Compare commits
No commits in common. "master" and "neural_network_impl" have entirely different histories.
master
...
neural_net
Binary file not shown.
Binary file not shown.
Binary file not shown.
Binary file not shown.
Binary file not shown.
Binary file not shown.
@ -1,109 +0,0 @@
|
||||
import random
|
||||
|
||||
EKRAN_SZEROKOSC = 770
|
||||
EKRAN_WYSOKOSC = 770
|
||||
blockSize = 70
|
||||
LICZBA_REGALOW = 4
|
||||
LICZBA_MIEJSC_NA_PACZKE = 1
|
||||
LICZBA_SKRZYNEK_NA_LISTY = 1
|
||||
|
||||
ROZMIAR_POPULACJI = 100
|
||||
LICZBA_GENERACJI = 100
|
||||
|
||||
|
||||
def wygeneruj_osobnika(zasieg_wspolrzednych, ilosc_wspolrzednych):
|
||||
osobnik = list()
|
||||
for j in range(ilosc_wspolrzednych):
|
||||
x = random.randint(1, zasieg_wspolrzednych)
|
||||
y = random.randint(1, zasieg_wspolrzednych)
|
||||
e = (x, y)
|
||||
osobnik.append(e)
|
||||
return osobnik
|
||||
|
||||
|
||||
def wygeneruj_populacje_poczatkowa(liczebnosc_populacji):
|
||||
populacja = list()
|
||||
zasieg = int((EKRAN_WYSOKOSC / blockSize) - 3)
|
||||
ilosc_wspolrzednych = (LICZBA_REGALOW + LICZBA_MIEJSC_NA_PACZKE + LICZBA_SKRZYNEK_NA_LISTY)
|
||||
for i in range(liczebnosc_populacji):
|
||||
osobnik = wygeneruj_osobnika(zasieg, ilosc_wspolrzednych)
|
||||
while osobnik in populacja:
|
||||
osobnik = wygeneruj_osobnika(zasieg, ilosc_wspolrzednych)
|
||||
populacja.append(osobnik)
|
||||
return populacja
|
||||
|
||||
|
||||
def ocena_osobnika(osobnik):
|
||||
ocena = 0
|
||||
|
||||
# Czy koordynaty sie nie powtarzaja
|
||||
if len(osobnik) == len(set(osobnik)):
|
||||
ocena += 10
|
||||
else:
|
||||
ocena -= 10
|
||||
|
||||
# Czy zachowany jest minimalny dystans miedzy koordynatami
|
||||
for i in range(len(osobnik)):
|
||||
for j in range(i + 1, len(osobnik)):
|
||||
x1, y1 = osobnik[i]
|
||||
x2, y2 = osobnik[j]
|
||||
distance = max(abs(x2 - x1), abs(y2 - y1))
|
||||
if distance >= 3:
|
||||
ocena += 10
|
||||
else:
|
||||
ocena -= 10
|
||||
|
||||
return ocena
|
||||
|
||||
def mutacja(osobnik):
|
||||
# mutacja poprzez zamiane randomowej pary koordynatow
|
||||
index_osobnika = random.randint(0, len(osobnik) - 1)
|
||||
x = random.randint(1, (EKRAN_SZEROKOSC / blockSize) - 3)
|
||||
y = random.randint(1, (EKRAN_WYSOKOSC / blockSize) - 3)
|
||||
osobnik[index_osobnika] = (x, y)
|
||||
|
||||
def krzyzowanie(rodzic1, rodzic2):
|
||||
# krzyzowanie pomiedzy dwojka rodzicow i tworzenie dziecka
|
||||
dziecko = []
|
||||
for i in range(len(rodzic1)):
|
||||
dziecko.append(rodzic1[i] if random.random() < 0.5 else rodzic2[i])
|
||||
return dziecko
|
