Inteligentny_Wozek/paczka.py

124 lines
3.7 KiB
Python

from etykieta import Etykieta
import pygame
import ekran
class Paczka(pygame.sprite.Sprite):
def __init__(self, rozmiar, waga, kategoria, priorytet, ksztalt, kruchosc, nadawca, adres, imie, nazwisko, telefon):
super().__init__()
self.rozmiar = rozmiar
self.image = pygame.image.load("images/paczka.png")
self.rect = self.image.get_rect()
if rozmiar == 'duzy':
self.image = pygame.transform.scale(self.image, (50, 50))
self.szerokosc = 50
self.wysokosc = 50
elif rozmiar == 'sredni':
self.image = pygame.transform.scale(self.image, (35, 35))
self.szerokosc = 35
self.wysokosc = 35
elif rozmiar == 'maly':
self.image = pygame.transform.scale(self.image, (20, 20))
self.szerokosc = 20
self.wysokosc = 20
else:
self.image = pygame.transform.scale(self.image, (20, 20))
self.szerokosc = 20
self.wysokosc = 20
self.rozmiar = 'undefined'
self.waga = waga
self.kategoria = kategoria
self.priorytet = priorytet
self.ksztalt = ksztalt
self.kruchosc = kruchosc
self.x = 430
self.y = 400
self.label = Etykieta(nadawca, adres, imie, nazwisko, telefon, priorytet)
self.is_in_move = False
# zmienia rozmiar obrazka w zaleznosci od rozmiaru
def __dobierz_rozmiar_obrazka(self):
if self.rozmiar == "duzy":
self.image = pygame.transform.scale(self.image, (50, 50))
self.szerokosc = 50
self.wysokosc = 50
return 1
elif self.rozmiar == "sredni":
self.image = pygame.transform.scale(self.image, (35, 35))
self.szerokosc = 35
self.wysokosc = 35
return 1
elif self.rozmiar == "maly":
self.image = pygame.transform.scale(self.image, (20, 20))
self.szerokosc = 20
self.wysokosc = 20
return 1
else:
return 0
def narysuj(self, x, y, screen):
self.x = x
self.y = y
if self.__dobierz_rozmiar_obrazka() == 1:
screen.blit(self.image, (self.x, self.y))
else:
print("Zmien rozmiar paczki")
print("Paczka moze miec rozmiar duzy, sredni lub maly")
exit(0)
def update_position(self, x, y):
self.x = x
self.y = y
self.rect.topleft = (x, y)
def tablica_do_drzewa(self, kategoria):
tablica = []
# rozmiar
if self.rozmiar == 'maly':
tablica.append(0)
elif self.rozmiar == 'sredni':
tablica.append(1)
else: tablica.append(2)
# waga
if self.waga <= 2:
tablica.append(0)
elif self.waga <= 10:
tablica.append(1)
else: tablica.append(2)
# piorytet
if self.priorytet is True:
tablica.append(0)
else: tablica.append(1)
# kształt
if self.ksztalt is True:
tablica.append(0)
else: tablica.append(1)
# kruchość
if self.kruchosc is True:
tablica.append(0)
else: tablica.append(1)
reg = ekran.zwroc_regaly_kategoria(kategoria)
# czy dolna wolna
if reg[0].is_dolna_free() is True:
tablica.append(0)
else:
tablica.append(1)
#czy górna wolna
if reg[0].is_dolna_free() is True:
tablica.append(0)
else:
tablica.append(1)
# czy na górnej więcej miejsca
if reg[0].is_dolna_free() is True:
tablica.append(0)
else:
tablica.append(1)
return tablica, reg[0]