Inteligentny_Wozek/wozek.py

96 lines
3.4 KiB
Python

import ekran
import pygame
from ekran import lista_itemow
from letter import Letter
import plansza
listOfPackages = lista_itemow
class Wozek(pygame.sprite.Sprite):
def __init__(self):
super().__init__()
self.obecnyStan = None
self.height = 64
self.width = 64
# Credit: Forklift icons created by Smashicons - Flaticon
# https://www.flaticon.com/free-icons/forklift
self.image = pygame.image.load("images/pusty_wozek.png")
self.rect = self.image.get_rect()
self.__zainicjuj_stan_poczatkowy()
def draw(self):
ekran.screen.blit(self.image, (self.obecnyStan.x, self.obecnyStan.y))
storage = []
max_size = 10
ln = len(storage)
def dynamic_wozek_picture(self):
if self.ln == 0:
self.image = pygame.image.load("images/pusty_wozek.png")
elif ((self.ln > 0) and (self.ln < 4)):
self.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_1_crate.png")
elif ((self.ln > 3) and (self.ln < 10)):
self.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_2_crates.png")
elif (self.ln == 10):
self.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_full_3_crates.png")
self.rect = self.image.get_rect()
def __zainicjuj_stan_poczatkowy(self):
from wyszukiwanie import Stan
self.obecnyStan = Stan(0, 0, 1)
def przemiesc_wozek_po_sciezce(self, sciezka):
kierunek_poprzedni = self.obecnyStan.kierunek
for wezel in sciezka:
self.obecnyStan = wezel.stan
kierunek_obecny = self.obecnyStan.kierunek
self.ustaw_wozek_w_kierunku(kierunek_obecny, kierunek_poprzedni)
kierunek_poprzedni = kierunek_obecny
ekran.odswiez_ekran(self)
pygame.time.wait(500)
def ustaw_wozek_w_kierunku(self, kierunek_obecny, kierunek_poprzedni):
if kierunek_poprzedni < kierunek_obecny:
# obrot w lewo
if kierunek_poprzedni == 0 and kierunek_obecny == 3:
self.image = pygame.transform.rotate(self.image, 90)
# obrot w prawo
else:
self.image = pygame.transform.rotate(self.image, -90)
elif kierunek_poprzedni > kierunek_obecny:
# obrot w prawo
if kierunek_poprzedni == 3 and kierunek_obecny == 0:
self.image = pygame.transform.rotate(self.image, -90)
# obrot w lewo
else:
self.image = pygame.transform.rotate(self.image, 90)
def picks_up_item(self):
item_pop = ekran.lista_itemow.pop()
if isinstance(item_pop,Letter):
ekran.lista_listow_w_skrzynce.append(item_pop)
item_pop.is_in_move = True
self.storage.append(item_pop)
self.ln = self.ln + 1
else:
ekran.lista_paczek_na_regalach.append(item_pop)
item_pop.is_in_move = True
self.storage.append(item_pop)
self.ln = self.ln + 1
def drops_package(self, paczka, reg, predictions):
paczka.update_position(reg.numerWiersza*70, reg.numerKolumny*70)
paczka.is_in_move = False
self.storage.pop()
self.ln = self.ln - 1
reg.put_package_on_the_regal(paczka, predictions)
def drops_letter(self, letter):
letter.update_position(plansza.c_pix, plansza.d_pix)
letter.is_in_move = False
self.storage.pop()
self.ln = self.ln - 1