Stworzenie kraty i wygaszacza ekranu na niej.
This commit is contained in:
parent
f09e43584f
commit
561801db80
BIN
Ikony/forklift.png
Normal file
BIN
Ikony/forklift.png
Normal file
Binary file not shown.
After Width: | Height: | Size: 1.0 KiB |
BIN
Ikony/wozek.png
Normal file
BIN
Ikony/wozek.png
Normal file
Binary file not shown.
After Width: | Height: | Size: 307 B |
BIN
Ikony/wozek_ze_skrzynka.png
Normal file
BIN
Ikony/wozek_ze_skrzynka.png
Normal file
Binary file not shown.
After Width: | Height: | Size: 342 B |
71
main.py
71
main.py
@ -1,27 +1,69 @@
|
||||
import math
|
||||
import os
|
||||
import random
|
||||
|
||||
import pygame
|
||||
|
||||
FPS = 60
|
||||
SZEROKOSC_OKNA = 800
|
||||
WYSOKOSC_OKNA = 600
|
||||
FPS = 1
|
||||
|
||||
SZEROKOSC_OKNA = 1280
|
||||
WYSOKOSC_OKNA = 960
|
||||
|
||||
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 8
|
||||
LICZBA_POL_W_PIONIE = 6
|
||||
|
||||
Krata = []
|
||||
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
|
||||
Krata.append([])
|
||||
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE):
|
||||
Krata[rzad].append(random.randint(0, 9))
|
||||
|
||||
bok_pola = min(int(SZEROKOSC_OKNA / LICZBA_POL_W_POZIOMIE), int(WYSOKOSC_OKNA / LICZBA_POL_W_PIONIE))
|
||||
odstep_miedzy_polami = max(1, math.floor(0.0625 * bok_pola))
|
||||
bok_pola -= odstep_miedzy_polami
|
||||
|
||||
BIALY = (255, 255, 255)
|
||||
JASNOSZARY1 = (180, 180, 180)
|
||||
|
||||
OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
||||
pygame.display.set_caption("Okno1")
|
||||
|
||||
TEST1_IKONA = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'test1_ikona.png')), (500, 500))
|
||||
TRAKTOR_IKONA = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'traktor_ikona.png')), (100, 100))
|
||||
wozek_ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'wozek.png')),
|
||||
(bok_pola - odstep_miedzy_polami, bok_pola - odstep_miedzy_polami))
|
||||
wozek_ze_skrzynka_ikona = pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'wozek_ze_skrzynka.png'))
|
||||
|
||||
|
||||
def wyswietl_okno():
|
||||
OKNO.fill((150, 200, 150))
|
||||
OKNO.blit(TEST1_IKONA,
|
||||
(SZEROKOSC_OKNA / 2 - TEST1_IKONA.get_width() / 2, WYSOKOSC_OKNA / 2 - TEST1_IKONA.get_height() / 2))
|
||||
OKNO.blit(TRAKTOR_IKONA, (0, 0))
|
||||
OKNO.blit(TRAKTOR_IKONA, (SZEROKOSC_OKNA - TRAKTOR_IKONA.get_width(), 0))
|
||||
OKNO.blit(TRAKTOR_IKONA, (SZEROKOSC_OKNA - TRAKTOR_IKONA.get_width(), WYSOKOSC_OKNA - TRAKTOR_IKONA.get_height()))
|
||||
OKNO.blit(TRAKTOR_IKONA, (0, WYSOKOSC_OKNA - TRAKTOR_IKONA.get_height()))
|
||||
OKNO.fill(JASNOSZARY1)
|
||||
|
||||
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
|
||||
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE):
|
||||
pygame.draw.rect(OKNO, BIALY, [(odstep_miedzy_polami + bok_pola) * kolumna + odstep_miedzy_polami,
|
||||
(odstep_miedzy_polami + bok_pola) * rzad + odstep_miedzy_polami,
|
||||
bok_pola, bok_pola])
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
|
||||
|
||||
def wyswietl_wozek():
|
||||
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
|
||||
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE):
|
||||
pom = Krata[rzad][kolumna]
|
||||
if pom == 0:
|
||||
pom = wozek_ikona
|
||||
elif pom == 1:
|
||||
pom = wozek_ze_skrzynka_ikona
|
||||
elif pom == 2:
|
||||
pom = TRAKTOR_IKONA
|
||||
else:
|
||||
pom = None
|
||||
if pom != None:
|
||||
pom = pygame.transform.scale(pom, (bok_pola - odstep_miedzy_polami, bok_pola - odstep_miedzy_polami))
|
||||
OKNO.blit(pom, (((
|
||||
odstep_miedzy_polami + bok_pola) * kolumna + odstep_miedzy_polami) + bok_pola / 2 - pom.get_width() / 2,
|
||||
((
|
||||
odstep_miedzy_polami + bok_pola) * rzad + odstep_miedzy_polami) + bok_pola / 2 - pom.get_height() / 2))
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
|
||||
|
||||
@ -35,5 +77,14 @@ while warunek_dzialania:
|
||||
break
|
||||
|
||||
wyswietl_okno()
|
||||
wyswietl_wozek()
|
||||
|
||||
pom = Krata[LICZBA_POL_W_PIONIE - 1][LICZBA_POL_W_POZIOMIE - 1]
|
||||
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE - 1, -1, -1):
|
||||
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE - 1, 0, -1):
|
||||
Krata[rzad][kolumna] = Krata[rzad][(kolumna - 1)]
|
||||
Krata[rzad][0] = Krata[rzad - 1][LICZBA_POL_W_POZIOMIE - 1]
|
||||
Krata[0][0] = pom
|
||||
print(Krata)
|
||||
|
||||
pygame.quit()
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user