||||
|
||||
def ewolucja():
|
||||
|
||||
populacja = (wygeneruj_populacje_poczatkowa(ROZMIAR_POPULACJI))
|
||||
|
||||
for i in range(LICZBA_GENERACJI):
|
||||
|
||||
# sortowanie populacji wynikami oceny osobnikow
|
||||
populacja = sorted(populacja, key=lambda x: ocena_osobnika(x), reverse=True)
|
||||
|
||||
# wybranie jedynie najlepszych osobnikow
|
||||
rodzice = populacja[:int(ROZMIAR_POPULACJI * 0.2)]
|
||||
|
||||
# stworz nowa generacje poprzez krzyzowanie i mutacje
|
||||
potomek = rodzice[:]
|
||||
while len(potomek) < ROZMIAR_POPULACJI:
|
||||
rodzic1 = random.choice(rodzice)
|
||||
rodzic2 = random.choice(rodzice)
|
||||
dziecko = krzyzowanie(rodzic1, rodzic2)
|
||||
mutacja(dziecko)
|
||||
potomek.append(dziecko)
|
||||
|
||||
populacja = potomek
|
||||
|
||||
return populacja[0]
|
||||
|
||||
def print_board(osobnik):
|
||||
board = [['-' for _ in range(EKRAN_SZEROKOSC // blockSize)] for _ in range(EKRAN_WYSOKOSC // blockSize)]
|
||||
|
||||
for x, y in osobnik:
|
||||
if 0 <= x < EKRAN_SZEROKOSC // blockSize and 0 <= y < EKRAN_WYSOKOSC // blockSize:
|
||||
board[y][x] = 'X'
|
||||
|
||||
for row in board:
|
||||
print(' '.join(row))
|
||||
|
||||
# uruchomienie algorytmu genetycznego
|
||||
# najlepszy_osobnik = ewolucja()
|
||||
# print_board(najlepszy_osobnik)
|
4
ekran.py
4
ekran.py
@ -109,7 +109,3 @@ def dodaj_na_rampe(p1, p2, l1, l2):
|
||||
p2.update_position(plansza.a_pix, plansza.b_pix)
|
||||
l1.update_position(plansza.a_pix, plansza.b_pix)
|
||||
l2.update_position(plansza.a_pix, plansza.b_pix)
|
||||
|
||||
def dodaj_na_rampe_jedno(order):
|
||||
lista_itemow.append(order)
|
||||
order.update_position(plansza.a_pix, plansza.b_pix)
|
9
grid.py
9
grid.py
@ -9,9 +9,16 @@ class GridCellType(Enum):
|
||||
RACK = 1
|
||||
PLACE = 2
|
||||
|
||||
# class RackCellType(Enum):
|
||||
# OGROD = 0
|
||||
# NARZEDZIA = 1
|
||||
# KUCHNIA = 2
|
||||
# MOTORYZACJA = 3
|
||||
|
||||
|
||||
class SearchGrid:
|
||||
grid: Dict[Tuple[int, int], GridCellType] = {}
|
||||
# rack_grid : Dict[Tuple[int, int], GridCellType] = {}
|
||||
|
||||
def __init__(self) -> None:
|
||||
self._init_grid()
|
||||
@ -25,3 +32,5 @@ class SearchGrid:
|
||||
self.grid[(c,d)] = GridCellType.RACK
|
||||
for e, f in [(plansza.a, plansza.b),(plansza.c, plansza.d)]:
|
||||
self.grid[(e,f)] = GridCellType.PLACE
|
||||
|
||||
|
||||
|
Binary file not shown.
Before Width: | Height: | Size: 5.2 KiB |
Binary file not shown.
Before Width: | Height: | Size: 95 KiB |
Binary file not shown.
Before Width: | Height: | Size: 15 KiB |
Binary file not shown.
