apo-bankomat/ use-case-6.md

2.4 KiB

Use Case 6: Wplata na konto

**Aktor podstawowy: Klient banku

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Odbiorca1: oczekiwania ...

  • Odbiorca2: oczekiwania ...

  • Odbiorca3: oczekiwania ...

Warunki wstępne:

...

Warunki końcowe:

...

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Bankomat wyświetla wszystkie opcje.
  2. Klient wybiera operację „wpłata gotówki”.
  3. System prosi klienta o wprowadzeniu kwoty wpłaty.
  4. Klient wprowadza kwotę i zatwierdza;
  5. System otwiera slot do przejmowania gotówki,
  6. Klient wkłada gotówkę do tego slotu i zatwierdza.
  7. System zamyka slot do przejmowania gotówki,
  8. System liczy gotówkę.
  9. System prosi klienta zatwierdzić, czy poprawnie przeliczył gotówkę.
  10. Klient zatwierdza operację wpłaty.
  11. System informuje bank klienta o wpłacie na konto i drukuje paragon klientowi.
  12. Bankomat wysuwa kartę.
  13. Klient odbiera kartę i odchodzi od bankomatu.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. nazwa rozszerzenia

  1. krok pierwszy rozszerzenia *a
  2. krok drugi rozszerzenia *a

3a. nazwa rozszerzenia

  1. krok pierwszy rozszerzenia 3a
  2. krok drugi rozszerzenia 3a
 2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a

   1. Krok pierwszy.
   2. Krok drugi.
   3. ...

 2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a

   1. Krok pierwszy.
   2. ...
  1. krok trzeci rozszerzenia 3a
  2. krok czwarty rozszerzenia 3a

3b. nazwa rozszerzenia

  1. krok pierwszy rozszerzenia 3b
  2. krok drugi rozszerzenia 3b
  3. ...

3-4a. nazwa rozszerzenia

Wymagania specjalne:

  • ...

  • ...

  • ...

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

2a. ...

2b. ...

3a. ...

Kwestie otwarte:

  • ...

  • ...

  • ...