Inteligentny_Wozek/regal.py

84 lines
2.8 KiB
Python
Raw Normal View History

2023-03-21 12:36:50 +01:00
import pygame
2023-04-20 20:54:58 +02:00
2023-05-29 00:13:02 +02:00
MAX_STORAGE = 3
2023-03-21 12:36:50 +01:00
def obliczPixeleNaPodstawieKratek(wymiar): #Przeliczanie współrzędnych podanych w kratkach na pixele
i = 1
2023-05-06 13:53:01 +02:00
pixele = 73
2023-03-21 12:36:50 +01:00
while (i < wymiar):
2023-05-06 13:53:01 +02:00
pixele = pixele + 70
2023-03-21 12:36:50 +01:00
i = i + 1
return pixele
def obliczPixeleDlugosciRegalu(self): #Przeliczanie dlugości regału podanego w kratkach na pixele
i = 1
dlugoscRegalu = 40
2023-05-29 00:13:02 +02:00
while (i < 1) and (i <= 11 - self.numerKolumny): #Sprawdzenie, żeby regał nie wychodził poza plansze, jeżeli tak to jest ucinany tak, żeby nie wychodził
2023-03-21 12:36:50 +01:00
dlugoscRegalu = dlugoscRegalu + 80
i = i + 1
return dlugoscRegalu
2023-05-28 00:02:24 +02:00
class Regal(pygame.sprite.Sprite):
2023-05-29 00:13:02 +02:00
def __init__(self, nazwaRegalu, numerWiersza, numerKolumny):
2023-05-28 00:02:24 +02:00
super().__init__()
2023-05-06 15:20:40 +02:00
from ekran import screen
2023-05-29 00:13:02 +02:00
self.nazwaRegalu = nazwaRegalu
2023-03-26 21:21:52 +02:00
self.wysokoscRegalu = 64
2023-03-21 12:36:50 +01:00
self.numerKolumny = numerKolumny
2023-05-29 00:13:02 +02:00
self.numerWiersza = numerWiersza
2023-03-21 12:36:50 +01:00
self.wiersz = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerWiersza)
self.kolumna = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerKolumny)
self.dlugosc = obliczPixeleDlugosciRegalu(self)
2023-05-29 00:13:02 +02:00
storage_dolna = []
storage_gorna = []
self.dolna = storage_dolna
self.gorna = storage_gorna
2023-04-20 20:54:58 +02:00
2023-05-29 00:13:02 +02:00
if(self.nazwaRegalu == 'ogród'):
2023-03-26 21:21:52 +02:00
reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu])
reg = pygame.image.load("images/regal.png")
2023-05-28 00:02:24 +02:00
self.rect = reg.get_rect()
2023-03-26 21:21:52 +02:00
screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))
2023-05-29 00:13:02 +02:00
if(self.nazwaRegalu == 'narzedzia'):
2023-03-26 21:21:52 +02:00
reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu])
reg = pygame.image.load("images/regal1.png")
2023-05-28 00:02:24 +02:00
self.rect = reg.get_rect()
2023-03-26 21:21:52 +02:00
screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))
2023-05-29 00:13:02 +02:00
if(self.nazwaRegalu == 'kuchnia'):
2023-03-26 21:21:52 +02:00
reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu])
reg = pygame.image.load("images/regal2.png")
2023-05-28 00:02:24 +02:00
self.rect = reg.get_rect()
2023-03-26 21:21:52 +02:00
screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))
2023-05-29 00:13:02 +02:00
if(self.nazwaRegalu == 'motoryzacja'):
2023-03-26 21:21:52 +02:00
reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu])
reg = pygame.image.load("images/regal3.png")
2023-05-28 00:02:24 +02:00
self.rect = reg.get_rect()
2023-03-26 21:21:52 +02:00
screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))
2023-05-29 00:13:02 +02:00
def is_dolna_free(self):
if len(self.dolna) <= MAX_STORAGE:
return True
return False
def is_gorna_free(self):
if len(self.gorna) <= MAX_STORAGE:
return True
return False
def czy_na_gornej_wiecej_miejsca(self):
if len(self.gorna) > len(self.dolna):
return True
return False
2023-05-29 00:48:58 +02:00
def put_package_on_the_regal(self, package, where):
if(where == 0):
self.dolna.append(package)
else:
self.gorna.append(package)