112 lines
3.4 KiB
Markdown
112 lines
3.4 KiB
Markdown
Use Case 2: Operacja przelewu dla użytkowników
|
|
=====================
|
|
|
|
**Aktor podstawowy:** Klient banku
|
|
|
|
|
|
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
|
-----------------------------------------------
|
|
|
|
- Klient: możliwość szybko przelewać pieniądze na inne konta tego oraz innych banków.
|
|
|
|
- Odbiorca2: oczekiwania ...
|
|
|
|
- Odbiorca3: oczekiwania ...
|
|
|
|
Warunki wstępne:
|
|
----------------
|
|
Klient posiada konto w tym banku, ma przy sobie kartę oraz pamięta kod PIN.
|
|
|
|
|
|
Warunki końcowe:
|
|
----------------
|
|
|
|
...
|
|
|
|
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
|
---------------------------------------
|
|
|
|
1. Klient wkłada kartę do bankomatu.
|
|
2. Klient wpisuje numer PIN.
|
|
3. Bankomat weryfikuje poprawność wprowadzonego numeru PIN.
|
|
4. Wśród wyświetlonych opcji klient wybiera "przelew na inne konto".
|
|
5. Klient wpisuje numer konta docelowego.
|
|
6. Klient wybiera kwotę przelewu wśród dostępnych opcji albo wpisuje swoją.
|
|
7. Na ekranie zostaje wyświetlony komunikat z numerem konta docelowego i kwotą przelewu.
|
|
8. Klient potwierdza operację.
|
|
9. Bankomat pyta klienta o drukowanie potwierdzenia.
|
|
10. Klient akceptuje drukowanie potwierdzenia.
|
|
11. Bankomat zwraca kartę klientowi.
|
|
12. Bankomat drukuje potwierdzenie.
|
|
|
|
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
|
------------------------------------
|
|
|
|
2a. Karta klienta jest zablokowana.
|
|
|
|
1. Bankomat wyświetla komunikat informujący, że karta klienta jest zablokowana i prosi o kontakt z bankiem.
|
|
2. Bankomat zwraca kartę.
|
|
|
|
3a. Wprowadzony nieprawidłowy numer PIN.
|
|
|
|
1. Bankomat wyświetla komunikat informujący użytkownika o nieprawidłowym numerze PIN.
|
|
|
|
|
|
1a. Klient podał zły PIN trzeci raz z rzędu
|
|
|
|
1. Bankomat blokuje kartę klienta.
|
|
|
|
2. Bankowat wyświetla komunikat o blokowaniu karty oraz prosi o kontakt z bankiem.
|
|
|
|
|
|
2. Bankomat zwraca kartę.
|
|
|
|
5a. Wprowadzony zły numer konta docelowego.
|
|
|
|
1. Bankomat wyświetla komunikat informujący, że konto o danym numerze nie istnije.
|
|
2. Bankomat zwraca kartę.
|
|
|
|
6a. Brak wystarczających środków na koncie.
|
|
|
|
1. Bankomat wyświetla komunikat informujący o braku wystarczających środków na koncie do wykonania operacji.
|
|
2. Bankomat zwraca kartę.
|
|
|
|
6b. Przekroczony limit.
|
|
|
|
1. Bankomat wyświetla komunikat informujący o przekroczeniu limitu.
|
|
2. Bankomat zwraca kartę.
|
|
|
|
10a. Rezygnacja z drukowania potwierdzenia.
|
|
|
|
1. Klient rezygnuje z drukowania potwierdzenia.
|
|
2. Bankomat zwraca kartę.
|
|
|
|
|
|
Wymagania specjalne:
|
|
--------------------
|
|
|
|
Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim, angielskim oraz niemieckim.
|
|
|
|
Struktura menu i instrukcje wyświetlane na ekranie powinny być zrozumiałe, jednoznaczne i dostosowane do przeciętnego poziomu wiedzy klientów.
|
|
|
|
Bankomat przeznaczony do użytku zewnętrznego musi być odporny na deszcz, śnieg, kurz oraz zmienne temperatury (od -20°C do +40°C)
|
|
|
|
|
|
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
|
---------------------------------------------------------------
|
|
|
|
2a. ...
|
|
|
|
2b. ...
|
|
|
|
3a. ... <!-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. -->
|
|
|
|
Kwestie otwarte:
|
|
----------------
|
|
|
|
Czy bankomat powinien obsługiwać transakcje bez użycia karty, np. przy użyciu aplikacji mobilnej lub kodów QR?
|
|
|
|
Czy bankomat powinien być wyposażony w system rozpoznawania głosu dla osób niewidomych?
|
|
|
|
Czy dopuszczamy obsługę kryptowalut w ramach transakcji wymiany lub wypłat w bankomacie?
|