3.6 KiB
Use Case 5: Wpłata pieniędzy
Aktor podstawowy: Użytkownik
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-
Klient: oczekuje szybkiego i prostego sposobu wpłaty gotówki z możliwością otrzymania potwierdzenia wpłaty.
-
Bank: system powinien działać sprawnie i niemal bezawaryjnie, aby klienci mogli bezpiecznie wpłacać gotówkę w dowolnym momencie.
-
Serwisanci: łatwy dostęp do komponentów bankomatu oraz możliwość szybkiej diagnostyki sprzętu i wymiany elementów wymiennych.
Warunki wstępne:
Użytkownik posiada kartę bankową i zna przypisany do niej kod PIN.
Warunki końcowe:
Pieniądze zostały pobrane od użytkownika, policzone i posegregowane w odpowiednich kasetkach. Użytkownik otrzymał potwierdzenie wpłaty.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Użytkownik wkłada kartę płatniczą do przewidzianego na to miejsca w bankomacie.
- Uzytkownik wprowadza PIN na zintegrowanym z bankomatem PIN padzie.
- Bankomat weryfikuje użytkownika, komunikując się z serwerem bankowym.
- Bankomat wyświetla użytkownikowi menu interfejsu.
- Użytkownik wybiera opcję "wpłata gotówki".
- Bankomat wyświetla krótką instrukcję dot. wpłaty pieniędzy.
- Użytkownik akceptuje komunikat.
- Bankomat wysuwa szufladkę na gotówkę.
- Użytkownik wkłada pieniądze do szufladki i ją zasuwa.
- Bankomat przelicza pieniądze.
- Bankomat wyświetla informację o sumie i ilości banknotów.
- Klient akceptuje przedstawioną kwotę.
- Bankomat drukuje potwiedzenie wpłaty i oddaje kartę użytkownikowi.
- Klient odbiera potwiedzenie i kartę.
- Bankomat sortuje pieniądze i odkłada do odpowiednich kasetek.
- Bankomat powraca do pokazywania ekranu startowego wyświetlającego reklamy.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. Użytkownik przez minutę pozostaje bezczynny.
- Bankomat wyświetla komunikat.
1a. Po kolejnych 30 sekundach, użytkownik dalej pozostaje bezczynny.
1. Bankomat wysuwa kartę użytkownika.
2. Bankomat wyświetla ostrzeżenie o konieczności odbioru karty w ciągu 30 sekund.
3. Użytkownik odbiera kartę.
3a. Użytkownik nie odbiera karty.
1. Bankomat wciąga kartę z powrotem do środka.
2. Bankomat odkłada kartę w specjalne miejsce w środku.
3. Bankomat powiadamia operatora o sytuacji.
- Użytkownik akceptuje komunikat.
*b. Bankomat zawiesza się.
3a. Użytkownik wprowadza nieprawidłowy pin.
- Bankomat informuje użytkownika o błędzie i umożliwia 3 dodatkowe próby.
- Użytkownik wpisuje prawidłowy PIN.
2a. Użytkownik wpisuje nieprawidłowy PIN w trzeciej próbie.
12a. Klient odrzuca kwotę.
- Bankomat zwraca użytkownikowi pieniądze w szufladce.
- Bankomat zwraca użytkownikowi kartę.
Wymagania specjalne:
-
Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim, angielskim i chińskim.
-
Położenie bankomatu dostosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
-
Bankomat posiada ekran dotykowy.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
1a. Karta ma uniwersalne, ustandaryzowane wymiary.
2a. Pin składa się z 4 cyfr.
Kwestie otwarte:
-
Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem urządzenia mobilnego użytkownika?
-
...
-
...