Zadanie 1 stable code
This commit is contained in:
parent
23be099698
commit
a0923537f4
@ -3,20 +3,28 @@
|
|||||||
#include <cmath>
|
#include <cmath>
|
||||||
#include <iostream>
|
#include <iostream>
|
||||||
#include <vector>
|
#include <vector>
|
||||||
|
#include "shader.h"
|
||||||
|
|
||||||
// Konstante
|
// Konstante
|
||||||
const float g = 9.81f; // przyspieszenie ziemskie
|
const float g = 9.81f; // przyspieszenie ziemskie
|
||||||
const float r = 1.0f; // długość nici
|
const float r = 0.6f; // długość nici
|
||||||
const float dt = 0.01f; // krok czasowy
|
const float dt = 0.01f; // krok czasowy
|
||||||
|
|
||||||
// Zmienne globalne
|
// Zmienne globalne
|
||||||
float theta = 0.5f; // początkowy kąt
|
float theta = 0.5f; // początkowy kąt
|
||||||
float omega = 0.0f; // początkowa prędkość kątowa
|
float omega = 0.0f; // początkowa prędkość kątowa
|
||||||
|
|
||||||
GLuint VBO, VAO, EBO;
|
GLuint VBO, VAO, EBO, shaderProgram;
|
||||||
|
|
||||||
|
void compileShaders(){
|
||||||
|
Shader shader("pendulum_vs.glsl", "pendulum_fs.glsl");
|
||||||
|
shaderProgram = shader.programID();
|
||||||
|
}
|
||||||
|
|
||||||
void initOpenGL()
|
void initOpenGL()
|
||||||
{
|
{
|
||||||
|
compileShaders();
|
||||||
|
|
||||||
// Setup Vertex Array Object and Vertex Buffer Object
|
// Setup Vertex Array Object and Vertex Buffer Object
|
||||||
glGenVertexArrays(1, &VAO);
|
glGenVertexArrays(1, &VAO);
|
||||||
glGenBuffers(1, &VBO);
|
glGenBuffers(1, &VBO);
|
||||||
@ -88,6 +96,7 @@ void drawPendulum()
|
|||||||
glBindBuffer(GL_ARRAY_BUFFER, 0);
|
glBindBuffer(GL_ARRAY_BUFFER, 0);
|
||||||
|
|
||||||
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
|
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
|
||||||
|
glUseProgram(shaderProgram);
|
||||||
glBindVertexArray(VAO);
|
glBindVertexArray(VAO);
|
||||||
|
|
||||||
glDrawArrays(GL_LINES, 0, 2);
|
glDrawArrays(GL_LINES, 0, 2);
|
||||||
@ -104,6 +113,13 @@ int main()
|
|||||||
return -1;
|
return -1;
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
|
glfwWindowHint(GLFW_SAMPLES, 4);
|
||||||
|
glfwWindowHint(GLFW_CONTEXT_VERSION_MAJOR, 3);
|
||||||
|
glfwWindowHint(GLFW_CONTEXT_VERSION_MINOR, 3);
|
||||||
|
glfwWindowHint(GLFW_OPENGL_PROFILE, GLFW_OPENGL_CORE_PROFILE);
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
GLFWwindow* window = glfwCreateWindow(800, 600, "Wahadło Matematyczne", NULL, NULL);
|
GLFWwindow* window = glfwCreateWindow(800, 600, "Wahadło Matematyczne", NULL, NULL);
|
||||||
if (!window)
|
if (!window)
|
||||||
{
|
{
|
||||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user