Dodanie generacji 60% szansa na Kombinacje 10 % na mutacje

This commit is contained in:
Volodymyr Kyiashko 2023-06-15 22:07:01 +02:00
parent e90f5b5d75
commit 3dd6b8a9ee

127
main.py
View File

@ -7,6 +7,8 @@ from mobs import *
from bfs import *
from nn import *
from astar import *
import math
import random
class Game:
@ -48,6 +50,128 @@ class Game:
self.flowers = pygame.sprite.LayeredUpdates()
self.little_rock_sprites = pygame.sprite.LayeredUpdates()
#Agent,Archer_ork,infantry_ork,sauron,flower,grass x6, rocks x5 tablica 16 elementowa y=0-11 x=0-12 random.randint(x, y) = od x do y downolny int
self.allpositions=[]
self.allpositionsSet=set()
while(len(self.allpositionsSet)<100):
self.positions=[] #.append
self.positionsSet=set() #.add
for x in range(16):
while len(self.positionsSet)<16:
pos1=random.randint(0,12) #x
pos2=random.randint(0,11) #y
pom=(pos1,pos2)
lenSetBefore=len(self.positionsSet)
self.positionsSet.add(pom)
lenSetAfter=len(self.positionsSet)
if(lenSetAfter>lenSetBefore):
self.positions.append(pom)
AllPositionsSetB=len(self.allpositionsSet)
self.allpositionsSet.add(tuple(self.positions))
AllPositionsSetA=len(self.allpositionsSet)
if(AllPositionsSetA>AllPositionsSetB):
self.positions.append([1000])
self.allpositions.append(self.positions)
def sprawdz_powtorzenia(tablica):
wystapienia = set()
for element in tablica[:-1]:
if tuple(element) in wystapienia:
return True # Powtórzenie znalezione
wystapienia.add(tuple(element))
return False # Brak powtórzeń
def ocena_tablicy(dane):
for x in range(100):
if(sprawdz_powtorzenia(dane[x])):
dane[x][-1]=10000000
else:
x1,y1=dane[x][0]
x2,y2=dane[x][1]
x3,y3=dane[x][2]
x4,y4=dane[x][3]
r1=math.sqrt((x1 - x2)**2 + (y1 - y2)**2)
r2=math.sqrt((x2 - x3)**2 + (y2 - y3)**2)
r3=math.sqrt((x3 - x4)**2 + (y3 - y4)**2)
r12=math.sqrt((x1 - x3)**2 + (y1 - y3)**2)
r13=math.sqrt((x1 - x2)**2 + (y1 - y2)**2)
avg=(r1+r2+r3)/3
grade=abs(r1-avg)+abs(r2-avg)+abs(r3-avg)
if(r1<4):
grade=grade+5
if(r12<4):
grade=grade+5
if(r13<4):
grade=grade+5
grade=round(grade,2)*100
dane[x][-1]=grade
return dane
def sort_tablicy(dane):
posortowana_tablica = sorted(dane, key=lambda x: x[-1])
return posortowana_tablica
def generuj_pary(n):
pary = []
for i in range(1, n+1):
for j in range(i+1, n+1):
pary.append([i, j])
return pary
self.WszystkiePary=generuj_pary(7)
def polacz_tablice(tablica1, tablica2,n):
nowa_tablica = tablica1[:n] + tablica2[n:]
return nowa_tablica
self.positionsAfterGrade=ocena_tablicy(self.allpositions)
self.sortedAfterGrade=sort_tablicy(self.positionsAfterGrade)
n=10
self.licznik=0
while(self.sortedAfterGrade[0][16]!=0 or self.licznik <n):
self.WynikKombinacji=[]
pomWynikInt=0
pomWszystkieParyInt=0
while(len(self.WynikKombinacji)<20 and pomWszystkieParyInt<21):
gen1=self.sortedAfterGrade[self.WszystkiePary[pomWszystkieParyInt][0]-1]
