merged bfs with picking up packages
This commit is contained in:
parent
e236cfe6f9
commit
642132e0f4
12
ekran.py
12
ekran.py
@ -1,6 +1,10 @@
|
||||
import pygame
|
||||
|
||||
import packageList
|
||||
import regal
|
||||
import wozek
|
||||
from packageList import *
|
||||
from paczka import Paczka
|
||||
|
||||
EKRAN_SZEROKOSC = 980
|
||||
EKRAN_WYSOKOSC = 980
|
||||
@ -10,6 +14,7 @@ pygame.display.set_caption("Inteligentny wozek")
|
||||
icon = pygame.image.load('images/icon.png')
|
||||
pygame.display.set_icon(icon)
|
||||
|
||||
lista_paczek = packageList.zainicjuj_liste_paczek()
|
||||
|
||||
def narysuj_regaly():
|
||||
regal.Regal(1, 1, 2, 2)
|
||||
@ -46,6 +51,7 @@ def odswiez_ekran(wozek):
|
||||
screen.fill((51, 51, 51)) # removes object trail
|
||||
screen.blit(miejsce, (430, 400))
|
||||
narysuj_siatke()
|
||||
narysuj_paczki(wozek)
|
||||
narysuj_regaly()
|
||||
wozek.draw()
|
||||
pygame.display.flip()
|
||||
@ -65,3 +71,9 @@ def sprawdz_ktora_kolumna(y):
|
||||
if y < i:
|
||||
return nr_kolumny
|
||||
nr_kolumny = nr_kolumny + 1
|
||||
|
||||
|
||||
def narysuj_paczki(wozek):
|
||||
if wozek.ln == 0:
|
||||
for paczka in lista_paczek.list:
|
||||
paczka.narysuj(430, 400, screen)
|
||||
|
@ -1,16 +1,10 @@
|
||||
#from main import pygame
|
||||
import secrets, string
|
||||
|
||||
class Etykieta:
|
||||
def __init__(self, id, nadawca, adres, imie, nazwisko, telefon):
|
||||
def __init__(self, nadawca, adres, imie, nazwisko, telefon):
|
||||
self.nadawca = nadawca
|
||||
self.adres = adres
|
||||
self.imie = imie
|
||||
self.nazwisko = nazwisko
|
||||
self.telefon = telefon
|
||||
self.id = ''.join(secrets.choice(string.ascii_uppercase + string.digits) for _ in range(9))
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
21
main.py
21
main.py
@ -1,21 +1,15 @@
|
||||
import sys
|
||||
import pygame
|
||||
import regal
|
||||
import paczka
|
||||
from wozek import Wozek
|
||||
import wyszukiwanie
|
||||
import ekran
|
||||
|
||||
pygame.init()
|
||||
# screen = pygame.display.set_mode((980, 980))
|
||||
# miejsce = pygame.image.load('images/miejsce_paczek.png')
|
||||
#
|
||||
# pygame.display.set_caption("Inteligentny wozek")
|
||||
# icon = pygame.image.load('images/icon.png')
|
||||
# pygame.display.set_icon(icon)
|
||||
|
||||
|
||||
def main():
|
||||
wozek = Wozek()
|
||||
|
||||
while True:
|
||||
for event in pygame.event.get():
|
||||
if event.type == pygame.QUIT:
|
||||
@ -29,7 +23,7 @@ def main():
|
||||
y = pygame.mouse.get_pos()[1]
|
||||
wiersz = ekran.sprawdz_ktory_wiersz(x)
|
||||
kolumna = ekran.sprawdz_ktora_kolumna(y)
|
||||
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(wiersz*70, kolumna*70, 0)
|
||||
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(wiersz * 70, kolumna * 70, 0)
|
||||
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, docelowy_stan)
|
||||
sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel)
|
||||
wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka)
|
||||
@ -50,6 +44,15 @@ def main():
|
||||
if event.key == pygame.K_RIGHT or event.key == pygame.K_LEFT:
|
||||
wozek.x_change = 0
|
||||
|
||||