Before Width: | Height: | Size: 97 KiB |
13
itemList.py
13
itemList.py
@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
import pygame
|
||||
|
||||
# from paczka import Paczka
|
||||
|
||||
class listOfItems:
|
||||
list = []
|
||||
item_group = pygame.sprite.Group()
|
||||
@ -11,3 +13,14 @@ class listOfItems:
|
||||
def remove(self):
|
||||
last_item = self.list.pop()
|
||||
self.item_group.remove(last_item)
|
||||
|
||||
|
||||
# def zainicjuj_liste_paczek(init_x, init_y):
|
||||
# packageList = listOfPackages()
|
||||
# demo_paczka = Paczka('duzy', 10, any, False, True, False, any, any, any, any, any)
|
||||
# demo_paczka.update_position(init_x, init_y)
|
||||
# packageList.add(demo_paczka)
|
||||
# return packageList
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
165
main.py
165
main.py
@ -1,5 +1,4 @@
|
||||
import sys
|
||||
import random
|
||||
|
||||
import joblib
|
||||
import pygame
|
||||
@ -20,10 +19,8 @@ pygame.init()
|
||||
def main():
|
||||
wozek = Wozek()
|
||||
pred_list = prediction.prediction_keys()
|
||||
p1 = Paczka('duzy', 12, 'narzedzia', False, True, False,
|
||||
any, any, any, any, any, pred_list[3])
|
||||
p2 = Paczka('maly', 1, 'ogród', False, True, False,
|
||||
any, any, any, any, any, pred_list[1])
|
||||
p1 = Paczka('duzy', 12, 'narzedzia', False, True, False, any, any, any, any, any, pred_list[3])
|
||||
p2 = Paczka('maly', 1, 'ogród', False, True, False, any, any, any, any, any, pred_list[1])
|
||||
l1 = Letter(pred_list[0])
|
||||
l2 = Letter(pred_list[2])
|
||||
ekran.dodaj_na_rampe(p2, l1, p1, l2)
|
||||
@ -38,15 +35,58 @@ def main():
|
||||
sys.exit(0)
|
||||
if event.type == pygame.KEYDOWN and event.key == pygame.K_ESCAPE:
|
||||
sys.exit(0)
|
||||
|
||||
if event.type == pygame.KEYDOWN:
|
||||
if event.key == pygame.K_SPACE:
|
||||
while len(ekran.lista_itemow) > 0:
|
||||
wozek_serves_orders(wozek, grid_points, drzewo)
|
||||
|
||||
if event.key == pygame.K_n:
|
||||
add_another_order(ekran, pred_list)
|
||||
wozek_serves_orders(wozek, grid_points, drzewo)
|
||||
## wozek jedzie po itemy
|
||||
wiersz = ekran.sprawdz_ktory_wiersz(a_pix)
|
||||
kolumna = ekran.sprawdz_ktora_kolumna(b_pix)
|
||||
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(wiersz * 70, kolumna * 70, 1)
|
||||
|
||||
#wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
|
||||
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_a_star(wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
|
||||
sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel)
|
||||
wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka)
|
||||
|
||||
## sprawdzenie czy lista itemow nie jest pusta
|
||||
if ekran.lista_itemow:
|
||||
if grid_points.grid[(wiersz, kolumna)] is GridCellType.PLACE: #picks up item
|
||||
if wozek.ln == 0:
|
||||
wozek.picks_up_item()
|
||||
wozek.dynamic_wozek_picture()
|
||||
|
||||
przenoszony_item = wozek.storage[-1]
|
||||
if (prediction.predict_one(przenoszony_item.img_path)=='package'):
|
||||
## wozek jedzie odlozyc paczke na regal
|
||||
przenoszona_paczka = przenoszony_item
|
||||
|
||||
array, reg = przenoszona_paczka.tablica_do_drzewa(przenoszona_paczka.kategoria)
|
||||
|
||||
predictions = drzewo.predict([array])
|
||||
|
||||
if predictions == 0:
|
||||
print('odklada na dolna polke!')
|
||||
else:
|
||||
print('odklada na gorna polke!')
