Update Przewodnik_studenta_lab/02LRAP_przewodnik.ipynb

This commit is contained in:
xcjajx 2024-10-17 12:26:01 +02:00
parent fc21bb9365
commit b2367f6196

View File

@ -49,7 +49,7 @@
"source": [ "source": [
"**Przykład 1**\n", "**Przykład 1**\n",
"\n", "\n",
"Rzucamy dwukrotnie sześcienną kostką do gry. Ile wynosi prawdopodobieństwo, że suma wyrzuconych oczek jest większa od 7, jeśli wiemy, że w pierwszym rzucie wypadła parzysta liczba oczek?" "Rzucamy dwukrotnie sześcienną kostką do gry. Ile wynosi prawdopodobieństwo, że suma wyrzuconych oczek jest większa od $7$, jeśli wiemy, że w pierwszym rzucie wypadła parzysta liczba oczek?"
] ]
}, },
{ {
@ -88,7 +88,7 @@
"\n", "\n",
"$$ \\mathbb{P}(A_1\\times A_2) = \\mathbb{P}_1(A_1)\\cdot\\mathbb{P}_2(A_2).$$\n", "$$ \\mathbb{P}(A_1\\times A_2) = \\mathbb{P}_1(A_1)\\cdot\\mathbb{P}_2(A_2).$$\n",
"\n", "\n",
"W analogiczny sposób możemy definiować produkt dowolnej, skończonej liczby przestrzeni probabilistycznych. W programie R istnieje kilka sposobów modelowania tego typu przestrzeni.\n", "W analogiczny sposób możemy definiować produkt dowolnej, skończonej liczby przestrzeni probabilistycznych. W języku R istnieje kilka sposobów modelowania tego typu przestrzeni.\n",
"\n", "\n",
"### Niezależne powtórzenia tego samego eksperymentu losowego\n", "### Niezależne powtórzenia tego samego eksperymentu losowego\n",
"\n", "\n",
@ -103,7 +103,7 @@
"Wygeneruj przestrzeń probabilistyczną odpowiadającą trzykrotnemu rzutowi czworościenną kostką przy założeniu, że:\n", "Wygeneruj przestrzeń probabilistyczną odpowiadającą trzykrotnemu rzutowi czworościenną kostką przy założeniu, że:\n",
"\n", "\n",
"* kostka jest symetryczna (tzn. każdy wynik jest równo prawdopodobny),\n", "* kostka jest symetryczna (tzn. każdy wynik jest równo prawdopodobny),\n",
"* prawdopodobieństwo wypadnięcia 1 to 1/2, a prawdopodobieństwo wypadnięcia dowolnej innej liczby oczek to 1/6." "* prawdopodobieństwo wypadnięcia $1$ to $1/2$, a prawdopodobieństwo wypadnięcia dowolnej innej liczby oczek to $1/6$."
] ]
}, },
{ {