forked from s464969/apo-bankomat
96 lines
3.0 KiB
Markdown
96 lines
3.0 KiB
Markdown
Use Case 1: Operacja zakupu kodu do telefonii pre-paidowej
|
|
=====================
|
|
|
|
**Aktor podstawowy:** Klient
|
|
|
|
|
|
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
|
-----------------------------------------------
|
|
|
|
- Klient: Chce kupić kartę pre-paidową przy pomocy systemu bankomatu.
|
|
|
|
- Bank: oczekiwania ...
|
|
|
|
Warunki wstępne:
|
|
----------------
|
|
|
|
Klient posiada konto w banko oraz aktywną kartę bankową (debetową, kredytową itd.). Bankomat działa (podłączony do sieci itd.) i wyświetla ekran początkowy.
|
|
|
|
Warunki końcowe:
|
|
----------------
|
|
|
|
Karta prepaidowa została wydrukowana i odebrana przez klienta. Bankomat wylogowuje klienta oraz zwraca klientowi kartę bankową.
|
|
|
|
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
|
---------------------------------------
|
|
|
|
1. Klient wkłada kartę do bankomatu.
|
|
2. System prosi o podanie PIN-u.
|
|
3. Klient wprowadza PIN.
|
|
4. Bankomat potwierdza poprawność wprowadzonego PIN-u.
|
|
5. Bankomat wyświetla wszystkie możliwości interakcji, które może wybrać klient.
|
|
6. Klient wybiera opcję zakupu kodu do telefonii pre-paidowej.
|
|
7. System pyta o kwotę, za którą kod do telefonii pre-paidowej ma zostać kupiony.
|
|
8. Klient wybiera kwotę.
|
|
9. System realizuję operację zakupu kodu do telefonii pre-paidowej.
|
|
11. System drukuje kod do telefonii pre-paidowej.
|
|
12. Klient odbiera wydrukowany kod.
|
|
13. Bankomat wydaje kartę.
|
|
14. Klient odbiera kartę.
|
|
|
|
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
|
------------------------------------
|
|
|
|
*a. Występuje sytuacja, w której system bankomatu zawiesza się.
|
|
|
|
1. System zostaje zablokowany. Wszystkie operacje zostają przerwane.
|
|
2. Bankomat wydaje kartę jej właścicielowi i informuje go o awarii.
|
|
3. Bank otrzymuje informację o zawieszeniu się systemu i podejmuje decyzję co zrobić dalej.
|
|
|
|
3a. Klient wprowadził nieprawidłowy PIN.
|
|
|
|
1. System prosi o podanie kodu PIN ponownie.
|
|
|
|
1a. Klient wprowadził kod PIN nieprawidłowo 3 razy.
|
|
|
|
1. System przerywa operację i wysuwa kartę z bankomatu.
|
|
|
|
2. Klient wprowadza prawidłowy kod PIN.
|
|
3. Przejście do kroku 4 scenariusza głównego.
|
|
|
|
3b. nazwa rozszerzenia
|
|
|
|
1. krok pierwszy rozszerzenia 3b
|
|
2. krok drugi rozszerzenia 3b
|
|
3. ...
|
|
|
|
3-4a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenia 3-4a. może wystąpić w kroku 3 lub 4 -->
|
|
|
|
Wymagania specjalne:
|
|
--------------------
|
|
|
|
- Niezbędny ekran dotykowy na dużym i płaskim monitorze, tekst musi być widoczny z odległosci 1 metra.
|
|
|
|
- Niezbędna jest klawiatura numeryczna (mechaniczna) znajdująca się pod ekranem.
|
|
|
|
- Interfejs użytkownika musi być dostępny w językach: polskim, angielskim, niemieckim i ukraińskim.
|
|
|
|
- ...
|
|
|
|
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
|
---------------------------------------------------------------
|
|
|
|
1. Karta bankowa nie jest uszkodzona.
|
|
|
|
3. PIN składa się z 4 cyfr.
|
|
|
|
3a. ... <!-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. -->
|
|
|
|
Kwestie otwarte:
|
|
----------------
|
|
|
|
- Czy bankomat powininen posiadać inne sposoby logowania do systemu (np. biometria)?
|
|
|
|
- ...
|
|
|
|
- ... |