Inteligentny_Wozek/main.py

148 lines
5.4 KiB
Python

import sys
import random
import joblib
import pygame
from paczka import Paczka
from letter import Letter
from wozek import Wozek
import wyszukiwanie
import ekran
from grid import GridCellType, SearchGrid
import plansza
import NeuralNetwork.prediction as prediction
from plansza import a_pix, b_pix
pygame.init()
def main():
wozek = Wozek()
pred_list = prediction.prediction_keys()
p1 = Paczka('duzy', 12, 'narzedzia', False, True, False,
any, any, any, any, any, pred_list[3])
p2 = Paczka('maly', 1, 'ogród', False, True, False,
any, any, any, any, any, pred_list[1])
l1 = Letter(pred_list[0])
l2 = Letter(pred_list[2])
ekran.dodaj_na_rampe(p2, l1, p1, l2)
grid_points = SearchGrid()
# Odczyt drzewa z pliku
drzewo = joblib.load('DecisionTree/wyuczone_drzewo.pkl')
while True:
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
sys.exit(0)
if event.type == pygame.KEYDOWN and event.key == pygame.K_ESCAPE:
sys.exit(0)
if event.type == pygame.KEYDOWN:
if event.key == pygame.K_SPACE:
while len(ekran.lista_itemow) > 0:
wozek_serves_orders(wozek, grid_points, drzewo)
if event.key == pygame.K_n:
add_another_order(ekran, pred_list)
wozek_serves_orders(wozek, grid_points, drzewo)
if event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
# lewy przycisk myszy
if event.button == 1:
x = pygame.mouse.get_pos()[0]
y = pygame.mouse.get_pos()[1]
wiersz = ekran.sprawdz_ktory_wiersz(x)
kolumna = ekran.sprawdz_ktora_kolumna(y)
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(
wiersz * 70, kolumna * 70, 1)
# wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_a_star(
wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel)
wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka)
ekran.odswiez_ekran(wozek)
def wozek_serves_orders(wozek, grid_points, drzewo):
# wozek jedzie po itemy
wiersz = ekran.sprawdz_ktory_wiersz(a_pix)
kolumna = ekran.sprawdz_ktora_kolumna(b_pix)
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(wiersz * 70, kolumna * 70, 1)
# wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_a_star(
wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel)
wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka)
# sprawdzenie czy lista itemow nie jest pusta
if ekran.lista_itemow:
if grid_points.grid[(wiersz, kolumna)] is GridCellType.PLACE: # picks up item
if wozek.ln == 0:
wozek.picks_up_item()
wozek.dynamic_wozek_picture()
przenoszony_item = wozek.storage[-1]
if (prediction.predict_one(przenoszony_item.img_path) == 'package'):
# wozek jedzie odlozyc paczke na regal
przenoszona_paczka = przenoszony_item
array, reg = przenoszona_paczka.tablica_do_drzewa(
przenoszona_paczka.kategoria)
predictions = drzewo.predict([array])
if predictions == 0:
print('odklada na dolna polke!')
else:
print('odklada na gorna polke!')
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(
reg.numerWiersza * 70, reg.numerKolumny * 70, 1)
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_a_star(
wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel)
wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka)
if wozek.ln != 0: # drops package
wozek.drops_package(
przenoszona_paczka, reg, predictions)
wozek.dynamic_wozek_picture()
else:
# list przenoszony do skrzynki
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(
plansza.c_pix, plansza.d_pix, 1)
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_a_star(
wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel)
wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka)
if wozek.ln != 0: # drops letter
wozek.drops_letter(przenoszony_item)
wozek.dynamic_wozek_picture()
def add_another_order(ekran, pred_list):
if random.random() < 0.5:
if random.random() < 0.5:
order = Paczka('duzy', 12, 'narzedzia', False, True, False,
any, any, any, any, any, pred_list[3])
else:
order = Paczka('maly', 1, 'ogród', False, True, False,
any, any, any, any, any, pred_list[1])
else:
order = Letter(pred_list[2])
ekran.dodaj_na_rampe_jedno(order)
if __name__ == "__main__":
main()