aktualizacja plików

This commit is contained in:
K4RP4T 2024-02-08 03:11:38 +01:00
parent 80225d9b74
commit e6339b7bc1
5 changed files with 0 additions and 69 deletions

Binary file not shown.

View File

@ -1,22 +0,0 @@
Fabuła:
Symulator polega na podróżowaniu przez kosmos i obserwowaniu różnych planet oraz gwiazd. Planety można przybliżać i oglądać pod różnymi kątami(poprzez ruch statkiem). Różnią się one od siebie następującymi parametrami:
1. Tekstura (planeta, gwiazda, księżyc)
2. Wielkość
3. Woda (ilościowo w skali 0-10)
4. Górzystość
5. Atmosfera (gęstość zachmurzenia)
6. Jasność/odbijanie światła/pochłanianie światła
?7? Księżyce
8. Prędkość obrotu/obiegu
Poprzez klawisz akcyjny można kontrolować przepływ czasu, aby lepiej obserwować, jak poruszają się chmury.
Użyte metody:
Mapowanie normalnych - tekstury
PBR odbijanie światła w zależności od materiału, powierzchni i odległości od źródła światła
Bloom poświata (bardzo wazne, najlepiej od tego zaczac)
? Shadow mapping rzucanie cienia przez planety na mniejsze obiekty kosmiczne (raczej nie bedzie potrzebne)
*Atmospheric Scattering Shader
Perlin noise atmosfera, chmury (bardzo wazne najlepiej od tego zaczac, wszyscy musza to miec opanowane :) )
? Parallel Transport Frames animacja (raczej nie bedzie potrzebne)

View File

@ -1,19 +0,0 @@
Widok planety:
https://www.youtube.com/watch?v=gfHRVPeGyF0
Tekstury i PBR:
Bloom:
https://learnopengl.com/Advanced-Lighting/Bloom
https://www.youtube.com/watch?v=zv5U_-ebb5Q
https://learnopengl.com/Guest-Articles/2022/Phys.-Based-Bloom
Perlin noise:
https://rtouti.github.io/graphics/perlin-noise-algorithm
https://adrianb.io/2014/08/09/perlinnoise.html
https://pl.khanacademy.org/computing/computer-programming/programming-natural-simulations/programming-noise/a/perlin-noise
Atmospheric Scattering:

View File

@ -1,19 +0,0 @@
W/S - przybliżanie kamery
A/D - obrót kamery
UP/DOWN - wielkość planety
LEFT/RIGHT - obrót planety
T/Y - tekstura planety
U/I - tekstura słońca
1/2 - jasność
3/4 - chropowatość
5/6 - metaliczność
Z/X - natężenie chmur
C/V - ruch chmur
B/N - jasność chmur
O - atmosfera
P - typ oświetlenia

View File

@ -1,9 +0,0 @@
na 08.02 / 09.02
https://andkok.faculty.wmi.amu.edu.pl/grk/
Do zrobienia:
- bloom
- perlin noise na słońcu
- więcej interakcji
- lepsze tekstury i multitexturing?