4.3 KiB
Use Case 2: Przelew na inne konto.
Aktor podstawowy: Klient banku
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
- Klient: oczekuje możliwości szybkiego przelewu pieniędzy na inne konta tego oraz innych banków, braku błędów transakcji.
Warunki wstępne:
Klient posiada konto w tym banku, ma przy sobie kartę oraz pamięta kod PIN.
Warunki końcowe:
Informacja o transakcji jest zapisana w systemie, pieniądze zostały przelane z konta klienta na konto docelowe.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Klient wkłada kartę do bankomatu.
- Klient wpisuje numer PIN.
- Bankomat weryfikuje poprawność wprowadzonego numeru PIN.
- Wśród wyświetlonych opcji klient wybiera "przelew na inne konto", naciskając na odpowiedni przycisk.
- Klient wpisuje numer konta docelowego.
- Bankomat weryfikuje poprawność wprowadzonego numeru.
- Klient wybiera kwotę przelewu wśród dostępnych opcji lub wpisuje swoją.
- Na ekranie zostaje wyświetlony komunikat z numerem konta docelowego i kwotą przelewu.
- Klient potwierdza operację.
- Bankomat pyta klienta o drukowanie potwierdzenia.
- Klient akceptuje drukowanie potwierdzenia.
- Bankomat zwraca kartę klientowi.
- Klient odbiera kartę.
- Bankomat drukuje potwierdzenie.
- Klient odbiera potwierdzenie.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
a*. Przerwanie oeracji.
- W dowolnym momencie transakcji klient naciska na przycisk odpowiadający za przerwanie operacji.
- Bankomat zwraca kartę.
- Klient odbiera kartę.
2a. Karta klienta jest zablokowana.
- Bankomat wyświetla komunikat informujący, że karta klienta jest zablokowana i prosi o kontakt z bankiem.
- Bankomat zwraca kartę.
- Klient odbiera kartę.
3a. Wprowadzony nieprawidłowy numer PIN.
- Bankomat wyświetla komunikat informujący użytkownika o nieprawidłowym numerze PIN.
3b. Klient podał zły PIN trzeci raz z rzędu.
1. Bankomat blokuje kartę klienta.
2. Bankowat wyświetla komunikat o blokowaniu karty oraz prosi o kontakt z bankiem.
- Bankomat zwraca kartę.
- Klient odbiera kartę.
6a. Wprowadzony zły numer konta docelowego.
- Bankomat wyświetla komunikat informujący, że konto o danym numerze nie istnije.
- W pojawiającym się menu klient może wprowadzić inny numer konta.
7a. Brak wystarczających środków na koncie.
- Bankomat wyświetla komunikat informujący o braku wystarczających środków na koncie do wykonania operacji.
- W pojawiającym się menu klient może wprowadzić inną kwotę.
7b. Przekroczony dzienny limit przelewów.
- Bankomat wyświetla komunikat informujący o przekroczeniu dziennego limitu.
- Bankomat zwraca kartę.
- Klient odbiera kartę.
9a. Anulowanie operacji przelewu.
- Klient naciska na przycisk odpowiadający za rezygnację.
- Bankomat zwraca kartę.
- Klient odbiera kartę.
11a. Rezygnacja z drukowania potwierdzenia.
- Klient naciska na przycisk odpowiadający za rezygnację.
- Bankomat zwraca kartę.
- Klient odbiera kartę.
Wymagania specjalne:
Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim, angielskim oraz niemieckim.
Struktura menu i instrukcje wyświetlane na ekranie powinny być zrozumiałe, jednoznaczne i dostosowane do przeciętnego poziomu wiedzy klientów.
Bankomat przeznaczony do użytku zewnętrznego musi być odporny na deszcz, śnieg, kurz oraz zmienne temperatury (od -20°C do +40°C).
Wszystkie transakcje powinny być szyfrowane w celu zapewnienia bezpieczeństwa środków klienta.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
3a. Pin składa się z 4 cyfr.
6a. Numer konta bankowego składa się z 26 cyfr.
Kwestie otwarte:
Czy bankomat powinien obsługiwać transakcje bez użycia karty, np. przy użyciu aplikacji mobilnej lub kodów QR?
Czy bankomat powinien być wyposażony w system rozpoznawania głosu dla osób niewidomych?
Czy dopuszczamy obsługę kryptowalut w ramach transakcji wymiany lub wypłat w bankomacie?