Wózki nie najeżdżają na siebie. Dodanie funkcjonalności agentom.
This commit is contained in:
parent
9ca4f821e1
commit
e8aa87ff54
@ -4,7 +4,7 @@
|
||||
<content url="file://$MODULE_DIR$">
|
||||
<excludeFolder url="file://$MODULE_DIR$/venv" />
|
||||
</content>
|
||||
<orderEntry type="jdk" jdkName="Python 3.9 (sztucznosc)" jdkType="Python SDK" />
|
||||
<orderEntry type="inheritedJdk" />
|
||||
<orderEntry type="sourceFolder" forTests="false" />
|
||||
</component>
|
||||
</module>
|
@ -1,4 +1,4 @@
|
||||
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
|
||||
<project version="4">
|
||||
<component name="ProjectRootManager" version="2" project-jdk-name="Python 3.9 (sztucznosc)" project-jdk-type="Python SDK" />
|
||||
<component name="ProjectRootManager" version="2" project-jdk-name="Python 3.10 (Sztuczna_Inteligencja_Gr16)" project-jdk-type="Python SDK" />
|
||||
</project>
|
13
agenci.py
13
agenci.py
@ -1,6 +1,7 @@
|
||||
import random
|
||||
|
||||
import pygame
|
||||
from enumy import *
|
||||
|
||||
from stale import *
|
||||
|
||||
@ -8,6 +9,7 @@ from stale import *
|
||||
class Agent1:
|
||||
bok = BOK_AGENTA1
|
||||
bok_w_polach = BOK_AGENTA1_W_POLACH
|
||||
Agenci = []
|
||||
|
||||
def __init__(self, pole_lewe_gorne, tekstura, kierunek, droga):
|
||||
self.pole_lewe_gorne = pole_lewe_gorne
|
||||
@ -15,6 +17,7 @@ class Agent1:
|
||||
self.tekstura = tekstura
|
||||
self.kierunek = kierunek
|
||||
self.droga = droga
|
||||
Agent1.Agenci.append(self)
|
||||
|
||||
def obierzNowyKierunek(self):
|
||||
self.kierunek = KIERUNEK(random.randint(0, 3))
|
||||
@ -59,13 +62,13 @@ class Agent1:
|
||||
else:
|
||||
self.droga = 0
|
||||
|
||||
def czyWszedlesWInnegoAgenta(self, Agenci):
|
||||
for a in Agenci:
|
||||
def czyWszedlesWInnegoAgenta(self):
|
||||
for a in self.Agenci:
|
||||
if a.hitbox.colliderect(self.hitbox) and a != self:
|
||||
return True
|
||||
return False
|
||||
|
||||
def ruszSie(self, Agenci):
|
||||
def ruszSie(self):
|
||||
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
||||
self.idzWGore()
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
|
||||
@ -74,7 +77,7 @@ class Agent1:
|
||||
self.idzWLewo()
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||
self.idzWPrawo()
|
||||
if self.czyWszedlesWInnegoAgenta(Agenci):
|
||||
if self.czyWszedlesWInnegoAgenta():
|
||||
self.cofnijSie()
|
||||
self.zawroc()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
@ -103,4 +106,4 @@ class Agent1:
|
||||
def zaznacz_zajmowane_pola_na_kracie(self, Krata):
|
||||
for wiersz in range(self.pole_lewe_gorne.wiersz, self.pole_lewe_gorne.wiersz + self.bok_w_polach):
|
||||
for kolumna in range(self.pole_lewe_gorne.kolumna, self.pole_lewe_gorne.kolumna + self.bok_w_polach):
|
||||
Krata[wiersz][kolumna] = POLE.AGENT
|
||||
Krata.krata[wiersz][kolumna] = POLE.AGENT
|
||||
|
40
main.py
40
main.py
@ -1,30 +1,16 @@
|
||||
import os
|
||||
|
||||
from klasy import *
|
||||
|
||||
from agenci import *
|
||||
from stale import *
|
||||
|
||||
OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
||||
pygame.display.set_caption("Okno1")
|
||||
Agenci1 = []
|
||||
|
||||
Krata = []
|
||||
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
|
||||
Krata.append([])
|
||||
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE):
|
||||
Krata[rzad].append(POLE.PUSTE)
|
||||
|
||||
|
||||
def wyswietl_krate():
|
||||
OKNO.fill(SZARY1)
|
||||
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
|
||||
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE):
|
||||
pygame.draw.rect(OKNO, BIALY, [(ODSTEP_MIEDZY_POLAMI + BOK_POLA) * kolumna + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI,
