merge main

This commit is contained in:
Veronika Polevara 2023-03-12 14:06:27 +01:00
commit acce6f6bd1
4 changed files with 85 additions and 0 deletions

1
Interface/__init__.py Normal file
View File

@ -0,0 +1 @@
from .interface import *

21
Interface/interface.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,21 @@
import sys
import pygame
from .helpers import *
def initialize_interface(tiles_x, tiles_y):
size = width, height = 800, 800
screen = create_screen(size)
pygame.display.set_caption('Epic AI Vacuum Cleaner')
while True:
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
sys.exit()
screen.fill(BLACK)
# rect(screen, WHITE, 50,50,90,90)
draw_board(screen, WHITE, width, height, tiles_x, tiles_y)
pygame.display.flip()

58
Project discription.txt Normal file
View File

@ -0,0 +1,58 @@
******
Dokumentacja projektu "Automatyczny robot sprzątający"
Wprowadzenie:
Projekt "Automatyczny robot sprzątający" jest projektem bazującym się na symulacji pracy robota sprzątającego w pomieszczeniu za pomocą sztucznej intelegencji. Robot ma za zadanie wyznaczać miejsca do sprzątania oraz uniknąć przeszkód oraz reagować na zdarzenia randomowe. Projekt jest napisany w języku Python.
Instrukcja obsługi:
Uruchomienie projektu:
Aby uruchomić projekt należy uruchomić plik "main.py" za pomocą interpretera Python. Projektu wyświetli się w konsoli.Po uruchomieniu projektu na ekranie wyświetli się plansza o wymiarach 10x10. Robot "Cleaner" (oznaczony jako "R" na planszy) startuje z pozycji (0,0). użytkownik ma za zadanie wprowadzić pozycje do sprzątania, które są oznaczone na planszy jako litery "D". Możliwe pozycje to liczby od 0 do 9.
Użytkownik wprowadza pozycje za pomocą terminala. Wprowadzenie koordynat odbywa się w następujący sposób:
Najpierw wprowadzamy numer wiersza, a następnie numer kolumny, oddzielając je spacją.
Przykładowo, jeśli chcemy wskazać pozycję (4,5) wpisujemy: "4 5".
Po wskazaniu pozycji do sprzątania, użytkownik musi uniknąć przeszkód, które są oznaczone na planszy jako znak "X". Robot nie może przejść przez przeszkody. Jeśli użytkownik wskazuje pozycję przeszkody, projektu zwróci błąd i będzie wymagała podania nowych koordynatów.
Przebieg projektu:
Robot, zgodnie z zbudowaną mapą, musi obliczyć najkrótszą ścieżkę do sprzątania wszystkich pozycji oraz uniknąć przeszkód. Podczas sprzątania mogą wystąpić przypadkowe zdarzenia, na które robot będzie reagował. W tym celu, z pomocą sieci neuronowych, robot analizuje zdjęcie zdarzenia, aby wybrać najlepsze rozwiązania.
Zakończenie projektu:
Program kończy swoje działanie w momencie, gdy robot posprząta wszystkie przez użytkownika wybrane pola do sprzątania. Na zakończenie programu zostanie wyświetlona liczba wykonanych ruchów przez robota oraz podjęte decyzje w przypadku zaistnienia zdarzeń.
Możliwe modyfikacje:
Projekt zostanie napisany z myślą o możliwości łatwej modyfikacji. Można zmienić wymiary planszy, dodać lub usunąć przeszkody oraz ilość przypadkowych zdarzeń i pozycji do sprzątania. Wszystkie te zmiany można wprowadzić w pliku "config.py".
Podsumowanie:
Projekt "Automatyczny robot sprzątający" to prosty, ale edukacyjny projekt programistyczny. Użytkownik ma za zadanie wskazanie pozycji, które robot powinien posprzątać, a także koordynat przeszkody. Natomiast zadaniem robota, który został zbudowany przy użyciu sztucznej inteligencji, jest unikanie przeszkód, podejmowanie decyzji w przypadku wystąpienia przypadkowych zdarzeń oraz sprzątanie wyznaczonych punktów. Projekt został napisany w języku Python z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.Analiza zdięć jest oparta na sieciach neuronowych.
******
Documentation of the "Automatic Cleaning Robot" project
Introduction:
The "Automatic Cleaning Robot" project is based on simulating the work of a cleaning robot in a room using artificial intelligence. The robot is tasked with determining the areas to be cleaned, avoiding obstacles, and reacting to random events. The project is written in Python.
User Guide:
Starting the project:
To start the project, you need to run the "main.py" file using a Python interpreter. The project will be displayed on the console. Once the project is launched, a 10x10 board will be displayed on the screen. The "Cleaner" robot (marked as "R" on the board) starts from the position (0,0). The user needs to enter the positions to be cleaned, which are marked as the letter "D" on the board. The possible positions are numbers from 0 to 9.
The user enters the positions through the terminal. The entry of coordinates is done as follows:
First, we enter the row number, and then the column number, separating them with a space.
For example, if we want to indicate the position (4,5), we enter "4 5".
After indicating the positions to be cleaned, the user must avoid obstacles, which are marked on the board as the "X" symbol. The robot cannot pass through obstacles. If the user points to an obstacle position, the project will return an error and require new coordinates.
Project process:
Based on the built map, the robot must calculate the shortest path to clean all positions and avoid obstacles. Random events may occur during cleaning, to which the robot will react. To do this, with the help of neural networks, the robot analyzes the image of the event to choose the best solutions.
Project conclusion:
The program is ending when the robot cleans all the fields selected by the user. At the end of the program, the number of robot moves performed and the decisions made in case of events will be displayed.
Possible modifications:
The "Automatic cleaning robot" project has been designed with the possibility of easy modifications in mind. Users can change the dimensions of the board, add or remove obstacles, and adjust the number of random events and cleaning positions. All these changes can be made in the "config.py" file.
Summary:
The "Automatic cleaning robot" project is a simple yet educational programming project. Users are tasked with specifying the positions that the robot should clean, as well as the coordinates of obstacles. The robot, built using artificial intelligence, is responsible for avoiding obstacles, making decisions in case of random events, and cleaning the designated points. The project was written in Python with the use of artificial intelligence. The analysis of images is based on neural networks.
******

5
main.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,5 @@
import pygame
from Interface import initialize_interface
pygame.init()
initialize_interface(10, 10)