Inteligentny_Wozek/regal.py

90 lines
2.9 KiB
Python

import pygame
MAX_STORAGE = 3
def obliczPixeleNaPodstawieKratek(wymiar): #Przeliczanie współrzędnych podanych w kratkach na pixele
i = 1
# pixele = 100
pixele = 73
while (i < wymiar):
pixele = pixele + 70
i = i + 1
return pixele
def obliczPixeleDlugosciRegalu(self): #Przeliczanie dlugości regału podanego w kratkach na pixele
i = 1
dlugoscRegalu = 40
while (i < 1) and (i <= 11 - self.numerKolumny): #Sprawdzenie, żeby regał nie wychodził poza plansze, jeżeli tak to jest ucinany tak, żeby nie wychodził
dlugoscRegalu = dlugoscRegalu + 80
i = i + 1
return dlugoscRegalu
class Regal(pygame.sprite.Sprite):
def __init__(self, nazwaRegalu, numerWiersza, numerKolumny):
super().__init__()
from ekran import screen
self.nazwaRegalu = nazwaRegalu
self.wysokoscRegalu = 64
self.numerKolumny = numerKolumny
self.numerWiersza = numerWiersza
self.wiersz = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerWiersza)
self.kolumna = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerKolumny)
self.dlugosc = obliczPixeleDlugosciRegalu(self)
package_storage = []
shelfs = { # here packages are stored
"dolna": package_storage,
"gorna": package_storage
}
storage_dolna = []
storage_gorna = []
self.dolna = storage_dolna
self.gorna = storage_gorna
if(self.nazwaRegalu == 'ogród'):
reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu])
reg = pygame.image.load("images/regal.png")
self.rect = reg.get_rect()
screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))
if(self.nazwaRegalu == 'narzedzia'):
reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu])
reg = pygame.image.load("images/regal1.png")
self.rect = reg.get_rect()
screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))
if(self.nazwaRegalu == 'kuchnia'):
reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu])
reg = pygame.image.load("images/regal2.png")
self.rect = reg.get_rect()
screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))
if(self.nazwaRegalu == 'motoryzacja'):
reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu])
reg = pygame.image.load("images/regal3.png")
self.rect = reg.get_rect()
screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))
def is_dolna_free(self):
if len(self.dolna) <= MAX_STORAGE:
return True
return False
def is_gorna_free(self):
if len(self.gorna) <= MAX_STORAGE:
return True
return False
def czy_na_gornej_wiecej_miejsca(self):
if len(self.gorna) > len(self.dolna):
return True
return False