APO_Bankomat/use-cases.md

5.0 KiB

Opis skrócony przypadków użycia

Aktorzy procesu i ich cele

Aktor Cel
Klient Wypłata pieniędzy
Wpłata pieniędzy
Sprawdzenie salda konta
Kupno karty prepaid
Transfer pieniędzy

Serwisant | Uzupełnienie banknotów | Uzupełnienie papieru | Naprawa usterki w bankomacie

Bank | Pobranie historii transakcji | Pobranie stanu bankomatu

Słownik

Hasło Opis
Karta prepaid Opis hasła ...
Hasło2 Opis hasła ...

Przypadki użycia

Use case 1: Wypłata pieniędzy

Klient przychodzi do bankomatu i wkłada kartę. Klient wprowadza kod PIN. System weryfikuje jego poprawność. System wyświetla możliwe opcje. Klient wybiera opcje wypłaty pieniędzy. Klient wprowadza jaką kwotę chce wypłacić. System weryfikuje stan konta klienta oraz stan nominałów w bankomacie. System wyświetla w jakich nominałach wypłaci pieniądze. System aktualizuje stan nominałów w bankomacie oraz stan konta klienta. System oddaje klientowi kartę. Klient otrzymuje banknoty. System wyświetla zapytanie o wydrukowanie potwierdzenia transakcji. Klient akceptuje zapytanie wybierając odpowiednią opcje. System drukuje potwierdzenie transakcji. Klient odbiera potwierdzenie i odchodzi od bankomatu.

Use case 2: Wpłata pieniędzy

Klient przychodzi do bankomatu i wkłada kartę. Klient wprowadza kod PIN. System weryfikuje jego poprawność. System wyświetla możliwe opcje. Klient wybiera opcje wpłaty pieniędzy. Klient wprowadza jaką kwotę chcę wpłacić. Klient wprowadza banknoty. System weryfikuje otrzymane banknoty. System wyświetla potwierdzenie otrzymania banknotów oraz ilość otrzymanych nominałów. Klient akceptuje wpłatę pieniędzy. System aktualizuje stan konta klienta oraz stan nominałów w bankomacie. System oddaje klientowi kartę. System wyświetla zapytanie o wydrukowanie potwierdzenia transakcji. Klient akceptuje zapytanie wybierając odpowiednią opcje. System drukuje potwierdzenie transakcji. Klient odbiera potwierdzenie i odchodzi od bankomatu.

Use case 3: Sprawdzenie salda konta

Klient przychodzi do bankomatu i wkłada kartę. Klient wprowadza kod PIN. System weryfikuje jego poprawność. System wyświetla możliwe opcje. Klient wybiera opcje sprawdzenia salda konta. System wyświetla stan konta klienta. Klient wybiera opcje wyjęcia karty. System oddaje klientowi kartę. Klient odchodzi od bankomatu.

Use case 4: Kupno karty prepaid

Klient przychodzi do bankomatu i wkłada kartę. Klient wprowadza kod PIN. System weryfikuje jego poprawność. System wyświetla możliwe opcje. Klient wybiera opcje kupna karty prepaid. System wyświetla cenę karty i pyta o potwierdzenie transakcji. Klient akcpetuje transakcje. System weryfikuje stan konta klienta oraz stan kart prepaid w bankomacie. System aktualizuje stan kart prepaid w bankomacie oraz stan konta klienta. System oddaje klientowi kartę. System wydaje kartę prepaid. Klient odchodzi od bankomatu.

Use case 5: Transfer pieniędzy

Klient przychodzi do bankomatu i wkłada kartę. Klient wprowadza kod PIN. System weryfikuje jego poprawność. System wyświetla możliwe opcje. Klient wybiera opcje transferu pieniędzy. Klient podaje imię, nazwisko i numer konta odbiorcy. System sprawdza czy klient posiada wystarczająco środków na koncie, weryfikuje poprawność danych oraz pyta o potwierdzenie. Klient akceptuje transfer. System aktualizuje stan konta klienta oraz odbiorcy transferu. System oddaje klientowi kartę. Klient odchodzi od bankomatu.

Use case 6: Uzupełnienie pieniędzy

Pracownik przychodzi do bankomatu i wkłada kartę. Pracownik wprowadza kod PIN. System weryfikuje jego poprawność. System wyświetla możliwe opcje. Pracownik wybiera opcje uzupełnienia pieniędzy. Pracownik uzupełnia stan nominałów w bankomacie o dane nominały i wprowadza do systemu o ile zwiększyła się ilość każdego z nich. System pyta o potwierdzenie. Pracownik akceptuje uzupełnienie pieniędzy. System aktualizuje stan nominałów w bankomacie. System oddaje pracownikowi kartę. Pracownik odchodzi od bankomatu.

Use case 7: Uzupełnienie papieru

Pracownik przychodzi do bankomatu i wkłada kartę. Pracownik wprowadza kod PIN. System weryfikuje jego poprawność. System wyświetla możliwe opcje. Pracownik wybiera opcje uzupełnienia papieru. Pracownik uzupełnia papier w bankomacie oraz wprowadza ile papieru uzupełnił. System pyta o potwierdzenie. Pracownik akceptuje uzupełnienie papieru. System aktualizuje stan papieru. System oddaje pracownikowi kartę. Pracownik odchodzi od bankomatu.

Use case 8: Naprawa usterki w bankomacie

Use case 9: Pobranie histori transakcji

Use case 10: Pobranie stanu bankomatu