|
||||
|
||||
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(reg.numerWiersza * 70, reg.numerKolumny * 70, 1)
|
||||
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_a_star(wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
|
||||
sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel)
|
||||
wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka)
|
||||
|
||||
if wozek.ln != 0: # drops package
|
||||
wozek.drops_package(przenoszona_paczka, reg, predictions)
|
||||
wozek.dynamic_wozek_picture()
|
||||
else:
|
||||
#list przenoszony do skrzynki
|
||||
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(plansza.c_pix, plansza.d_pix, 1)
|
||||
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_a_star(wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
|
||||
sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel)
|
||||
wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka)
|
||||
|
||||
if wozek.ln != 0: # drops letter
|
||||
wozek.drops_letter(przenoszony_item)
|
||||
wozek.dynamic_wozek_picture()
|
||||
|
||||
|
||||
if event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
|
||||
@ -57,94 +97,33 @@ def main():
|
||||
wiersz = ekran.sprawdz_ktory_wiersz(x)
|
||||
kolumna = ekran.sprawdz_ktora_kolumna(y)
|
||||
|
||||
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(
|
||||
wiersz * 70, kolumna * 70, 1)
|
||||
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(wiersz * 70, kolumna * 70, 1)
|
||||
|
||||
# wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
|
||||
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_a_star(
|
||||
wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
|
||||
#wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
|
||||
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_a_star(wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
|
||||
sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel)
|
||||
wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka)
|
||||
|
||||
# if grid_points.grid[(wiersz, kolumna)] is GridCellType.PLACE: #picks up package
|
||||
# if wozek.ln == 0:
|
||||
# wozek.load_package()
|
||||
# wozek.dynamic_wozek_picture
|
||||
# else:
|
||||
# if wozek.ln != 0: # drops package
|
||||
# wozek.drop_package()
|
||||
# wozek.dynamic_wozek_picture()
|
||||
|
||||
# if event.type == pygame.KEYDOWN:
|
||||
# if event.key == pygame.K_SPACE:
|
||||
# if wozek.ln == 0:
|
||||
# wozek.load_package()
|
||||
# wozek.dynamic_wozek_picture()
|
||||
# else:
|
||||
# wozek.drop_package()
|
||||
# wozek.dynamic_wozek_picture()
|
||||
|
||||
ekran.odswiez_ekran(wozek)
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
def wozek_serves_orders(wozek, grid_points, drzewo):
|
||||
# wozek jedzie po itemy
|
||||
wiersz = ekran.sprawdz_ktory_wiersz(a_pix)
|
||||
kolumna = ekran.sprawdz_ktora_kolumna(b_pix)
|
||||
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(wiersz * 70, kolumna * 70, 1)
|
||||
|
||||
# wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
|
||||
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_a_star(
|
||||
wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
|
||||
sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel)
|
||||
wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka)
|
||||
|
||||
# sprawdzenie czy lista itemow nie jest pusta
|
||||
if ekran.lista_itemow:
|
||||
if grid_points.grid[(wiersz, kolumna)] is GridCellType.PLACE: # picks up item
|
||||
if wozek.ln == 0:
|
||||
wozek.picks_up_item()
|
||||
wozek.dynamic_wozek_picture()
|
||||
|
||||
przenoszony_item = wozek.storage[-1]
|
||||
if (prediction.predict_one(przenoszony_item.img_path) == 'package'):
|
||||
# wozek jedzie odlozyc paczke na regal
|
||||
przenoszona_paczka = przenoszony_item
|
||||
|
||||
array, reg = przenoszona_paczka.tablica_do_drzewa(
|
||||
przenoszona_paczka.kategoria)
|
||||
|
||||
predictions = drzewo.predict([array])
|
