Final version for use-case-4

This commit is contained in:
Aliaksandr Trafimchyk 2022-11-15 23:27:55 +01:00
parent 2f5d351341
commit 7f4635bf55

View File

@ -9,17 +9,17 @@ Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
- Klient: chce wypłacić pieniądze ze swojej karty bankowej
- Bank: chce spełnić wszystkie potrzeby klienta, uzyskiwać informacje z bankomatu, żeby można było 'komunikować' z klientem przez system i wykrywać błędy
- Bank: chce spełnić wszystkie potrzeby klienta, uzyskiwać informacje z bankomatu, wykrywać błędy
Warunki wstępne:
----------------
Klient posiada konto bankowe oraz aktywną kartę. Karta nie jest uszkodzona i nie jest zastrzeżona. Bankomat wyświetla ekran początkowy
Klient posiada konto bankowe oraz aktywną kartę. Bankomat wyświetla ekran początkowy.
Warunki końcowe:
----------------
System poprawnie liczy pieniędzy i aktualizuje dostępność środków w bankomacie.
System poprawnie przeliczył pieniądze i zaktualizował dostępność środków w bankomacie.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
---------------------------------------
@ -27,60 +27,87 @@ Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
1. Klient wkłada kartę do bankomatu.
2. System prosi o podanie pinu.
3. Klient wprowadza pin.
4. Bank potwierdza poprawność wprowadzonego PIN-u.
4. System potwierdza poprawność wprowadzonego PIN-u.
5. Bankomat wyświetla wszystkie możliwości interakcji, które może wybrać klient.
6. Klient wybiera opcję "wypłata pieniędzy".
7. System prosi o kwotę wypłaty.
8. Klient wpisuje kwotę i zatwierdza wprowadzaną kwotę.
9. System potwierdza wprowadzaną kwotę i wysyła informację do banku.
10. Bank potwierdza informacje o możliwości wypłaty pieniędzy z danego konta i zapisuje zmianę.
11. Bank zwraca daną informację do systemu.
9. System sprawdza ilość pieniędzy w bankomacie i wysyła informację do banku.
10. Bank potwierdza możliwość wypłaty pieniędzy i zapisuje zmiany.
11. System otrzymuje informację z banku.
12. System realizuje wypłatę.
13. Bankomat wydaje kartę.
14. Klient wyciąga kartę.
15. Bankomat wydaje gotówkę.
16. Klient odbiera gotówkę i odchodzi od bankomatu.
13. Bankomat wydaje gotówkę.
14. Klient odbiera gotówkę.
15. Bankomat wydaje kartę.
16. Klient odbiera kartę i odchodzi od bankomatu.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
------------------------------------
*a. System zawiesza się:
1. Bankomat zatrzymuje kartę
2. System restartuje się, wykrywa błędy, wyświetla ekran interkacji i kontynuje swoje działanie
2. System restartuje się, wykrywa błędy
3. Prejście do kroku 5 scenariusza głównego
2a. System nie może ponownie uruchomić się
1. Bank otrzymuje informację o błędzie
2. Bank wysyła komunikat do klienta (przez telefon, e-mail, i t.d.) w sprawie zwroty karty
3. Bank podejmuje decyzję jak naprawić system
1. Bank otrzymuje komunikat o błędzie
2. Bankomat wyświetla komunikat o błedzie
*b. Klient jest nieaktywny przez 30 sekund
1. System wyświetla komunikat, czy klient chce kontynuować
2. Klient potwierdza chęć kontynuowania operacji
3. Przejście do kroku scenariusza głównego, gdzie była wcześniej wykonywana operacja
2a. Klient nie jest aktywny przez 10 sekund
1. Prejście do kroku 15 scenariusza głównego
1a. Karta jest uszkodzona albo zastrzeżona albo straciła ważność:
1. Bankomat zatrzymuje kartę
