final touches

This commit is contained in:
Łukasz Śliwiński 2022-02-11 12:35:00 +01:00
parent 75287d106e
commit f166123a7a
34 changed files with 100 additions and 11 deletions

Binary file not shown.

Binary file not shown.

Binary file not shown.

Binary file not shown.

Binary file not shown.

View File

@ -2,7 +2,7 @@
<Project>
<ProjectOutputs>
<ProjectOutput>
<FullPath>C:\Users\Tomek\source\repos\Grafika\GrafikaProjekt\Debug\grk-cw6.exe</FullPath>
<FullPath>C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\Debug\grk-cw6.exe</FullPath>
</ProjectOutput>
</ProjectOutputs>
<ContentFiles />

View File

@ -1,2 +1,2 @@
PlatformToolSet=v143:VCToolArchitecture=Native32Bit:VCToolsVersion=14.30.30705:TargetPlatformVersion=10.0.19041.0:
Debug|Win32|C:\Users\Tomek\source\repos\Grafika\GrafikaProjekt\|
Debug|Win32|C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\|

Binary file not shown.

View File

@ -1 +1,44 @@
 projekt.vcxproj -> C:\Users\Tomek\source\repos\Grafika\GrafikaProjekt\Debug\grk-cw6.exe
C:\Program Files\Microsoft Visual Studio\2022\Community\MSBuild\Microsoft\VC\v170\Microsoft.CppBuild.targets(510,5): warning MSB8028: Katalog pośredni (Debug\) zawiera pliki udostępnione z innego projektu (grk-cw6.vcxproj). Może to spowodować niepoprawne zachowanie podczas oczyszczania i ponownej kompilacji.
Camera.cpp
main.cpp
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\main.cpp(316,28): warning C4305: "+=": obcięcie z "double" do "float"
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\main.cpp(321,167): warning C4305: "argument": obcięcie z "double" do "float"
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\main.cpp(369,12): warning C4244: "argument": konwersja z "time_t" do "unsigned int", możliwa utrata danych
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\main.cpp(381,39): warning C4244: "=": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\main.cpp(382,37): warning C4244: "=": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\main.cpp(383,37): warning C4244: "=": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych
Render_Utils.cpp
Shader_Loader.cpp
Texture.cpp
Generowanie kodu...
image_DXT.c
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\image_DXT.c(92,9): warning C4996: 'fopen': This function or variable may be unsafe. Consider using fopen_s instead. To disable deprecation, use _CRT_SECURE_NO_WARNINGS. See online help for details.
image_helper.c
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\image_helper.c(325,22): warning C4244: "inicjowanie": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\image_helper.c(366,13): warning C4244: "=": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\image_helper.c(373,20): warning C4244: "=": konwersja z "float" do "int", możliwa utrata danych
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\image_helper.c(415,13): warning C4244: "=": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\image_helper.c(422,20): warning C4244: "=": konwersja z "float" do "int", możliwa utrata danych
SOIL.c
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\SOIL.c(1719,36): warning C4018: "<=": niezgodność typu ze znakiem/bez znaku
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\SOIL.c(1729,19): warning C4018: "<": niezgodność typu ze znakiem/bez znaku
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\SOIL.c(1841,6): warning C4996: 'fopen': This function or variable may be unsafe. Consider using fopen_s instead. To disable deprecation, use _CRT_SECURE_NO_WARNINGS. See online help for details.
stb_image_aug.c
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\stb_image_aug.c(177,14): warning C4996: 'fopen': This function or variable may be unsafe. Consider using fopen_s instead. To disable deprecation, use _CRT_SECURE_NO_WARNINGS. See online help for details.
