Dodanie generacji 60% szansa na Kombinacje 10 % na mutacje
This commit is contained in:
parent
e90f5b5d75
commit
3dd6b8a9ee
127
main.py
127
main.py
@ -7,6 +7,8 @@ from mobs import *
|
||||
from bfs import *
|
||||
from nn import *
|
||||
from astar import *
|
||||
import math
|
||||
import random
|
||||
|
||||
|
||||
class Game:
|
||||
@ -48,6 +50,128 @@ class Game:
|
||||
self.flowers = pygame.sprite.LayeredUpdates()
|
||||
self.little_rock_sprites = pygame.sprite.LayeredUpdates()
|
||||
|
||||
#Agent,Archer_ork,infantry_ork,sauron,flower,grass x6, rocks x5 tablica 16 elementowa y=0-11 x=0-12 random.randint(x, y) = od x do y downolny int
|
||||
self.allpositions=[]
|
||||
self.allpositionsSet=set()
|
||||
while(len(self.allpositionsSet)<100):
|
||||
self.positions=[] #.append
|
||||
self.positionsSet=set() #.add
|
||||
for x in range(16):
|
||||
while len(self.positionsSet)<16:
|
||||
pos1=random.randint(0,12) #x
|
||||
pos2=random.randint(0,11) #y
|
||||
pom=(pos1,pos2)
|
||||
lenSetBefore=len(self.positionsSet)
|
||||
self.positionsSet.add(pom)
|
||||
lenSetAfter=len(self.positionsSet)
|
||||
if(lenSetAfter>lenSetBefore):
|
||||
self.positions.append(pom)
|
||||
AllPositionsSetB=len(self.allpositionsSet)
|
||||
self.allpositionsSet.add(tuple(self.positions))
|
||||
AllPositionsSetA=len(self.allpositionsSet)
|
||||
if(AllPositionsSetA>AllPositionsSetB):
|
||||
self.positions.append([1000])
|
||||
self.allpositions.append(self.positions)
|
||||
def sprawdz_powtorzenia(tablica):
|
||||
wystapienia = set()
|
||||
for element in tablica[:-1]:
|
||||
if tuple(element) in wystapienia:
|
||||
return True # Powtórzenie znalezione
|
||||
wystapienia.add(tuple(element))
|
||||
return False # Brak powtórzeń
|
||||
def ocena_tablicy(dane):
|
||||
for x in range(100):
|
||||
if(sprawdz_powtorzenia(dane[x])):
|
||||
dane[x][-1]=10000000
|
||||
else:
|
||||
x1,y1=dane[x][0]
|
||||
x2,y2=dane[x][1]
|
||||
x3,y3=dane[x][2]
|
||||
x4,y4=dane[x][3]
|
||||
r1=math.sqrt((x1 - x2)**2 + (y1 - y2)**2)
|
||||
r2=math.sqrt((x2 - x3)**2 + (y2 - y3)**2)
|
||||
r3=math.sqrt((x3 - x4)**2 + (y3 - y4)**2)
|
||||
r12=math.sqrt((x1 - x3)**2 + (y1 - y3)**2)
|
||||
r13=math.sqrt((x1 - x2)**2 + (y1 - y2)**2)
|
||||
avg=(r1+r2+r3)/3
|
||||
grade=abs(r1-avg)+abs(r2-avg)+abs(r3-avg)
|
||||
if(r1<4):
|
||||
grade=grade+5
|
||||
if(r12<4):
|
||||
grade=grade+5
|
||||
if(r13<4):
|
||||
grade=grade+5
|
||||
grade=round(grade,2)*100
|
||||
dane[x][-1]=grade
|
||||
return dane
|
||||
def sort_tablicy(dane):
|
||||
posortowana_tablica = sorted(dane, key=lambda x: x[-1])
|
||||
return posortowana_tablica
|
||||
def generuj_pary(n):
|
||||
pary = []
|
||||
for i in range(1, n+1):
|
||||
for j in range(i+1, n+1):
|
||||
pary.append([i, j])
|
||||
return pary
|
||||
self.WszystkiePary=generuj_pary(7)
|
||||
def polacz_tablice(tablica1, tablica2,n):
|
||||
nowa_tablica = tablica1[:n] + tablica2[n:]
|
||||
return nowa_tablica
|
||||
self.positionsAfterGrade=ocena_tablicy(self.allpositions)
|
||||
self.sortedAfterGrade=sort_tablicy(self.positionsAfterGrade)
|
||||
n=10
|
||||
self.licznik=0
|
||||
|
||||
while(self.sortedAfterGrade[0][16]!=0 or self.licznik <n):
|
||||
self.WynikKombinacji=[]
|
||||
pomWynikInt=0
|
||||
pomWszystkieParyInt=0
|
||||
while(len(self.WynikKombinacji)<20 and pomWszystkieParyInt<21):
|
||||
