adding class stan, bfs template

This commit is contained in:
Mateusz Kantorski 2023-04-20 20:54:58 +02:00
parent 48c4833ec8
commit ea49df80bd
5 changed files with 95 additions and 50 deletions

56
main.py
View File

@ -2,7 +2,8 @@ import sys
import pygame
import regal
import paczka
#from wozek import Wozek
from wozek import Wozek
import wyszukiwanie
pygame.init()
screen = pygame.display.set_mode((980, 980))
@ -12,47 +13,6 @@ pygame.display.set_caption("Inteligentny wozek")
icon = pygame.image.load('images/icon.png')
pygame.display.set_icon(icon)
class Wozek():
def __init__(self):
self.x = 55
self.y = 55
self.x_change = 0
self.y_change = 0
self.height = 64
self.width = 64
self.image = pygame.image.load("images/pusty_wozek.png")
# Credit: Forklift icons created by Smashicons - Flaticon
# https://www.flaticon.com/free-icons/forklift
def draw(self):
screen.blit(self.image, (self.x, self.y))
#storage = ["none"] * 10
storage = []
max_size = 10
def add_element(element, storage, max_size):
if len(storage) < max_size:
storage.append(element)
else:
print("I'm full!")
def remove_element(storage):
if len(storage) > 0:
place = storage.pop()
return place
else:
print("I'm empty!")
def dynamic_wozek_picture(wozek, storage):
if len(storage) == 0:
wozek.image = pygame.image.load("images/pusty_wozek.png")
elif ((len(storage) > 0) and (len(storage) < 4)):
wozek.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_1_crate.png")
elif ((len(storage) > 3) and (len(storage) < 10)):
wozek.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_2_crates.png")
elif (len(storage) == 10):
wozek.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_full_3_crates.png")
def main():
wozek = Wozek()
@ -63,6 +23,16 @@ def main():
if event.type == pygame.KEYDOWN and event.key == pygame.K_ESCAPE:
sys.exit(0)
if event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
# lewy przycisk myszy
if event.button == 1:
x = pygame.mouse.get_pos()[0]
y = pygame.mouse.get_pos()[1]
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(x, y, 0)
# print(f'{docelowy_stan.x} + {docelowy_stan.y}')
wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, docelowy_stan)
if event.type == pygame.KEYDOWN:
if event.key == pygame.K_DOWN:
wozek.y_change = 1
@ -92,7 +62,7 @@ def main():
wozek.x = 916
# Drawing
screen.fill((51,51,51)) # removes object trail
screen.fill((51, 51, 51)) # removes object trail
screen.blit(miejsce, (430, 400))
# idRegału, Długość regału podana w kratkach, Współrzędne od których ma być tworzony regał (wiersz,kolumna) - poziomo

View File

@ -1,5 +1,5 @@
from etykieta import Etykieta
from main import pygame
import pygame
class Paczka:

View File

@ -1,6 +1,6 @@
import pygame
from main import screen
def obliczPixeleNaPodstawieKratek(wymiar): #Przeliczanie współrzędnych podanych w kratkach na pixele
i = 1
@ -29,6 +29,8 @@ class Regal:
self.kolumna = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerKolumny)
self.dlugosc = obliczPixeleDlugosciRegalu(self)
from main import screen
if(self.numerRegalu >= 0 and self.numerRegalu <= 4):
reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu])
reg = pygame.image.load("images/regal.png")

View File

@ -1,6 +1,8 @@
from main import pygame, screen
import pygame
#screen nie działa
# screen nie działa
class Wozek():
def __init__(self):
@ -13,11 +15,14 @@ class Wozek():
self.image = pygame.image.load("images/pusty_wozek.png")
# Credit: Forklift icons created by Smashicons - Flaticon
# https://www.flaticon.com/free-icons/forklift
self.__zainicjuj_stan_poczatkowy()
def draw(self):
screen.blit(self.image, (self.x, self.y))
from main import screen
# screen.blit(self.image, (self.x, self.y))
screen.blit(self.image, (self.obecnyStan.x, self.obecnyStan.y))
#storage = ["none"] * 10
# storage = ["none"] * 10
storage = []
max_size = 10
@ -26,6 +31,7 @@ class Wozek():
storage.append(element)
else:
print("I'm full!")
def remove_element(storage):
if len(storage) > 0:
place = storage.pop()
@ -41,4 +47,12 @@ class Wozek():
elif ((len(storage) > 3) and (len(storage) < 10)):
wozek.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_2_crates.png")
elif (len(storage) == 10):
wozek.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_full_3_crates.png")
wozek.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_full_3_crates.png")
def __zainicjuj_stan_poczatkowy(self):
from wyszukiwanie import Stan
self.obecnyStan = Stan(55, 55, 3)
# def ustaw_wozek_w_kierunku(self, kierunek):
# TODO

59
wyszukiwanie.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,59 @@
class Stan:
def __init__(self, x, y, kierunek):
self.x = x
self.y = y
self.kierunek = kierunek
class Wezel:
def __init__(self, stan):
self.stan = stan
def poprzednik(wezel):
# gora -> prawo -> dol -> lewo | obrot w prawo
# gora -> lewo -> dol -> prawo | obrot w lewo
# 0 gora 1 prawo 2 dol 3 lewo
y = wezel.stan.x
x = wezel.stan.y
obrot_w_prawo = Stan(x, y, (wezel.stan.kierunek + 1) % 4)
obrot_w_lewo = Stan(x, y, (wezel.stan.kierunek - 1) % 4)
if wezel.stan.kierunek == 0:
y -= 1
elif wezel.stan.kierunek == 1:
x += 1
elif wezel.stan.kierunek == 2:
y += 1
elif wezel.stan.kierunek == 3:
x -= 1
wezly = [obrot_w_prawo, obrot_w_lewo]
ruch_w_przod = Stan(x, y, wezel.stan.kierunek)
# sprawdzenie czy nie wyjdzie poza plansze
if 0 <= x <= 916 and 0 <= y <= 916:
wezly.append(ruch_w_przod)
return wezly
def wyszukiwanie_bfs(stan_poczatkowy, stan_docelowy):
pierwszy_wezel = Wezel(stan_poczatkowy)
fringe = [pierwszy_wezel]
odwiedzone = list()
while fringe:
# kolejka
wezel = fringe.pop(0)
if stan_docelowy.x == wezel.stan.x and stan_docelowy.y == wezel.stan.y:
return odwiedzone
odwiedzone.append(wezel)
for stan in poprzednik(wezel):
if wezel not in fringe and stan not in odwiedzone:
nowy_wezel = Wezel(stan)
fringe.append(nowy_wezel)