2. Bankomat wyświetla komunikat, że karta jest (uszkodzona, zastrzeżona, straciła ważność)
3. System wysyła informację o zatrzymaniu karty do banku
4a. Nieprawidłowy pin:
1. System sygnalizuje nieprawidłowy pin (znowu zaczynamy od kroku 2)
1. System sygnalizuje nieprawidłowy pin
2. Prejście do kroku 2 scenariusza głównego
1a. System sygnalizuje nieprawidłowy pin po trzech próbach
1. Bankomat zatrzymuje kartę
2. System powiadamia klienta, że karta została zatrzymana przez bankomat
2. Bankomat wyświetla komunikat o zatrzymaniu karty
3. System wysyła informację o zatrzymaniu karty do banku
4. Bank wysyła komunikat do klienta w sprawie zatrzymania karty
6a. Bankomata jest pusty i nie może wydać pieniędzy:
1. System wyświetla informację, że nie można wypłacić pieniędzy, bo bankomat jest pusty (przychodzimy do kroku 14)
6a. Brak pieniędzy w bankomacie:
1. System wyświetla komunikat, że bankomat nie może wypłacić pieniędzy
2. Prejście do kroku 15 scenariusza głównego
8a. Klient anuluje operację wypłaty pieniędzy (przychodzimy do kroku 5)
8a. Klient anuluje operację wypłaty:
1. Prejście do kroku 5 scenariusza głównego
9a. W bankomacie nie ma wystarczającej ilości pieniędzy:
1. System wyświetla informację, że bankomat nie ma wystarczającej ilości pieniędzy (przychodzimy do kroku 14)
9a. Bankomat nie może wypłacić takiej kwoty:
1. System wyświetla komunikat, że bankomat nie może wypłacić takiej kwoty
2. Prejście do kroku 15 scenariusza głównego
10a. Bank odmawia skorzystania z tej możliwości:
1. Bank wysyła komunikat do systemu, że nie można wypłacić gotówkę, bo karta nie ma wystarczającej ilości środków na koncie albo z powodu dziennego limitu wypłat z bankomatu
1a. Bank wysyła komunikat do systemu, że nie można wypłacić gotówkę w celach bezpieczeństwa klienta
1. System wyświetla informację, że nie można wypłacić pieniędzy i prosi o kontakt z najbliższym oddziałem banku (przychodzimy do kroku 14)
2. System wyświetla informację otrzymaną od banku (przychodzimy do kroku 14)
10a. Bank odmawia z opcji wypłaty:
1. Bank wysyła komunikat do systemu, że nie można wypłacić pieniędzy z powodu braku środków na karcie
2. System wyświetla komunikat o brakie środków na karcie
3. Prejście do kroku 5 scenariusza głównego
1a. Bank wysyła komunikat do systemu, że nie można wypłacić pieniędzy dla bezpieczeństwa klienta
1. System wyświetla kominkat, że nie można wypłacić pieniędzy i prosi o kontakt z najbliższym oddziałem banku
2. Prejście do kroku 15 scenariusza głównego
11a. System nie otrzymuje zwrotnej informacji od banku:
1. System ponownie wysyła informację do banku
2. System otrzymuje informację zwrotną
2a. System nie otrzymuje informację zwrotną
1. Bankomat zatrzymuje kartę
2. System powiadamia klienta, że karta została zatrzymana przez bankomat i prosi o kontakt z najbliższym oddziałem banku
2. System wyświetla kominkat, że karta została zatrzymana przez bankomat i prosi o kontakt z najbliższym oddziałem banku
3. System wysyła informację o zatrzymaniu karty do banku
14a. Klient nie odebrał gotówkę w ciągu 15 sekund
1. Bankomat zabiera pieniędzy
2. System wysyła informację o anulowaniu operacji do banku
3. Prejście do kroku 15 scenariusza głównego
16a. Klient nie odebrał karty w ciągu 30 sekund
1. Bankomat zatrzymuje kartę
2. System wysyła informację o zatrzymaniu karty do banku
Wymagania specjalne: