JFO_lab_skrzyzowanie/main.py

91 lines
3.2 KiB
Python

import math
import os
import random
import pygame
FPS = 1
SZEROKOSC_OKNA = 1280
WYSOKOSC_OKNA = 960
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 8
LICZBA_POL_W_PIONIE = 6
Krata = []
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
Krata.append([])
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE):
Krata[rzad].append(random.randint(0, 9))
bok_pola = min(int(SZEROKOSC_OKNA / LICZBA_POL_W_POZIOMIE), int(WYSOKOSC_OKNA / LICZBA_POL_W_PIONIE))
odstep_miedzy_polami = max(1, math.floor(0.0625 * bok_pola))
bok_pola -= odstep_miedzy_polami
BIALY = (255, 255, 255)
JASNOSZARY1 = (180, 180, 180)
OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
pygame.display.set_caption("Okno1")
TEST1_IKONA = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'test1_ikona.png')), (500, 500))
TRAKTOR_IKONA = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'traktor_ikona.png')), (100, 100))
wozek_ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'wozek.png')),
(bok_pola - odstep_miedzy_polami, bok_pola - odstep_miedzy_polami))
wozek_ze_skrzynka_ikona = pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'wozek_ze_skrzynka.png'))
def wyswietl_okno():
OKNO.fill(JASNOSZARY1)
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE):
pygame.draw.rect(OKNO, BIALY, [(odstep_miedzy_polami + bok_pola) * kolumna + odstep_miedzy_polami,
(odstep_miedzy_polami + bok_pola) * rzad + odstep_miedzy_polami,
bok_pola, bok_pola])
pygame.display.update()
def wyswietl_wozek():
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE):
pom = Krata[rzad][kolumna]
if pom == 0:
pom = wozek_ikona
elif pom == 1:
pom = wozek_ze_skrzynka_ikona
elif pom == 2:
pom = TRAKTOR_IKONA
else:
pom = None
if pom != None:
pom = pygame.transform.scale(pom, (bok_pola - odstep_miedzy_polami, bok_pola - odstep_miedzy_polami))
OKNO.blit(pom, (((
odstep_miedzy_polami + bok_pola) * kolumna + odstep_miedzy_polami) + bok_pola / 2 - pom.get_width() / 2,
((
odstep_miedzy_polami + bok_pola) * rzad + odstep_miedzy_polami) + bok_pola / 2 - pom.get_height() / 2))
pygame.display.update()
klatkaz = pygame.time.Clock()
warunek_dzialania = True
while warunek_dzialania:
klatkaz.tick(FPS)
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
warunek_dzialania = False
break
wyswietl_okno()
wyswietl_wozek()
pom = Krata[LICZBA_POL_W_PIONIE - 1][LICZBA_POL_W_POZIOMIE - 1]
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE - 1, -1, -1):
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE - 1, 0, -1):
Krata[rzad][kolumna] = Krata[rzad][(kolumna - 1)]
Krata[rzad][0] = Krata[rzad - 1][LICZBA_POL_W_POZIOMIE - 1]
Krata[0][0] = pom
print(Krata)
pygame.quit()