3.8 KiB
Use Case 1: Operacja zakupu kodu do telefonii pre-paidowej
Aktor podstawowy: Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-
Klient: Chce kupić kartę pre-paidową przy pomocy systemu bankomatu.
-
Bank: Umożliwia klientowi zakup karty pre-paidowej za pomocą bankomatu oraz poprawnie zrealizowanej transkacji.
Warunki wstępne:
Klient posiada konto w banko oraz aktywną kartę bankową (debetową, kredytową itd.). Bankomat działa (podłączony do sieci itd.) i wyświetla ekran początkowy.
Warunki końcowe:
Karta prepaidowa została wydrukowana i odebrana przez klienta.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Klient wkłada kartę do bankomatu.
- System prosi o podanie PIN-u.
- Klient wprowadza PIN.
- Bankomat potwierdza poprawność wprowadzonego PIN-u.
- Bankomat wyświetla wszystkie możliwości interakcji, które może wybrać klient.
- Klient wybiera opcję zakupu kodu do telefonii pre-paidowej.
- System pyta o kwotę, za którą kod do telefonii pre-paidowej ma zostać kupiony.
- Klient wybiera kwotę.
- System realizuję operację zakupu kodu do telefonii pre-paidowej.
- System drukuje kod do telefonii pre-paidowej.
- Klient odbiera wydrukowany kod.
- Bankomat wydaje kartę.
- Klient odbiera kartę.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. System zawiesza się.
- Wszystkie operacje zostają przerwane
- Bankomat wydaje kartę i wyświetla komunikat o awarii systemu.
- System informuje bank o awarii.
3a. Klient wprowadził nieprawidłowy PIN.
- System prosi o podanie kodu PIN ponownie.
- Klient wprowadza prawidłowy kod PIN.
- Przejście do kroku 4 scenariusza głównego.
1a. Klient wprowadził kod PIN nieprawidłowo 3 razy.
1. System przerywa operację i wysuwa kartę z bankomatu.
8a. Klient nie wybrał kwoty w czasie 30 sekund.
- Klient wybiera kwotę jeszcze raz.
- Przejście do kroku 9 scenariusza głównego.
1a. Klient nie wprowadził kwoty ponownie.
1. Przejście do kroku 5 scencariusza głównego.
8b. Klient wybrał kwotę większą niż ma środków na koncie:
- Bankomat wyświetla informację o braku środków na koncie na wykonanie zakupu.
- Przejście do kroku 8 scenariusza głównego.
11a. System nie drukuje kodu do telefonii pre-paidowej.
- System próbuje wydrukować kod jeszcze raz.
- Przejście do kroku 12 scenariusza głównego.
1a. System nie może wydrukować kodu do telefonii-prepaidowej.
1. System informuje bank o zaistniałej sytuacji.
2. Bank będzie się kontaktował z klientem w sprawie kodu.
3. Przejście do kroku 13 scenariusza głównego.
14a. Klient nie odbiera karty.
- Bankomat wsysa kartę do środka .
- Bankomat wyświetla komunikat o pobraniu karty.
- System informuje bank o zostawieniu przez klienta karty w bankomacie.
- Bankomat wraca do ekranu startowego.
Wymagania specjalne:
-
Niezbędny ekran dotykowy na dużym i płaskim monitorze, tekst musi być widoczny z odległosci 1 metra.
-
Niezbędna jest klawiatura numeryczna (mechaniczna) znajdująca się pod ekranem.
-
Interfejs użytkownika musi być dostępny w językach: polskim, angielskim, niemieckim i ukraińskim.
-
Klient ma ograniczony czas na autoryzację (logowanie do systemu).
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
- Kod PIN składa sie z 4 cyfr.
Kwestie otwarte:
-
Czy bankomat powinien przyjmować banknoty w innej walucie niż PLN (polski złoty)?
-
Czy bankomat powininen posiadać inne sposoby logowania do systemu (np. biometria)?