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\stb_image_aug.c(251,14): warning C4996: 'fopen': This function or variable may be unsafe. Consider using fopen_s instead. To disable deprecation, use _CRT_SECURE_NO_WARNINGS. See online help for details.
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\stb_image_aug.c(303,14): warning C4996: 'fopen': This function or variable may be unsafe. Consider using fopen_s instead. To disable deprecation, use _CRT_SECURE_NO_WARNINGS. See online help for details.
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\stb_image_aug.c(1557,14): warning C4996: 'fopen': This function or variable may be unsafe. Consider using fopen_s instead. To disable deprecation, use _CRT_SECURE_NO_WARNINGS. See online help for details.
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\stb_image_aug.c(2394,14): warning C4996: 'fopen': This function or variable may be unsafe. Consider using fopen_s instead. To disable deprecation, use _CRT_SECURE_NO_WARNINGS. See online help for details.
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\stb_image_aug.c(2709,14): warning C4996: 'fopen': This function or variable may be unsafe. Consider using fopen_s instead. To disable deprecation, use _CRT_SECURE_NO_WARNINGS. See online help for details.
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\stb_image_aug.c(2995,14): warning C4996: 'fopen': This function or variable may be unsafe. Consider using fopen_s instead. To disable deprecation, use _CRT_SECURE_NO_WARNINGS. See online help for details.
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\stb_image_aug.c(3209,14): warning C4996: 'fopen': This function or variable may be unsafe. Consider using fopen_s instead. To disable deprecation, use _CRT_SECURE_NO_WARNINGS. See online help for details.
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\stb_image_aug.c(3548,14): warning C4996: 'fopen': This function or variable may be unsafe. Consider using fopen_s instead. To disable deprecation, use _CRT_SECURE_NO_WARNINGS. See online help for details.
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\stb_image_aug.c(3644,14): warning C4996: 'fopen': This function or variable may be unsafe. Consider using fopen_s instead. To disable deprecation, use _CRT_SECURE_NO_WARNINGS. See online help for details.
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\stbi_DDS_aug_c.h(362,19): warning C4018: ">": niezgodność typu ze znakiem/bez znaku
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\stbi_DDS_aug_c.h(366,19): warning C4018: ">": niezgodność typu ze znakiem/bez znaku
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\stbi_DDS_aug_c.h(390,19): warning C4018: "<": niezgodność typu ze znakiem/bez znaku
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\stbi_DDS_aug_c.h(427,19): warning C4018: "<": niezgodność typu ze znakiem/bez znaku
C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\pliki\src\SOIL\stbi_DDS_aug_c.h(498,14): warning C4996: 'fopen': This function or variable may be unsafe. Consider using fopen_s instead. To disable deprecation, use _CRT_SECURE_NO_WARNINGS. See online help for details.
Generowanie kodu...
Camera.obj : warning LNK4075: zignorowano opcję „/EDITANDCONTINUE” z powodu określenia opcji „/INCREMENTAL:NO”
projekt.vcxproj -> C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\Debug\scenaPodwodna.exe

View File

@ -0,0 +1,11 @@
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<Project>
<ProjectOutputs>
<ProjectOutput>
<FullPath>C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\Debug\scenaPodwodna.exe</FullPath>
</ProjectOutput>
</ProjectOutputs>
<ContentFiles />
<SatelliteDlls />
<NonRecipeFileRefs />
</Project>

View File

@ -0,0 +1,2 @@
PlatformToolSet=v143:VCToolArchitecture=Native32Bit:VCToolsVersion=14.30.30705:TargetPlatformVersion=10.0.19041.0:
Debug|Win32|C:\Users\luksli\Desktop\GrafikaProjekt\GrafikaProjekt\|

Binary file not shown.

Binary file not shown.