if event.type == pygame.KEYDOWN:
|
||||
if event.key == pygame.K_SPACE:
|
||||
if wozek.ln == 0:
|
||||
wozek.load_package()
|
||||
wozek.dynamic_wozek_picture()
|
||||
else:
|
||||
wozek.drop_package()
|
||||
wozek.dynamic_wozek_picture()
|
||||
|
||||
wozek.obecnyStan.x += wozek.x_change
|
||||
wozek.obecnyStan.y += wozek.y_change
|
||||
|
||||
|
16
packageList.py
Normal file
16
packageList.py
Normal file
@ -0,0 +1,16 @@
|
||||
class listOfPackages:
|
||||
list = []
|
||||
|
||||
def add(self, item):
|
||||
self.list.append(item)
|
||||
|
||||
def remove(self):
|
||||
self.list.pop()
|
||||
|
||||
|
||||
def zainicjuj_liste_paczek():
|
||||
from paczka import Paczka
|
||||
packageList = listOfPackages()
|
||||
demo_paczka = Paczka('duzy', 10, any, False, any, any, any, any, any)
|
||||
packageList.add(demo_paczka)
|
||||
return packageList
|
25
paczka.py
25
paczka.py
@ -6,14 +6,29 @@ class Paczka:
|
||||
|
||||
def __init__(self, rozmiar, waga, kategoria, czy_krucha, nadawca, adres, imie, nazwisko, telefon):
|
||||
self.rozmiar = rozmiar
|
||||
self.image = pygame.image.load("images/paczka.png")
|
||||
if rozmiar == 'duzy':
|
||||
self.image = pygame.transform.scale(self.image, (50, 50))
|
||||
self.szerokosc = 50
|
||||
self.wysokosc = 50
|
||||
elif rozmiar == 'sredni':
|
||||
self.image = pygame.transform.scale(self.image, (35, 35))
|
||||
self.szerokosc = 35
|
||||
self.wysokosc = 35
|
||||
elif rozmiar == 'maly':
|
||||
self.image = pygame.transform.scale(self.image, (20, 20))
|
||||
self.szerokosc = 20
|
||||
self.wysokosc = 20
|
||||
else:
|
||||
self.image = pygame.transform.scale(self.image, (20, 20))
|
||||
self.szerokosc = 20
|
||||
self.wysokosc = 20
|
||||
self.rozmiar = 'undefined'
|
||||
self.waga = waga
|
||||
self.kategoria = kategoria
|
||||
self.czy_krucha = czy_krucha
|
||||
self.x = 0
|
||||
self.y = 0
|
||||
self.szerokosc = 0
|
||||
self.wysokosc = 0
|
||||
self.image = pygame.image.load("images/paczka.png")
|
||||
self.x = 430
|
||||
self.y = 400
|
||||
self.label = Etykieta(nadawca, adres, imie, nazwisko, telefon)
|
||||
|
||||
# zmienia rozmiar obrazka w zaleznosci od rozmiaru
|
||||
|
87
wozek.py
87
wozek.py
@ -1,12 +1,13 @@
|
||||
import pygame
|
||||
import ekran
|
||||
import pygame,math
|
||||
from packageList import listOfPackages
|
||||
|
||||
|
||||
class Wozek():
|
||||
def __init__(self):
|
||||
self.obecnyStan = None
|
||||
self.x = 55
|
||||
self.y = 55
|
||||
# self.x = 55
|
||||
# self.y = 55
|
||||
self.x_change = 0
|
||||
self.y_change = 0
|
||||
self.height = 64
|
||||
@ -19,32 +20,48 @@ class Wozek():
|
||||
def draw(self):
|
||||
ekran.screen.blit(self.image, (self.obecnyStan.x, self.obecnyStan.y))
|
||||
|
||||
# storage = ["none"] * 10
|
||||
#storage = ["none"] * 10
|
||||
storage = []
|
||||
max_size = 10
|
||||
ln = len(storage)
|
||||
|
||||
def add_element(element, storage, max_size):
|
||||
if len(storage) < max_size:
|
||||
storage.append(element)
|
||||
def add_element(self, element):
|
||||
if self.ln < self.max_size:
|
||||
self.storage.append(element)
|
||||
self.ln=self.ln+1
|
||||
else:
|
||||
print("I'm full!")
