daporgrg/use-cases.md

2.2 KiB

Opis skrócony przypadków użycia

Aktorzy procesu i ich cele

Aktor | Cel -|- Klient | Zakup produktu Pracownik obsługi | Przygotowanie do pracy System wykrywania usterek i wzywania serwisu | Naprawianie występujących usterek Analityk | Zebranie informacji dotyczących sprzedaży

//zamawianie, przywoływanie obsługi serwisowej (ciepłe posiłki), informowanie magazynu o brakach

Słownik

Hasło | Opis -|- Realizacja płatności | dokonanie zapłaty kartą lub gotówką i wszystkie czynności z tym związane Autoryzowany dostęp | dostęp do funkcji automatu normalnie ukrytych przed użytkownikiem System obsługi usterek | zewnętrzny system przyjmujący wezwania o usterkach i wysyłający serwisantów

Przypadki użycia

Use case 1: Zakup produktu

Klient przychodzi do automatu celem zakupu produktu. Klient używa interfejsu automatu do wybrania produktu. System wyświetla cenę produktu. Klient wprowadza informacje o sposobie realizacji płatności, które są weryfikowane i zapisywane przez system. System realizuje płatność. System uaktualnia swój stan wiedzy o ilości produktów. System przygotowuje i wydaje produkt. Klient odbiera produkt.

Use case 2: Przygotowanie do pracy

Pracownik obsługi przychodzi do automatu w celu przygotowania automatu do pracy. Po otrzymaniu autoryzowanego dostępu do automatu pracownik obsługi uzupełnia braki towaru i zabiera nadmiar gotówki. Pracownik obsługi potwierdza wykonanie czynności i wychodzi z autoryzowanego dostępu.

Naprawienie usterki

System wykrywania usterek i wzywania serwisu wykrywa usterkę w działaniu automatu. System zbiera potrzebne informacje o usterce i automacie. System kontaktuje zewnętrzny system obsługi usterek i podaje mu potrzebne informacje. ( przypadek użycia miał być w jednym miejscu i czsie więc kończę w tym miejscu )

//#### Zebranie informacji dotyczących sprzedaży //