PlanetEditor/konspekt.txt

25 lines
1.1 KiB
Plaintext
Raw Normal View History

2023-12-18 15:59:49 +01:00
Fabuła:
Symulator polega na podróżowaniu przez kosmos i obserwowaniu różnych planet oraz gwiazd. Planety można przybliżać i oglądać pod różnymi kątami(poprzez ruch statkiem). Różnią się one od siebie następującymi parametrami:
2024-01-08 16:45:18 +01:00
1. Tekstura (planeta, gwiazda, księżyc)
2023-12-18 15:59:49 +01:00
2. Wielkość
3. Woda (ilościowo w skali 0-10)
4. Górzystość
2024-01-08 16:45:18 +01:00
5. Atmosfera (gęstość zachmurzenia)
2023-12-18 15:59:49 +01:00
6. Jasność/odbijanie światła/pochłanianie światła
7. Księżyce
8. Prędkość obrotu/obiegu
Poprzez klawisz akcyjny można kontrolować przepływ czasu, aby lepiej obserwować, jak poruszają się chmury.
Użyte metody:
Mapowanie normalnych - tekstury
PBR odbijanie światła w zależności od materiału, powierzchni i odległości od źródła światła
2024-01-08 16:45:18 +01:00
Bloom poświata (bardzo wazne, najlepiej od tego zaczac)
? Shadow mapping rzucanie cienia przez planety na mniejsze obiekty kosmiczne (raczej nie bedzie potrzebne)
2024-01-08 15:53:08 +01:00
*Atmospheric Scattering Shader
2024-01-08 16:45:18 +01:00
Perlin noise atmosfera, chmury (bardzo wazne najlepiej od tego zaczac, wszyscy musza to miec opanowane :) )
? Parallel Transport Frames animacja (raczej nie bedzie potrzebne)
2023-12-18 15:59:49 +01:00