||||
|
||||
if predictions == 0:
|
||||
print('odklada na dolna polke!')
|
||||
else:
|
||||
print('odklada na gorna polke!')
|
||||
|
||||
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(
|
||||
reg.numerWiersza * 70, reg.numerKolumny * 70, 1)
|
||||
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_a_star(
|
||||
wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
|
||||
sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel)
|
||||
wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka)
|
||||
|
||||
if wozek.ln != 0: # drops package
|
||||
wozek.drops_package(
|
||||
przenoszona_paczka, reg, predictions)
|
||||
wozek.dynamic_wozek_picture()
|
||||
else:
|
||||
# list przenoszony do skrzynki
|
||||
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(
|
||||
plansza.c_pix, plansza.d_pix, 1)
|
||||
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_a_star(
|
||||
wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
|
||||
sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel)
|
||||
wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka)
|
||||
|
||||
if wozek.ln != 0: # drops letter
|
||||
wozek.drops_letter(przenoszony_item)
|
||||
wozek.dynamic_wozek_picture()
|
||||
|
||||
def add_another_order(ekran, pred_list):
|
||||
if random.random() < 0.5:
|
||||
if random.random() < 0.5:
|
||||
order = Paczka('duzy', 12, 'motoryzacja', False, True, False,
|
||||
any, any, any, any, any, pred_list[6])
|
||||
else:
|
||||
order = Paczka('maly', 1, 'kuchnia', False, True, False,
|
||||
any, any, any, any, any, pred_list[7])
|
||||
else:
|
||||
if random.random() < 0.5:
|
||||
order = Letter(pred_list[5])
|
||||
else:
|
||||
order = Letter(pred_list[4])
|
||||
|
||||
ekran.dodaj_na_rampe_jedno(order)
|
||||
|
||||
|
||||
if __name__ == "__main__":
|
||||
main()
|
||||
|
44
plansza.py
44
plansza.py
@ -1,4 +1,4 @@
|
||||
import algorytm_genetyczny as genetic
|
||||
import random
|
||||
|
||||
def obliczPixeleNaPodstawieKratek(wymiar): #Przeliczanie współrzędnych podanych w kratkach na pixele
|
||||
i = 1
|
||||
@ -17,11 +17,45 @@ blockSize = 70
|
||||
|
||||
x1, y1, x2, y2, x3, y3, x4, y4 = [None] * 8
|
||||
|
||||
najlepszy_osobnik = genetic.ewolucja()
|
||||
print("Generowana plansza:")
|
||||
genetic.print_board(najlepszy_osobnik)
|
||||
while True:
|
||||
|
||||
(x1, y1), (x2, y2), (x3, y3), (x4, y4), (a, b), (c, d) = najlepszy_osobnik[:6]
|
||||
#wspolrzedne regalow
|
||||
x1 = random.randint(1, 3)
|
||||
x2 = random.randint(1, 3)
|
||||
x3 = random.randint(6, 8)
|
||||
x4 = random.randint(6, 8)
|
||||
|
||||
y1 = random.randint(1, 3)
|
||||
y2 = random.randint(6, 8)
|
||||
y3 = random.randint(1, 3)
|
||||
y4 = random.randint(6, 8)
|
||||
|
||||
#wspolrzedne miejsca paczek
|
||||
a = 5
|
||||
b = 5
|
||||
|
||||
#wspolrzedne skrzynki na listy
|
||||
c = 5
|
||||
d = 0
|
||||
|
||||
#dodane wspolrzedne (0, 0), (4, 4), (4, 6), (6, 4), (6, 6) zeby regaly sie nie stykaly
|
||||
table = [(0, 0), (4, 4), (4, 6), (6, 4), (6, 6),
|
||||
(x1, y1), (x1+1, y1), (x1, y1+1), (x1+1, y1+1),
|
||||
(x2, y2), (x2+1, y2), (x2, y2+1), (x2+1, y2+1),
|
||||
(x3, y3), (x3+1, y3), (x3, y3+1), (x3+1, y3+1),
|
||||
(x4, y4), (x4+1, y4), (x4, y4+1), (x4+1, y4+1)]
|
||||
|
||||
#sprawdzenie czy jakies wspolrzedne sie pokrywaja
|
||||
if len(table) == len(set(table)):
|
||||
break
|
||||
|
||||
coordinates = [(x1, y1), (x2, y2), (x3, y3), (x4, y4)]
|
||||
|
||||
#przemieszanie koordynatów w parach
|
||||
random.shuffle(coordinates)
|
||||
|
||||
#przypisanie przemieszanych wartości do zmiennych
|
||||
(x1, y1), (x2, y2), (x3, y3), (x4, y4) = coordinates
|
||||
|
||||
x1, x2, x3, x4, y1, y2, y3, y4 = map(int, [x1, x2, x3, x4, y1, y2, y3, y4])
|
||||
|
||||
|
11
regal.py
11
regal.py
@ -4,6 +4,7 @@ MAX_STORAGE = 3
|
||||
|
||||
def obliczPixeleNaPodstawieKratek(wymiar): #Przeliczanie współrzędnych podanych w kratkach na pixele
|
||||
i = 1
|
