This commit is contained in:
MlodyJ 2024-04-12 13:48:20 +02:00
parent 361d08fe91
commit 32fbf3bdf7
1 changed files with 0 additions and 35 deletions

View File

@ -13,8 +13,6 @@ class Agent:
self.cells = cells
self.score = baseScore
self.multiplier = 1
self.x = x
self.y = y
def move_up(self):
if pygame.time.get_ticks()-self.last_move_time > 125 and self.current_cell.Y > 0 and not self.cells[self.current_cell.X][self.current_cell.Y-1].blocking_movement:
@ -66,36 +64,3 @@ class Agent:
if self.multiplier < 1:
self.multiplier = 1
def shortest_path(grid, start, end):
directions = [(0, 1), (0, -1), (1, 0), (-1, 0)]
rows, cols = len(grid), len(grid[0])
# Funkcja pomocnicza sprawdzająca, czy dany punkt znajduje się na siatce
def is_valid(x, y):
return 0 <= x < rows and 0 <= y < cols and grid[x][y] == 0
# Inicjalizujemy kolejkę BFS i odwiedzone punkty
queue = deque([(start, 0)]) # (punkt, odległość)
visited = set()
# Rozpoczynamy BFS
while queue:
(x, y), distance = queue.popleft()
# Sprawdzamy, czy osiągnęliśmy punkt docelowy
if (x, y) == end:
return distance
# Sprawdzamy wszystkie możliwe kierunki ruchu
for dx, dy in directions:
nx, ny = x + dx, y + dy
# Sprawdzamy czy nowa pozycja jest ważna i nieodwiedzona
if is_valid(nx, ny) and (nx, ny) not in visited:
visited.add((nx, ny))
queue.append(((nx, ny), distance + 1))
# Jeśli nie udało się osiągnąć punktu docelowego, zwracamy -1
return -1