aktualizacja plików
This commit is contained in:
parent
80225d9b74
commit
e6339b7bc1
Binary file not shown.
22
konspekt.txt
22
konspekt.txt
@ -1,22 +0,0 @@
|
|||||||
Fabuła:
|
|
||||||
Symulator polega na podróżowaniu przez kosmos i obserwowaniu różnych planet oraz gwiazd. Planety można przybliżać i oglądać pod różnymi kątami(poprzez ruch statkiem). Różnią się one od siebie następującymi parametrami:
|
|
||||||
|
|
||||||
1. Tekstura (planeta, gwiazda, księżyc)
|
|
||||||
2. Wielkość
|
|
||||||
3. Woda (ilościowo w skali 0-10)
|
|
||||||
4. Górzystość
|
|
||||||
5. Atmosfera (gęstość zachmurzenia)
|
|
||||||
6. Jasność/odbijanie światła/pochłanianie światła
|
|
||||||
?7? Księżyce
|
|
||||||
8. Prędkość obrotu/obiegu
|
|
||||||
|
|
||||||
Poprzez klawisz akcyjny można kontrolować przepływ czasu, aby lepiej obserwować, jak poruszają się chmury.
|
|
||||||
|
|
||||||
Użyte metody:
|
|
||||||
Mapowanie normalnych - tekstury
|
|
||||||
PBR – odbijanie światła w zależności od materiału, powierzchni i odległości od źródła światła
|
|
||||||
Bloom – poświata (bardzo wazne, najlepiej od tego zaczac)
|
|
||||||
? Shadow mapping – rzucanie cienia przez planety na mniejsze obiekty kosmiczne (raczej nie bedzie potrzebne)
|
|
||||||
*Atmospheric Scattering Shader
|
|
||||||
Perlin noise – atmosfera, chmury (bardzo wazne najlepiej od tego zaczac, wszyscy musza to miec opanowane :) )
|
|
||||||
? Parallel Transport Frames – animacja (raczej nie bedzie potrzebne)
|
|
@ -1,19 +0,0 @@
|
|||||||
Widok planety:
|
|
||||||
|
|
||||||
https://www.youtube.com/watch?v=gfHRVPeGyF0
|
|
||||||
|
|
||||||
Tekstury i PBR:
|
|
||||||
|
|
||||||
Bloom:
|
|
||||||
https://learnopengl.com/Advanced-Lighting/Bloom
|
|
||||||
|
|
||||||
https://www.youtube.com/watch?v=zv5U_-ebb5Q
|
|
||||||
https://learnopengl.com/Guest-Articles/2022/Phys.-Based-Bloom
|
|
||||||
|
|
||||||
Perlin noise:
|
|
||||||
|
|
||||||
https://rtouti.github.io/graphics/perlin-noise-algorithm
|
|
||||||
https://adrianb.io/2014/08/09/perlinnoise.html
|
|
||||||
https://pl.khanacademy.org/computing/computer-programming/programming-natural-simulations/programming-noise/a/perlin-noise
|
|
||||||
|
|
||||||
Atmospheric Scattering:
|
|
@ -1,19 +0,0 @@
|
|||||||
W/S - przybliżanie kamery
|
|
||||||
A/D - obrót kamery
|
|
||||||
|
|
||||||
UP/DOWN - wielkość planety
|
|
||||||
LEFT/RIGHT - obrót planety
|
|
||||||
|
|
||||||
T/Y - tekstura planety
|
|
||||||
U/I - tekstura słońca
|
|
||||||
|
|
||||||
1/2 - jasność
|
|
||||||
3/4 - chropowatość
|
|
||||||
5/6 - metaliczność
|
|
||||||
|
|
||||||
Z/X - natężenie chmur
|
|
||||||
C/V - ruch chmur
|
|
||||||
B/N - jasność chmur
|
|
||||||
|
|
||||||
O - atmosfera
|
|
||||||
P - typ oświetlenia
|
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user