View File

@ -46,7 +46,7 @@
<Keyword>Win32Proj</Keyword>
<RootNamespace>grk-cw6</RootNamespace>
<WindowsTargetPlatformVersion>10.0</WindowsTargetPlatformVersion>
<ProjectName>grk-cw6</ProjectName>
<ProjectName>scenaPodwodna</ProjectName>
</PropertyGroup>
<Import Project="$(VCTargetsPath)\Microsoft.Cpp.Default.props" />
<PropertyGroup Condition="'$(Configuration)|$(Platform)'=='Debug|Win32'" Label="Configuration">

View File

@ -2,6 +2,7 @@
uniform sampler2D textureSampler;
uniform vec3 lightDir;
uniform float alpha;
in vec3 interpNormal;
in vec2 interpTexCoord;
@ -13,5 +14,5 @@ void main()
vec3 color = texture2D(textureSampler, modifiedTexCoord).rgb;
vec3 normal = normalize(interpNormal);
float diffuse = max(dot(normal, -lightDir), 0.0);
gl_FragColor = mix(vec4(0.3f, 0.4f, 0.62f, 1.0f), vec4(color * diffuse, 1.0), visibility);
gl_FragColor = vec4(mix(vec4(0.3f, 0.4f, 0.62f, 1.0f), vec4(color * diffuse, 1.0), visibility).rgb, alpha);
}

