Automat wysyła informacje o stanie ilości posiłku, który właśnie został zakupiony, do magazynu
        • Automat wraca do stanu początkowego - sprzed zamówienia
      1. Posiłek nie znajduje się w urządzeniu do wydawania posiłków
        • Automat wraca do stanu początkowego - sprzed zamówienia

1a. Klient wybiera zły posiłek

  1. Klient naciska przycisk anulowania zamówienia
  2. Automat wraca do stanu początkowego - sprzed zamówienia

  1. Klient płaci
  • 4a Klient płaci kartą (UseCase 3)
  • 4b Klient płaci gotówką (UseCase 4)

8a. Klient nie odbiera posiłku

  • Automat informuje serwisanta
  • Serwisant odbiera posiłek
  • Automat wraca do stanu początkowego - sprzed zamówienia

Wymagania specjalne:

  • Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim

  • Posiłek musi zostać odebrany przez klienta w przeciągu 30 sekund od wydania

  • Pinpad powinien zawierać przycisk powrotu - służący do zmiany wybranego posiłku w przypadku pomyłki

  • Posiłki powinny być wydawane na jednorazowych talerzykach

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

1a. Numer produktu powinien być liczbą całkowitą z przedziąłu 1 - 99.

Kwestie otwarte:

  • Jak automat powinien wydawać posiłek aby zminimalizować kontakt między klientem, a urządzeniem? - kwestie higieny