|
||||
(ODSTEP_MIEDZY_POLAMI + BOK_POLA) * rzad + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI,
|
||||
BOK_POLA, BOK_POLA])
|
||||
Krata = Krata(OKNO)
|
||||
|
||||
|
||||
def wyswietl_agentow():
|
||||
for a in Agenci1:
|
||||
for a in Agent1.Agenci:
|
||||
OKNO.blit(a.tekstura, (a.hitbox.x, a.hitbox.y))
|
||||
if a.droga == 0:
|
||||
a.obierzNowyKierunek()
|
||||
@ -37,7 +23,7 @@ def czy_wylosowane_dla_agenta_pola_sa_puste(pole_lewe_gorne):
|
||||
wynik = True
|
||||
for wiersz in range(pole_lewe_gorne.wiersz, pole_lewe_gorne.wiersz + BOK_AGENTA1_W_POLACH):
|
||||
for kolumna in range(pole_lewe_gorne.kolumna, pole_lewe_gorne.kolumna + BOK_AGENTA1_W_POLACH):
|
||||
if Krata[wiersz][kolumna] != POLE.PUSTE:
|
||||
if Krata.krata[wiersz][kolumna] != POLE.PUSTE:
|
||||
wynik = False
|
||||
break
|
||||
if wynik == False:
|
||||
@ -47,30 +33,30 @@ def czy_wylosowane_dla_agenta_pola_sa_puste(pole_lewe_gorne):
|
||||
|
||||
def dodaj_agenta1():
|
||||
los = None
|
||||
if len(Agenci1) in range(0, 40):
|
||||
if len(Agent1.Agenci) in range(0, 40):
|
||||
los = random.randint(1, 150)
|
||||
elif len(Agenci1) in range(40, 50):
|
||||
elif len(Agent1.Agenci) in range(40, 50):
|
||||
los = random.randint(1, 15)
|
||||
if los != None:
|
||||
pom = None
|
||||
if los in (1, 2) or len(Agenci1) == 0:
|
||||
if los in (1, 2) or len(Agent1.Agenci) == 0:
|
||||
pom = 'wozek.png'
|
||||
elif los in (3, 4):
|
||||
pom = 'wozek_ze_skrzynka.png'
|
||||
elif los == 5 and len(Agenci1) > 6:
|
||||
elif los == 5 and len(Agent1.Agenci) > 6:
|
||||
pom = 'traktor_ikona.png'
|
||||
if pom != None:
|
||||
pole_lewe_gorne = Pole(random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
|
||||
random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH))
|
||||
if len(Agenci1) == 0:
|
||||
if len(Agent1.Agenci) == 0:
|
||||
pole_lewe_gorne = Pole(0, 0)
|
||||
if czy_wylosowane_dla_agenta_pola_sa_puste(pole_lewe_gorne):
|
||||
pom='test1_ikona.png'
|
||||
pom = 'test1_ikona.png'
|
||||
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
|
||||
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
|
||||
nowy_agent = Agent1(pole_lewe_gorne, ikona, KIERUNEK.GORA, 0)
|
||||
nowy_agent.zaznacz_zajmowane_pola_na_kracie(Krata)
|
||||
Agenci1.append(nowy_agent)
|
||||
Agent1.Agenci.append(nowy_agent)
|
||||
# print(Krata)
|
||||
|
||||
|
||||
@ -83,7 +69,7 @@ def main():
|
||||
if event.type == pygame.QUIT:
|
||||
warunek_dzialania = False
|
||||
break
|
||||
wyswietl_krate()
|
||||
Krata.wyswietl_krate()
|
||||
wyswietl_agentow()
|
||||
dodaj_agenta1()
|
||||
pygame.quit()
|
||||
|
25
stale.py
25
stale.py
@ -1,5 +1,3 @@
|
||||
from enum import Enum
|
||||
|
||||
FPS = 120
|
||||
|
||||
# SZEROKOSC_OKNA = 1500
|
||||
@ -20,26 +18,3 @@ BIALY = (255, 255, 255)
|
||||
JASNOSZARY1 = (200, 200, 200)
|
||||
SZARY1 = (150, 150, 150)
|
||||
ZIELONY1 = (26, 122, 26)
|
||||
|
||||
|
||||
class KIERUNEK(Enum):
|
||||
GORA = 0
|
||||
DOL = 1
|
||||
LEWO = 2
|
||||
PRAWO = 3
|
||||
|
||||
|
||||
class POLE(Enum):
|
||||
PUSTE = 0
|
||||
AGENT = 1
|
||||
LAWA = 2
|
||||
|
||||
|
||||
class Pole():
|
||||
bok = BOK_POLA
|
||||
|
||||
def __init__(self, wiersz, kolumna):
|
||||
self.wiersz = wiersz
|
||||
self.kolumna = kolumna
|
||||
self.x_lewego_boku = (Pole.bok + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) * kolumna + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||
self.y_gory = (Pole.bok + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) * wiersz + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user