3.1 KiB
Use Case 3: Płatność kartą
Aktor podstawowy: Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
- Klient: oczekuje mozliwości płatności przy pomocy karty.
- Agencja autoryzacji płatności: chce otrzymać zapytanie o potwierdzenie zapłaty w poprawnym protokole transmisji danych. Chce poprawnej obsługi transakcji realizowanej przez automat.
- Klient: chce wybrać czy automat ma drukować potwierdzenie transakcji.
- Klient: oczekuje wydrukowanego rachunku.
Warunki wstępne:
Klient wybrał produkty, które chce kupić oraz płatność kartą jako formę płatności.
Warunki końcowe:
Płatność przebiegła pomyślnie. Rachunek jest wydrukowany.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Klient przykłada kartę do terminala.
- Automat wysyła zapytanie o autoryzację transakcji do Systemu Autoryzacji i żąda potwierdzenia możliwości zrealizowania transakcji.
- Automat otrzymuje zgodę na realizację transakcji.
- Automat zachowuje informację o zrealizowaniu zapłaty przy pomocy karty oraz informację o potwierdzeniu realizacji transakcji.
- Klient wybiera, ze chce aby automat wydrukował potwierdzenie płatności.
- Automat drukuje paragon i potwierdzenie płatności.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. W dowolnym czasie, dotyczy sytuacji kiedy automat zawiesza się: Aby zapewnić poprawne księgowanie, niezbędne jest aby wszystkie kluczowe dane dotyczące transakcji mogły zostać odtworzone w dowolnym momencie ścieżki podstawowej
- Automat restartuje się i odtwarza stan przed zawieszeniem się systemu.
- Automat wykrywa błędy
- Automat przesyła informację o błędzie do obsługi serwisowej, zapisuje błąd i resetuje się.
- Automat rozpoczyna nową sprzedaż.
- Automat wykrywa błędy
1a. Klient nie posiada możliwości płatności zbliżeniowej
- Klient wkłada kartę płatniczą do terminala.
2a. Automat wykrywa błąd współpracy z systemem zewnętrznym
- Automat prosi klienta o alternatywną formę zapłaty.
2b. System zewnętrzny żąda numeru PIN do autoryzacji transakcji.
-
Klient podaje numer PIN.
1a. Klient podał nieprawidłowy PIN.
- Automat wyświetla prośbę o ponowne wpisanie numeru PIN.
- Podano trzykrotnie nieprawidłowy PIN.
- Automat prosi klienta o alternatywną formę zapłaty.
- Automat wyświetla prośbę o ponowne wpisanie numeru PIN.
3a. System nie otrzymuje zgody na realizację transakcji.
- Powrót do ekranu wyboru sposobu transakcji.
6a. Automat nie może wydrukować paragonu
- Wezwanie obsługi serwisowej.
- Wyświetlenie komunikatu o problemie oraz o wezwaniu obsługi serwisowej.
6b. Klient wybrał, że nie chce aby automat drukował potwierdzenie płatności.
- Automat drukuje tylko paragon.
Wymagania specjalne:
- Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim, angielskim i niemieckim.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
2a. Pin składa się z 4 cyfr.