forked from s474139/Inteligentny_Wozek
64 lines
2.5 KiB
Python
64 lines
2.5 KiB
Python
import pygame
|
|
|
|
|
|
def obliczPixeleNaPodstawieKratek(wymiar): #Przeliczanie współrzędnych podanych w kratkach na pixele
|
|
i = 1
|
|
# pixele = 100
|
|
pixele = 73
|
|
while (i < wymiar):
|
|
pixele = pixele + 70
|
|
i = i + 1
|
|
return pixele
|
|
|
|
def obliczPixeleDlugosciRegalu(self): #Przeliczanie dlugości regału podanego w kratkach na pixele
|
|
i = 1
|
|
dlugoscRegalu = 40
|
|
while (i < self.dlugoscRegaluWKratkach) and (i <= 11 - self.numerKolumny): #Sprawdzenie, żeby regał nie wychodził poza plansze, jeżeli tak to jest ucinany tak, żeby nie wychodził
|
|
dlugoscRegalu = dlugoscRegalu + 80
|
|
i = i + 1
|
|
return dlugoscRegalu
|
|
|
|
class Regal(pygame.sprite.Sprite):
|
|
def __init__(self, numerRegalu, dlugoscRegaluWKratkach, numerWiersza, numerKolumny):
|
|
super().__init__()
|
|
from ekran import screen
|
|
self.numerRegalu = numerRegalu
|
|
self.wysokoscRegalu = 64
|
|
self.dlugoscRegaluWKratkach = dlugoscRegaluWKratkach
|
|
self.numerKolumny = numerKolumny
|
|
|
|
self.wiersz = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerWiersza)
|
|
self.kolumna = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerKolumny)
|
|
self.dlugosc = obliczPixeleDlugosciRegalu(self)
|
|
|
|
package_storage = []
|
|
shelfs = { # here packages are stored
|
|
"dolna": package_storage,
|
|
"gorna": package_storage
|
|
}
|
|
|
|
if(self.numerRegalu >= 0 and self.numerRegalu <= 4):
|
|
reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu])
|
|
reg = pygame.image.load("images/regal.png")
|
|
self.rect = reg.get_rect()
|
|
screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))
|
|
|
|
if(self.numerRegalu >= 5 and self.numerRegalu <= 8):
|
|
reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu])
|
|
reg = pygame.image.load("images/regal1.png")
|
|
self.rect = reg.get_rect()
|
|
screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))
|
|
|
|
if(self.numerRegalu >= 9 and self.numerRegalu <= 12):
|
|
reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu])
|
|
reg = pygame.image.load("images/regal2.png")
|
|
self.rect = reg.get_rect()
|
|
screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))
|
|
|
|
if(self.numerRegalu >= 13 and self.numerRegalu <= 16):
|
|
reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu])
|
|
reg = pygame.image.load("images/regal3.png")
|
|
self.rect = reg.get_rect()
|
|
screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))
|
|
|