apo-bankomat/use-cases.md

66 lines
5.4 KiB
Markdown

Opis skrócony przypadków użycia
===============================
Aktorzy procesu i ich cele
--------------------------
Aktor | Cel
------------|------------------------------
Klient | Operacja sprawdzenia stanu konta
Klient | Zmiana kodu pin
Klient | Wydruk krótkiej historii rachunku
Klient | Operacja wypłaty pieniędzy
Klient | Operacja zakupu kodu do telefonii pre-paidowej
Klient | Operacja deponowania pieniędzy
Klient | Zablokowanie karty
Klient | Operacja zlecenia przelewu
Klient | Wystąpienie o usługę przelewów
Słownik
-------
Hasło |Opis
-----------|-----------------------------
PIN |Specjalny, unikalny kod, składający się z czterech cyfr, który zabezpiecza kartę podczas przeprowadzania transkacji płatniczych.
System |To główny program, jaki zainstalowany jest na danym bankomacie, który tworzy bazową platformę umożliwiającą działanie klientów ze swoim kontem bankowym.
Przypadki użycia
----------------
### Use case 1: Operacja sprawdzenia stanu konta
Klient wkłada kartę do bankomatu i wpisuje PIN. System potwierdza poprawność wprowadzanego PIN-u. Bankomat wyświetla wszystkie możliwości interakcji. Klient wybiera opcje "sprawdzić stan konta". System pobiera informację z banku klienta i wyświetla stan konta. Klient zamyka okienko z informacją o stanie konta. Klient wybiera funkcję "zakończ sesję".Bankomat wysuwa kartę. Klient odbiera kartę i odchodzi od bankomatu.
### Use case 2: Zmiana kodu pin
Klient wkłada kartę do bankomatu i wpisuje PIN. System potwierdza poprawność wprowadzanego PIN-u. Bankomat wyświetla wszystkie możliwości interakcji. Klient wybiera opcje "zmiana PIN-u". Klient wprowadza nowy kod PIN i zatwierdza go. System uaktualnia nowy PIN i wysyła informację do banku klienta. Klient wybiera funkcję "zakończ sesję".Bankomat wysuwa kartę. Klient odbiera kartę i odchodzi od bankomatu.
### Use case 3: Wydruk krótkiej historii rachunku
Klient wkłada kartę do bankomatu i wpisuje PIN. System potwierdza poprawność wprowadzanego PIN-u. Bankomat wyświetla wszystkie możliwości interakcji. Klient wybiera opcje "Wydruk krótkiej historii rachunku". System pobiera informację z banku klienta. Bankomat wydrukuje paragon z krótką historią rachunku. Klient zabiera paragon. Klient wybiera funkcję "zakończ sesję". Bankomat wysuwa kartę. Klient odbiera kartę i odchodzi od bankomatu.
### Use case 4: Operacja wypłaty pieniędzy
Klient wkłada kartę do bankomatu i wpisuje PIN. System potwierdza poprawność wprowadzanego PIN-u. Bankomat wyświetla wszystkie możliwości interakcji. Klient wybiera opcję "wypłać pieniądze". System prosi o kwotę wypłaty. Klient wpisuje kwotę i zatwierdza. System realizuje operację. Bankomat wydaje kartę. Klient wyciąga kartę. Bankomat wydaje gotówkę. Klient odbiera gotówkę i odchodzi od bankomatu.
### Use case 5: Operacja zakupu kodu do telefonii pre-paidowej
Klient wkłada kartę do bankomatu i wpisuje PIN. Bank potwierdza poprawność wprowadzanego PIN-u. Bankomat wyświetla wszystkie możliwości interakcji. Klient wybiera opcję zakupu kodu do telefonii pre-paidowej. System pyta o kwotę. Klient wprowadza kwotę. System realizuje operację i drukuje kod. Bankomat wydaje kartę. Klient odbiera kartę.
### Use case 6: Operacja deponowania pieniędzy
Klient wkłada kartę do bankomatu i wpisuje PIN. System potwierdza poprawność wprowadzanego PIN-u. Bankomat wyświetla wszystkie możliwości interakcji. Klient wybiera operację „wpłata gotówki”. System prosi klienta o wprowadzeniu kwoty wplaty. System otwiera slot do przejmowania gotówki, klient wkłada gotówkę do tego slotu i zatwierdza. System liczy gotówkę i prosi klienta zatwierdzić, czy poprawnie system przeliczył gotówkę.Klient zatwierdza operację wpłaty. System informuje bank klienta o wpłacie na konto. Bankomat wysuwa kartę i drukuje paragon klientowi. Klient odbiera kartę z paragonem i odchodzi od bankomatu.
### Use case 7: Zablokowanie karty
Klient wkłada kartę do bankomatu i wpisuje PIN. System potwierdza poprawność wprowadzanego PIN-u. Bankomat wyświetla wszelkie możliwości interakcji. Klient wybiera opcję „blokowanie karty”. Klient zatwierdza operację. System Informuje klienta, że karta została zablokowana. System informuje bank klienta o zablokowaniu karty, Bankomat wysuwa kartę. Klient odbiera kartę i odchodzi od bankomatu.
### Use case 8: Operacja zlecenia przelewu
Klient wkłada kartę do bankomatu i wpisuje PIN. System potwierdza poprawność wprowadzanego PIN-u. Bankomat wyświetla wszelkie możliwości interakcji. Klient wybiera opcje "zlecenie przelewu".Klient wprowadza numer konta na który ma być przelew. Klient wprowadza kwotę do przelewu. Bankomat wysuwa kartę. Klient zabiera kartę i odchodzi od bankomatu. System realizuje operację. System wysyła informację o przelewu. Bankomat wysuwa kartę i drukuje paragon klientowi. Klient odbiera kartę z paragonem i odchodzi od bankomatu.
### Use case 9: Wystąpienie o usługę przelewów
Klient wkłada kartę do bankomatu i wpisuje PIN. System potwierdza poprawność wprowadzonego PIN-u. Bankomat wyświetla możliwości interakcji. Klient wybiera opcje "aktywuj przelewy". Sytem odblokowuje opcję przelewów na koncie. Klient wybiera funkcję "zakończ sesję". Bankomat wysuwa kartę. Klient odbiera kartę i odchodzi od bankomatu.