|
||||
|
||||
def remove_element(storage):
|
||||
if len(storage) > 0:
|
||||
place = storage.pop()
|
||||
return place
|
||||
def remove_element(self):
|
||||
if self.ln > 0:
|
||||
element = self.storage.pop()
|
||||
self.ln=self.ln-1
|
||||
return element
|
||||
else:
|
||||
print("I'm empty!")
|
||||
|
||||
def dynamic_wozek_picture(wozek, storage):
|
||||
if len(storage) == 0:
|
||||
wozek.image = pygame.image.load("images/pusty_wozek.png")
|
||||
elif ((len(storage) > 0) and (len(storage) < 4)):
|
||||
wozek.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_1_crate.png")
|
||||
elif ((len(storage) > 3) and (len(storage) < 10)):
|
||||
wozek.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_2_crates.png")
|
||||
elif (len(storage) == 10):
|
||||
wozek.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_full_3_crates.png")
|
||||
def dynamic_wozek_picture(self):
|
||||
if self.ln == 0:
|
||||
self.image = pygame.image.load("images/pusty_wozek.png")
|
||||
elif ((self.ln > 0) and (self.ln < 4)):
|
||||
self.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_1_crate.png")
|
||||
elif ((self.ln > 3) and (self.ln < 10)):
|
||||
self.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_2_crates.png")
|
||||
elif (self.ln == 10):
|
||||
self.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_full_3_crates.png")
|
||||
|
||||
|
||||
def load_package(self):
|
||||
for package in listOfPackages.list:
|
||||
dist = math.sqrt((self.obecnyStan.x - package.x)**2 + (self.obecnyStan.y - package.y)**2)
|
||||
if dist <= 50:
|
||||
self.add_element(package)
|
||||
listOfPackages.list.pop()
|
||||
def drop_package(self):
|
||||
package = self.remove_element()
|
||||
if package is not None:
|
||||
listOfPackages.list.append(package)
|
||||
package.x = self.obecnyStan.x+50
|
||||
package.y = self.obecnyStan.y
|
||||
|
||||
def __zainicjuj_stan_poczatkowy(self):
|
||||
from wyszukiwanie import Stan
|
||||
@ -61,18 +78,18 @@ class Wozek():
|
||||
pygame.time.wait(500)
|
||||
|
||||
def ustaw_wozek_w_kierunku(self, kierunek_obecny, kierunek_poprzedni):
|
||||
if kierunek_poprzedni < kierunek_obecny:
|
||||
#obrot w lewo
|
||||
if kierunek_poprzedni == 0 and kierunek_obecny == 3:
|
||||
self.image = pygame.transform.rotate(self.image, 90)
|
||||
# obrot w prawo
|
||||
else:
|
||||
self.image = pygame.transform.rotate(self.image, -90)
|
||||
elif kierunek_poprzedni > kierunek_obecny:
|
||||
# obrot w prawo
|
||||
if kierunek_poprzedni == 3 and kierunek_obecny == 0:
|
||||
self.image = pygame.transform.rotate(self.image, -90)
|
||||
# obrot w lewo
|
||||
else:
|
||||
self.image = pygame.transform.rotate(self.image, 90)
|
||||
if kierunek_poprzedni < kierunek_obecny:
|
||||
# obrot w lewo
|
||||
if kierunek_poprzedni == 0 and kierunek_obecny == 3:
|
||||
self.image = pygame.transform.rotate(self.image, 90)
|
||||
# obrot w prawo
|
||||
else:
|
||||
self.image = pygame.transform.rotate(self.image, -90)
|
||||
elif kierunek_poprzedni > kierunek_obecny:
|
||||
# obrot w prawo
|
||||
if kierunek_poprzedni == 3 and kierunek_obecny == 0:
|
||||
self.image = pygame.transform.rotate(self.image, -90)
|
||||
# obrot w lewo
|
||||
else:
|
||||
self.image = pygame.transform.rotate(self.image, 90)
|
||||
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user