View File

@ -20,6 +20,8 @@ Core::Shader_Loader shaderLoader;
int random[320];
int random2[320];
int randomRock[65];
float randomBubble[20];
float bubbleSize[20];
Core::RenderContext shipContext;
Core::RenderContext sphereContext;
@ -38,6 +40,7 @@ Core::RenderContext plant5;
Core::RenderContext smiglo;
Core::RenderContext grass;
Core::RenderContext cave;
Core::RenderContext sphere;
float skyboxVertices[] = {
-10.0f, 10.0f, -10.0f,
@ -88,6 +91,7 @@ glm::vec3 cameraDir;
glm::vec3 cameraSide;
glm::vec3 cameraUp;
float cameraAngle = 0;
float bubbleLifetime[20];
int lastMouseX, lastMouseY, mouseX, mouseY;
int fishMovement = 0;
@ -112,13 +116,14 @@ GLuint texturePlant3;
GLuint texturePlant4;
GLuint texturePlant5;
GLuint textureSmiglo;
GLuint textureBubble;
void keyboard(unsigned char key, int x, int y)
{
float angleSpeed = 0.1f;
float moveSpeed = 0.4f;
float moveSpeed = 0.03f;
switch(key)
{
case 'z': cameraAngle -= angleSpeed; break;
@ -140,7 +145,7 @@ void mouse(int x, int y)
glm::mat4 createCameraMatrix()
{
rotation = glm::normalize(rotation * glm::angleAxis((float)(mouseX * 0.05), cameraUp) * glm::angleAxis((float)(mouseY * 0.05), cameraSide));
rotation = glm::normalize(rotation * glm::angleAxis((float)(mouseX * 0.03), cameraUp) * glm::angleAxis((float)(mouseY * 0.03), cameraSide));
mouseX = mouseY = 0;
cameraDir = glm::inverse(rotation) * glm::vec3(0, 0, -1);
cameraSide = glm::inverse(rotation) * glm::vec3(-1, 0, 0);
@ -181,13 +186,15 @@ unsigned int loadCubemap()
return textureID;
}
void drawObjectTexture(Core::RenderContext context, glm::mat4 modelMatrix, GLuint textureId)
void drawObjectTexture(Core::RenderContext context, glm::mat4 modelMatrix, GLuint textureId, float alpha = 1.0)
{
GLuint program = programTexture;
glUseProgram(program);
glDisable(GL_CULL_FACE);
glUniform3f(glGetUniformLocation(program, "lightDir"), lightDir.x, lightDir.y, lightDir.z);
glUniform1f(glGetUniformLocation(program, "alpha"), alpha);
Core::SetActiveTexture(textureId, "textureSampler", program, 0);
glm::mat4 transformation = perspectiveMatrix * cameraMatrix * modelMatrix;
@ -195,7 +202,7 @@ void drawObjectTexture(Core::RenderContext context, glm::mat4 modelMatrix, GLuin
glUniformMatrix4fv(glGetUniformLocation(program, "modelMatrix"), 1, GL_FALSE, (float*)&modelMatrix);
Core::DrawContext(context);
glEnable(GL_CULL_FACE);
glUseProgram(0);
}
@ -302,6 +309,19 @@ void moveFish()
}
void createBubbles(glm::mat4 smigloPos)
{
for (int i = 0; i < 20; i++)
{
bubbleLifetime[i] += 0.05;
if (bubbleLifetime[i] >= 0.5)
{
bubbleLifetime[i] = 0;
}
drawObjectTexture(sphere, smigloPos * glm::translate(glm::vec3(randomBubble[i], bubbleLifetime[i], -0.1)) * glm::scale(glm::vec3(bubbleSize[i])), textureBubble, 0.3);
}
}
void renderScene()
{
// Aktualizacja macierzy widoku i rzutowania
@ -319,12 +339,14 @@ void renderScene()
drawObjectTexture(shipContext, shipModelMatrix, textureSubmarine);
drawObjectTexture(sphereContext, glm::translate(glm::vec3(0, -1.2, 0)), textureAsteroid);
drawObjectTexture(smiglo, shipModelMatrix * glm::translate(glm::vec3(0, -0.3, -1)) * glm::rotate(glm::degrees((float)fishMovement), glm::vec3(0, 0, 1)), textureSmiglo);
glm::mat4 smigloPos = shipModelMatrix* glm::translate(glm::vec3(0, -0.3, -1));
drawObjectTexture(smiglo, smigloPos * glm::rotate(glm::degrees((float)fishMovement), glm::vec3(0, 0, 1)), textureSmiglo);
drawObjectTexture(cave, glm::translate(glm::vec3(0, -0.6, 0)), textureAsteroid);
createFlora();
createRockFlora();
moveFish();
createBubbles(smigloPos);
glutSwapBuffers();
}
@ -354,7 +376,15 @@ void init()
{
randomRock[i] = rand() % 20 + 30;
}
for (int i = 0; i < 20; i++)
{
randomBubble[i] = (rand() % 24 - 12)/100.0;
bubbleLifetime[i] = (rand() % 50) / 100.0;
bubbleSize[i] = (rand() % 16 + 4) / 1000.0;
}
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
glEnable(GL_BLEND);
programCubemap = shaderLoader.CreateProgram("shaders/shader_cubemap.vert", "shaders/shader_cubemap.frag");
programTexture = shaderLoader.CreateProgram("shaders/shader_tex.vert", "shaders/shader_tex.frag");
loadModelToContext("models/submarine1.obj", shipContext);
@ -370,6 +400,7 @@ void init()
loadModelToContext("models/cave.obj", cave);
loadModelToContext("models/roslina4.obj", plant4);
loadModelToContext("models/roslina5.obj", plant5);
loadModelToContext("models/sphere.obj", sphere);
textureAsteroid = Core::LoadTexture("textures/rock.png");
textureSubmarine = Core::LoadTexture("textures/sub1.png");
@ -382,6 +413,7 @@ void init()
textureSmiglo = Core::LoadTexture("textures/metal.png");
texturePlant4 = Core::LoadTexture("textures/plant4.png");
texturePlant5 = Core::LoadTexture("textures/plant5.png");
textureBubble = Core::LoadTexture("textures/bubble.png");
cubemapTexture = loadCubemap();
glGenVertexArrays(1, &skyboxVAO);
@ -409,7 +441,7 @@ int main(int argc, char ** argv)
glutInit(&argc, argv);
glutInitDisplayMode(GLUT_DEPTH | GLUT_DOUBLE | GLUT_RGBA);
glutInitWindowPosition(200, 0);
glutInitWindowSize(600, 600);
glutInitWindowSize(1000, 1000);
glutCreateWindow("Scena podwodna");
glewInit();