gen1=self.sortedAfterGrade[self.WszystkiePary[pomWszystkieParyInt][0]-1]
|
||||
gen2=self.sortedAfterGrade[self.WszystkiePary[pomWszystkieParyInt][1]-1]
|
||||
rollKombinacja=random.randint(0,100)# chance 60%
|
||||
rollMutacja=random.randint(0,100)# chance 10%
|
||||
if(rollKombinacja<61):
|
||||
KombInt=random.randint(1,16)
|
||||
self.WynikKombinacji.append(polacz_tablice(gen1,gen2,KombInt))
|
||||
if(rollMutacja<11):
|
||||
MutacjaInt=random.randint(0,16)
|
||||
xPoMutacji=random.randint(0,12) #x
|
||||
yPoMutacji=random.randint(0,11) #y
|
||||
self.WynikKombinacji[pomWynikInt][MutacjaInt]=[xPoMutacji,yPoMutacji]
|
||||
pomWynikInt=pomWynikInt+1
|
||||
pomWszystkieParyInt=pomWszystkieParyInt+1
|
||||
laczenieGeneracji=self.sortedAfterGrade[:(100-len(self.WynikKombinacji))]+self.WynikKombinacji
|
||||
OcenaWszystkich=ocena_tablicy(laczenieGeneracji)
|
||||
self.sortedAfterGrade=sort_tablicy(OcenaWszystkich)
|
||||
self.licznik=self.licznik+1
|
||||
#self.sortedAfterGrade[0] najlepszy
|
||||
self.najlepszaGeneracja=self.sortedAfterGrade[0] #Agent,Archer_ork,infantry_ork,sauron,flower,grass x6, rocks x5 tablica 16 elementowa y=0-11 x=0-12 random.randint(x, y) = od x do y downolny int
|
||||
|
||||
|
||||
self.agent = Agent(self,self.najlepszaGeneracja[0][0],self.najlepszaGeneracja[0][1])
|
||||
self.archer_ork = Archer_ork(self,self.najlepszaGeneracja[1][0],self.najlepszaGeneracja[1][1])
|
||||
self.obstacles[self.najlepszaGeneracja[1][0]][self.najlepszaGeneracja[1][1]] = True
|
||||
self.bfs.enemy_cells.append(self.bfs.get_cell_number(self.archer_ork.x,self.archer_ork.y))
|
||||
self.infantry_ork = Infantry_ork(self,self.najlepszaGeneracja[2][0],self.najlepszaGeneracja[2][1])
|
||||
self.obstacles[self.najlepszaGeneracja[2][0]][self.najlepszaGeneracja[2][1]] = True
|
||||
self.bfs.enemy_cells.append(self.bfs.get_cell_number(self.infantry_ork.x,self.infantry_ork.y))
|
||||
|
||||
self.sauron = Sauron(self, self.najlepszaGeneracja[3][0], self.najlepszaGeneracja[3][1])
|
||||
self.obstacles[self.najlepszaGeneracja[3][0]][self.najlepszaGeneracja[3][1]] = True
|
||||
self.bfs.enemy_cells.append(self.bfs.get_cell_number(self.sauron.x,self.sauron.y))
|
||||
self.flower = Health_flower(self, self.najlepszaGeneracja[4][0],self.najlepszaGeneracja[4][1])
|
||||
|
||||
for y in range (6):
|
||||
self.grass = Grass(self,self.najlepszaGeneracja[y+5][0],self.najlepszaGeneracja[y+5][1])
|
||||
self.cell_costs[self.najlepszaGeneracja[y+5][0]][self.najlepszaGeneracja[y+5][1]] = 5
|
||||
|
||||
for y in range(5):
|
||||
self.rock = Rocks(self,self.najlepszaGeneracja[y+11][0],self.najlepszaGeneracja[y+11][1])
|
||||
self.obstacles[self.najlepszaGeneracja[y+11][0]][self.najlepszaGeneracja[y+11][1]] = True
|
||||
self.bfs.wall_cells.append(self.bfs.get_cell_number(self.rock.x,self.rock.y))
|
||||
|
||||
""" to jest tak jak bylo zmieniam tylko pozycje elementow
|
||||
self.agent = Agent(self,1,1)
|
||||
self.archer_ork = Archer_ork(self,10,10)
|
||||
self.obstacles[10][10] = True
|
||||
@ -70,8 +194,7 @@ class Game:
|
||||
self.rock = Rocks(self,3,y)
|
||||
self.obstacles[3][y] = True
|
||||
self.bfs.wall_cells.append(self.bfs.get_cell_number(self.rock.x,self.rock.y))
|
||||
|
||||
|
||||
"""
|
||||
def update(self):
|
||||
self.all_sprites.update()
|
||||
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user