cw_8 | ||
dependencies | ||
.gitattributes | ||
.gitignore | ||
assimp-vc141-mt.dll | ||
assimp-vc141-mtd.dll | ||
freeglut.dll | ||
glew32.dll | ||
grk-cw.sln | ||
README.md | ||
zlib.dll | ||
zlibd.dll |
Projekt GRK 2023Z
Szymon Szczubkowski, Agnieszka Wyrosławska
Zaimplementowane technologie
Physically based rendering
W projekcie zaimplementowane jest oświetlenie PBR. Wspiera ono albedo, roughness, metallic, ambient occlusion oraz normal mapy.
Normal mapping
Razem z PBR zaimplementowane zostało wsparcie dla normal maps.
Skybox cubemap
W tle widoczny jest skybox kosmosu.
Billboarding
Na potrzeby wyświetlania cząsteczek ognia zaimplementowany został billboarding. Aby osiągnąć bardziej realistyczny efekt płonącego ognia wykorzystana została technika blendingu.
Gamepad mapping
Jeśli wykryty zostanie gamepad, sterowanie zostanie na niego przełączone.
Sprawdzany jest stopień popchnięcia gałki oraz wciśnięcia spustu, prędkość statku oraz wielkość płomienia skaluje się z nimi.
Sterowanie wygląda następująco:
FUNKCJA | PRZYCISK |
---|---|
LOT W PRZÓD | PRAWY TRIGGER |
LOT W TYŁ | LEWY TRIGGER |
OBRÓT LEWO-PRAWO | LEWA GAŁKA |
NACHYLENIE GÓRA-DÓŁ | PRAWA GAŁKA |
MONOTWANIE ULEPSZENIA | A / X |
Interaktywność
W związku z brakami kadrowymi, "gra" stanowi bardziej demo typu "Proof of concept".
Możliwe jest zebranie ulepszenia które poprawia prędkość statku oraz zmienia kolor płomieni.