102 lines
3.4 KiB
Markdown
102 lines
3.4 KiB
Markdown
Use Case 1: Operacja zakupu kodu do telefonii pre-paidowej
|
|
=====================
|
|
|
|
**Aktor podstawowy:** Klient
|
|
|
|
|
|
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
|
-----------------------------------------------
|
|
|
|
- Klient: Chce kupić kartę pre-paidową przy pomocy systemu bankomatu.
|
|
|
|
- Bank: Umożliwia klientowi zakup karty pre-paidowej za pomocą bankomatu oraz poprawnie zrealizowanej transkacji.
|
|
|
|
Warunki wstępne:
|
|
----------------
|
|
|
|
Klient posiada konto w banko oraz aktywną kartę bankową (debetową, kredytową itd.). Bankomat działa (podłączony do sieci itd.) i wyświetla ekran początkowy.
|
|
|
|
Warunki końcowe:
|
|
----------------
|
|
|
|
Karta prepaidowa została wydrukowana i odebrana przez klienta.
|
|
|
|
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
|
---------------------------------------
|
|
|
|
1. Klient wkłada kartę do bankomatu.
|
|
2. System prosi o podanie PIN-u.
|
|
3. Klient wprowadza PIN.
|
|
4. Bankomat potwierdza poprawność wprowadzonego PIN-u.
|
|
5. Bankomat wyświetla wszystkie możliwości interakcji, które może wybrać klient.
|
|
6. Klient wybiera opcję zakupu kodu do telefonii pre-paidowej.
|
|
7. System pyta o kwotę, za którą kod do telefonii pre-paidowej ma zostać kupiony.
|
|
8. Klient wybiera kwotę.
|
|
9. System realizuję operację zakupu kodu do telefonii pre-paidowej.
|
|
11. System drukuje kod do telefonii pre-paidowej.
|
|
12. Klient odbiera wydrukowany kod.
|
|
13. Bankomat wydaje kartę.
|
|
14. Klient odbiera kartę.
|
|
|
|
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
|
------------------------------------
|
|
|
|
*a. System zawiesza się.
|
|
|
|
1. Wszystkie operacje zostają przerwane
|
|
2. Bankomat wydaje kartę i wyświetla komunikat o awarii systemu.
|
|
3. System informuje bank o awarii.
|
|
|
|
3a. Klient wprowadził nieprawidłowy PIN.
|
|
|
|
1. System prosi o podanie kodu PIN ponownie.
|
|
2. Klient wprowadza prawidłowy kod PIN.
|
|
3. Przejście do kroku 4 scenariusza głównego.
|
|
|
|
1a. Klient wprowadził kod PIN nieprawidłowo 3 razy.
|
|
|
|
1. System przerywa operację i wysuwa kartę z bankomatu.
|
|
|
|
8a. Klient nie wybrał kwoty w czasie 30 sekund.
|
|
|
|
1. Klient wybiera kwotę jeszcze raz.
|
|
2. Przejście do kroku 9 scenariusza głównego.
|
|
|
|
1a. Klient nie wprowadził kwoty ponownie.
|
|
|
|
1. Przejście do kroku 5 scencariusza głównego.
|
|
|
|
8b. Klient wybrał kwotę większą niż ma środków na koncie:
|
|
|
|
1. Bankomat wyświetla informację o braku środków na koncie na wykonanie zakupu.
|
|
2. Przejście do kroku 8 scenariusza głównego.
|
|
|
|
14a. Klient nie odbiera karty.
|
|
|
|
1. Bankomat wsysa kartę do środka .
|
|
2. Bankomat wyświetla komunikat o pobraniu karty.
|
|
3. System informuje bank o zostawieniu przez klienta karty w bankomacie.
|
|
4. Bankomat wraca do ekranu startowego.
|
|
|
|
Wymagania specjalne:
|
|
--------------------
|
|
|
|
- Niezbędny ekran dotykowy na dużym i płaskim monitorze, tekst musi być widoczny z odległosci 1 metra.
|
|
|
|
- Niezbędna jest klawiatura numeryczna (mechaniczna) znajdująca się pod ekranem.
|
|
|
|
- Interfejs użytkownika musi być dostępny w językach: polskim, angielskim, niemieckim i ukraińskim.
|
|
|
|
- Klient ma ograniczony czas na autoryzację (logowanie do systemu).
|
|
|
|
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
|
---------------------------------------------------------------
|
|
|
|
3. Kod PIN składa sie z 4 cyfr.
|
|
|
|
Kwestie otwarte:
|
|
----------------
|
|
|
|
- Czy bankomat powinien przyjmować banknoty w innej walucie niż PLN (polski złoty)?
|
|
|
|
- Czy bankomat powininen posiadać inne sposoby logowania do systemu (np. biometria)? |