Szafki z półkami jako ściany

This commit is contained in:
s464931 2022-03-27 23:08:35 +02:00
parent 35073809ef
commit d3387c820c
6 changed files with 60 additions and 12 deletions

View File

@ -4,7 +4,7 @@
<content url="file://$MODULE_DIR$">
<excludeFolder url="file://$MODULE_DIR$/venv" />
</content>
<orderEntry type="inheritedJdk" />
<orderEntry type="jdk" jdkName="Python 3.9 (Sztuczna_Inteligencja_Gr1627_03dodaje)" jdkType="Python SDK" />
<orderEntry type="sourceFolder" forTests="false" />
</component>
</module>

View File

@ -1,4 +1,4 @@
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<project version="4">
<component name="ProjectRootManager" version="2" project-jdk-name="Python 3.9 (sztucznosc)" project-jdk-type="Python SDK" />
<component name="ProjectRootManager" version="2" project-jdk-name="Python 3.9 (Sztuczna_Inteligencja_Gr1627_03dodaje)" project-jdk-type="Python SDK" />
</project>

View File

@ -23,7 +23,7 @@ class Agent:
self.zrobKrokWMoimKierunku()
self.droga -= 1
self.okreslPolozenie()
if self.wyszedlemPozaKrate():
if self.wyszedlemPozaKrate() or self.wszedlemWSciane():
self.cofnijSie()
self.zawroc()
self.okreslDlugoscDrogi()
@ -65,12 +65,12 @@ class Agent:
return False
# ZROBIC sciany
# def wszedlemWSciane(self):
# for wiersz in range (self.poleStartoweGorne.wiersz,self.poleKoncoweDolne.wiersz):
# for kolumna in range(self.poleStartoweGorne.kolumna,self.poleKoncoweDolne.kolumna):
# if self.krata.krata[wiersz][kolumna]==ZawartoscPola.SCIANA:
# return True
# return False
def wszedlemWSciane(self):
for wiersz in range (self.poleStartoweGorne.wiersz,self.poleKoncoweDolne.wiersz+1):
for kolumna in range(self.poleStartoweGorne.kolumna,self.poleKoncoweDolne.kolumna+1):
if self.krata.krata[wiersz][kolumna]==ZawartoscPola.SCIANA:
return True
return False
def zawroc(self):
if self.kierunek == Kierunek.GORA:

20
main.py
View File

@ -1,11 +1,18 @@
import os
import ctypes
from agent import *
from ramy_czyli_wiedza_agenta import *
#aby działalo w oknie + rozdzielczość ekranu
ctypes.windll.shcore.SetProcessDpiAwareness(1)
Okno = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
pygame.display.set_caption("Okno1")
Krata = Krata(Okno)
Pomieszczenie=Pomieszczenie(0,0)
def dodaj_agenta():
# pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
@ -16,8 +23,19 @@ def dodaj_agenta():
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
Agent(Krata, pole_lewe_gorne, ikona)
def dodaj_szafke(poczatek_wiersz1, poczatek_kolumna,ilosc_polek):
#bardzo prosta szafka, później do zmiany i uzupełnienia
#tworzymy jeden typ szafki składającej się z dużych półek(to znaczy jest jedna półka oraz kilka miejsc na niej), każda z półek zajmuje po 3 pola z każdego boku
wymiary_szafki = Wymiary(0, 0, 0)
szafka = Szafka(wymiary_szafki, ilosc_polek, poczatek_wiersz1, poczatek_kolumna, Krata)
Pomieszczenie.dodajSzafke(szafka)
def main():
dodaj_szafke(0, 20, 8)
dodaj_szafke(0, 40, 8)
dodaj_szafke(0, 60, 8)
dodaj_szafke(0, 80, 8)
dodaj_agenta()
klatkaz = pygame.time.Clock()
warunek_dzialania = True

View File

@ -1,5 +1,6 @@
from enumy_i_slowniki import *
from stale import *
from krata import *
class Wymiary:
@ -48,20 +49,47 @@ class Polka:
self.wymiary = wymiary
self.udzwig = udzwig
self.wysokoscOdPodlogi = wysokoscOdPodlogi
# zakładamy że aby położyć paczkę na półkę, agent musi stać dokładnie na polach kraty, określonych w atrybucie dostęp
# atrybut dostęp składa się z 9 pól ponieważ tyle miejsca na kracie zajmuje agent
# utworzyłam szafki "wertykalnie" oraz zakładam że do półki można się dostać tylko z jednej strony (na razie tylko z lewej, ale można teżdodać, że tylko z prawej)
self.dostep = []
self.zajmowanePola = []
def dodajPole(self, pole: PoleKraty):
self.zajmowanePola.append(pole)
def dodajDostep(self, pole: PoleKraty):
self.dostep.append(pole)
class Szafka:
def __init__(self, wymiary: Wymiary):
def __init__(self, wymiary: Wymiary, ilosc_polek, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1, Krata: Krata):
self.wymiary = wymiary
self.Polki = []
self.zajmowanePola = []
self.utworzPustaSzafke(ilosc_polek, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1, Krata)
def dodajPolke(self, polka: Polka):
self.Polki.append(polka)
def dodajPole(self, pole: PoleMapy):
def dodajPole(self, pole: PoleKraty):
self.zajmowanePola.append(pole)
def utworzPustaSzafke(self, ilosc_polek, poczatek_wiersz1, poczatek_kolumna, Krata: Krata):
for i in range(ilosc_polek):
wymiar_polki = Wymiary(0, 0, 0)
polka = Polka(wymiar_polki, 0, 0)
for m in range(DUZA_SZAFA): # wiersz
poczatek_wiersz = poczatek_wiersz1 + i * 3 + m
for n in range(DUZA_SZAFA): # kolumna
Krata.krata[poczatek_wiersz][poczatek_kolumna + n] = ZawartoscPola.SCIANA
pole = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna)
polka.dodajPole(pole)
self.dodajPole(pole)
pole_dostepu = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna + n - BOK_AGENTA1_W_POLACH) #dostęp z lewej strony
polka.dodajDostep(pole_dostepu)
self.dodajPolke(polka)
class Pomieszczenie:
def __init__(self, warunkiPowietrza: WarunkiPowietrza, wysokoscSufitu):

View File

@ -13,6 +13,8 @@ WYSOKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_PIONIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP
BOK_AGENTA1_W_POLACH = 3
BOK_AGENTA1 = BOK_AGENTA1_W_POLACH * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) - ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
#
DUZA_SZAFA=3
#
BIALY = (255, 255, 255)
JASNOSZARY1 = (200, 200, 200)
SZARY1 = (150, 150, 150)