4.1 KiB
Use Case 2: Zakup posiłku
Aktor podstawowy: Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-
Klient: Oczekuje zamówionego posiłku, który został poprawnie przygotowany w warunkach, które spełniają normy sanitarne.
-
Magazyn: Oczekuje informacji na temat stanu liczebności danego posiłku po każdym zakupe.
-
Serwisant: Oczekuje informacji o stanie urządzenia przygotowującego posiłki po każdym wykonanym posiłku.
Warunki wstępne:
Urządzenie wydawania posiłku spełnia normy sanitarne (stan jest akceptowalny)
Warunki końcowe:
Automat wydaje poprawie przygotowany posiłek, stan magazynu jest zaktualizowany, informacja o stanie urządzenia jest u serwisanta.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Klient wybiera posiłek
- Automat wyświetla cenę do zapłaty Brutto
- Klient wybiera metode płatności
- Klient płaci
- Automat wyświetla informacje o przygotowywaniu posiłku
- Automat przygotowywuje posiłek
- Automat wydaje posiłek
- Klient odbiera posiłek
- Automat wysyła informacje o stanie ilości posiłku, który właśnie został zakupiony, do magazynu
- Automat sprawdza stan urządenia przygotowywującego posiłki
- Automat wysyła informacje o stanie urządzenia do serwisanta
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a: Zawieszenie systemu: Automat zapisuje stan, w którym proces zakupu posiłku się znajduje.
-
- Automat wyświetla informacje o błędzie
-
- Serwisant resetuje automat
-
- Automat sprawdza czy stan zakupu jest po dokonaniu płatności.
-
- Stan zakupu jest po dokonaniu płatności
- Płatności dokonana gotówką
- Automat zwraca pieniądze
- Płatność dokonana kartą
- Automat wysyła żądanie do Systemu Płatności o anulowanie transakcji
- Płatności dokonana gotówką
- Stan zakupu jest po dokonaniu płatności
-
- Stan zakupu jest przed płatnością
- Automat wraca do stanu początkowego - sprzed zamówienia
- Stan zakupu jest przed płatnością
-
- Automat sprawdza czy posiłek znajduje się w urządzeniu do wydawania posiłków
-
- Posiłek znajduje się w urządzeniu do wydawania posiłków
- Automat wzywa serwisanta do usunięcia posiłku z urządzenia przygotowującego
- Serwisant wyciąga posiłek
- Automat sprawdza stan urządzenia przygotowującego posiłki
- Automat wysyła informacje o stanie urządzenia do serwisanta
- Automat wysyła informacje o stanie ilości posiłku, który właśnie został zakupiony, do magazynu
- Automat wraca do stanu początkowego - sprzed zamówienia
- Posiłek znajduje się w urządzeniu do wydawania posiłków
-
- Posiłek nie znajduje się w urządzeniu do wydawania posiłków
- Automat wraca do stanu początkowego - sprzed zamówienia
- Posiłek nie znajduje się w urządzeniu do wydawania posiłków
1a. Klient wybiera zły posiłek
- Klient naciska przycisk anulowania zamówienia
- Automat wraca do stanu początkowego - sprzed zamówienia
- Klient płaci
- 4a Klient płaci kartą (UseCase 3)
- 4b Klient płaci gotówką (UseCase 4)
8a. Klient nie odbiera posiłku
- Automat informuje serwisanta
- Serwisant odbiera posiłek
- Automat wraca do stanu początkowego - sprzed zamówienia
Wymagania specjalne:
-
Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim
-
Posiłek musi zostać odebrany przez klienta w przeciągu 30 sekund od wydania
-
Pinpad powinien zawierać przycisk powrotu - służący do zmiany wybranego posiłku w przypadku pomyłki
-
Posiłki powinny być wydawane na jednorazowych talerzykach
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
1a. Numer produktu powinien być liczbą całkowitą z przedziąłu 1 - 99.
Kwestie otwarte:
- Jak automat powinien wydawać posiłek aby zminimalizować kontakt między klientem, a urządzeniem? - kwestie higieny