||||
# pixele = 100
|
||||
pixele = 73
|
||||
while (i < wymiar):
|
||||
pixele = pixele + 70
|
||||
@ -32,6 +33,13 @@ class Regal(pygame.sprite.Sprite):
|
||||
self.kolumna = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerKolumny)
|
||||
self.dlugosc = obliczPixeleDlugosciRegalu(self)
|
||||
|
||||
package_storage = []
|
||||
shelfs = { # here packages are stored
|
||||
"dolna": package_storage,
|
||||
"gorna": package_storage
|
||||
}
|
||||
|
||||
|
||||
storage_dolna = []
|
||||
storage_gorna = []
|
||||
|
||||
@ -82,3 +90,6 @@ class Regal(pygame.sprite.Sprite):
|
||||
self.dolna.append(package)
|
||||
else:
|
||||
self.gorna.append(package)
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
59
wozek.py
59
wozek.py
@ -1,5 +1,6 @@
|
||||
import ekran
|
||||
import pygame
|
||||
import pygame,math
|
||||
# from packageList import listOfPackages
|
||||
from ekran import lista_itemow
|
||||
from letter import Letter
|
||||
import plansza
|
||||
@ -12,19 +13,40 @@ class Wozek(pygame.sprite.Sprite):
|
||||
self.obecnyStan = None
|
||||
self.height = 64
|
||||
self.width = 64
|
||||
# Credit: Forklift icons created by Smashicons - Flaticon
|
||||
# https://www.flaticon.com/free-icons/forklift
|
||||
self.image = pygame.image.load("images/pusty_wozek.png")
|
||||
self.rect = self.image.get_rect()
|
||||
# Credit: Forklift icons created by Smashicons - Flaticon
|
||||
# https://www.flaticon.com/free-icons/forklift
|
||||
self.__zainicjuj_stan_poczatkowy()
|
||||
|
||||
def draw(self):
|
||||
ekran.screen.blit(self.image, (self.obecnyStan.x, self.obecnyStan.y))
|
||||
# self.update_position(self.obecnyStan.x, self.obecnyStan.y)
|
||||
|
||||
#storage = ["none"] * 10
|
||||
storage = []
|
||||
max_size = 10
|
||||
ln = len(storage)
|
||||
|
||||
def add_element(self, element):
|
||||
if self.ln < self.max_size:
|
||||
self.storage.append(element)
|
||||
self.ln=self.ln+1
|
||||
else:
|
||||
print("I'm full!")
|
||||
def remove_element(self):
|
||||
if self.ln > 0:
|
||||
element = self.storage.pop()
|
||||
self.ln=self.ln-1
|
||||
return element
|
||||
else:
|
||||
print("I'm empty!")
|
||||
|
||||
def update_position(self, x, y):
|
||||
self.obecnyStan.x = x
|
||||
self.obecnyStan.y = y
|
||||
self.rect.topleft = (x, y)
|
||||
|
||||
def dynamic_wozek_picture(self):
|
||||
if self.ln == 0:
|
||||
self.image = pygame.image.load("images/pusty_wozek.png")
|
||||
@ -37,6 +59,37 @@ class Wozek(pygame.sprite.Sprite):
|
||||
|
||||
self.rect = self.image.get_rect()
|
||||
|
||||
|
||||
def load_package(self):
|
||||
#for package in listOfPackages.list:
|
||||
# for package in listOfPackages:
|
||||
# dist = math.sqrt((self.obecnyStan.x - package.x)**2 + (self.obecnyStan.y - package.y)**2)
|
||||
# if dist <= 50:
|
||||
# self.add_element(package)
|
||||
# # listOfPackages.list.pop()
|
||||
# listOfPackages.pop()
|
||||
package = listOfPackages.pop()
|
||||
dist = math.sqrt((self.obecnyStan.x - package.x)**2 + (self.obecnyStan.y - package.y)**2)
|
||||
if dist <= 50:
|
||||
self.add_element(package)
|
||||
# listOfPackages.list.pop()
|
||||
|
||||
def load_packages_collision(self):
|
||||
pass
|
||||
# packages_collision = pygame.sprite.spritecollide(self, listOfPackages.package_group, False)
|
||||
# if packages_collision:
|
||||
# for package in packages_collision:
|
||||
# self.add_element(package)
|
||||
# listOfPackages.list.remove(package) # collision doesn't work, collision always happens
|
||||
|
||||
def drop_package(self):
|
||||
package = self.remove_element()
|
||||
if package is not None:
|
||||
package.x = self.obecnyStan.x
|
||||
package.y = self.obecnyStan.y
|
||||
# listOfPackages.list.append(package)
|
||||
listOfPackages.append(package)
|
||||
|
||||
def __zainicjuj_stan_poczatkowy(self):
|
||||
from wyszukiwanie import Stan
|
||||
self.obecnyStan = Stan(0, 0, 1)
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user