gen2=self.sortedAfterGrade[self.WszystkiePary[pomWszystkieParyInt][1]-1]
rollKombinacja=random.randint(0,100)# chance 60%
rollMutacja=random.randint(0,100)# chance 10%
if(rollKombinacja<61):
KombInt=random.randint(1,16)
self.WynikKombinacji.append(polacz_tablice(gen1,gen2,KombInt))
if(rollMutacja<11):
MutacjaInt=random.randint(0,16)
xPoMutacji=random.randint(0,12) #x
yPoMutacji=random.randint(0,11) #y
self.WynikKombinacji[pomWynikInt][MutacjaInt]=[xPoMutacji,yPoMutacji]
pomWynikInt=pomWynikInt+1
pomWszystkieParyInt=pomWszystkieParyInt+1
laczenieGeneracji=self.sortedAfterGrade[:(100-len(self.WynikKombinacji))]+self.WynikKombinacji
OcenaWszystkich=ocena_tablicy(laczenieGeneracji)
self.sortedAfterGrade=sort_tablicy(OcenaWszystkich)
self.licznik=self.licznik+1
#self.sortedAfterGrade[0] najlepszy
self.najlepszaGeneracja=self.sortedAfterGrade[0] #Agent,Archer_ork,infantry_ork,sauron,flower,grass x6, rocks x5 tablica 16 elementowa y=0-11 x=0-12 random.randint(x, y) = od x do y downolny int
self.agent = Agent(self,self.najlepszaGeneracja[0][0],self.najlepszaGeneracja[0][1])
self.archer_ork = Archer_ork(self,self.najlepszaGeneracja[1][0],self.najlepszaGeneracja[1][1])
self.obstacles[self.najlepszaGeneracja[1][0]][self.najlepszaGeneracja[1][1]] = True
self.bfs.enemy_cells.append(self.bfs.get_cell_number(self.archer_ork.x,self.archer_ork.y))
self.infantry_ork = Infantry_ork(self,self.najlepszaGeneracja[2][0],self.najlepszaGeneracja[2][1])
self.obstacles[self.najlepszaGeneracja[2][0]][self.najlepszaGeneracja[2][1]] = True
self.bfs.enemy_cells.append(self.bfs.get_cell_number(self.infantry_ork.x,self.infantry_ork.y))
self.sauron = Sauron(self, self.najlepszaGeneracja[3][0], self.najlepszaGeneracja[3][1])
self.obstacles[self.najlepszaGeneracja[3][0]][self.najlepszaGeneracja[3][1]] = True
self.bfs.enemy_cells.append(self.bfs.get_cell_number(self.sauron.x,self.sauron.y))
self.flower = Health_flower(self, self.najlepszaGeneracja[4][0],self.najlepszaGeneracja[4][1])
for y in range (6):
self.grass = Grass(self,self.najlepszaGeneracja[y+5][0],self.najlepszaGeneracja[y+5][1])
self.cell_costs[self.najlepszaGeneracja[y+5][0]][self.najlepszaGeneracja[y+5][1]] = 5
for y in range(5):
self.rock = Rocks(self,self.najlepszaGeneracja[y+11][0],self.najlepszaGeneracja[y+11][1])
self.obstacles[self.najlepszaGeneracja[y+11][0]][self.najlepszaGeneracja[y+11][1]] = True
self.bfs.wall_cells.append(self.bfs.get_cell_number(self.rock.x,self.rock.y))
""" to jest tak jak bylo zmieniam tylko pozycje elementow
self.agent = Agent(self,1,1)
self.archer_ork = Archer_ork(self,10,10)
self.obstacles[10][10] = True
@ -70,8 +194,7 @@ class Game:
self.rock = Rocks(self,3,y)
self.obstacles[3][y] = True
self.bfs.wall_cells.append(self.bfs.get_cell_number(self.rock.x,self.rock.y))
"""
def update(self):
self.all_sprites.update()