447 lines
189 KiB
Plaintext
447 lines
189 KiB
Plaintext
{
|
||
"cells": [
|
||
{
|
||
"cell_type": "code",
|
||
"execution_count": null,
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "P3B5edVlpfhm"
|
||
},
|
||
"outputs": [],
|
||
"source": []
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "raw",
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "TjKLqiKKpfhn"
|
||
},
|
||
"source": []
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "lJs0WcXzpfho"
|
||
},
|
||
"source": [
|
||
"\n",
|
||
"<div class=\"alert alert-block alert-info\">\n",
|
||
"<h1> Przygotowanie do projektu badawczo-rozwojowego</h1>\n",
|
||
"<h2> 6. <i>Metodyka zarządania PRINCE2® </i>[wykład]</h2> \n",
|
||
"<h3>Tomasz Piłka (2022)</h3>\n",
|
||
"</div>\n",
|
||
"\n",
|
||
"\n"
|
||
]
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "LGcbq5Wmpfhy"
|
||
},
|
||
"source": [
|
||
"## 1. Metodyka wytworzenia oprogramowania"
|
||
]
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "L6Of2X4kpfhy"
|
||
},
|
||
"source": [
|
||
"\n",
|
||
"### Metodyka wytworzenia oprogramowania\n",
|
||
"\n",
|
||
"Metodyka wytwarzania oprogramowania jest to zestaw pojęć, notacji, modeli, języków, technik i sposobów postępowania służący do analizy dziedziny stanowiącej przedmiot projektowanego systemu.\n",
|
||
"\n",
|
||
"Metodyka wytwarzania oprogramowania jest powiązana z notacją służącą do dokumentowania wyników faz projektu (pośrednich, końcowych) jako środek wspomagający ludzką pamięć i wyobraźnię i jako środek komunikacji w zespołach oraz pomiędzy projektantami a klientem.\n",
|
||
"\n",
|
||
"Metodyka ustala:\n",
|
||
"\n",
|
||
"- fazy projektu, role uczestników projektu,\n",
|
||
"- modele tworzone w każdej z faz,\n",
|
||
"- scenariusze postępowania w każdej z faz,\n",
|
||
"- reguły przechodzenia od fazy do następnej fazy,\n",
|
||
"- notacje, których należy używać,\n",
|
||
"- dokumentację powstającą w każdej z faz..\n",
|
||
"\n"
|
||
]
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "iPmY6j86muTD"
|
||
},
|
||
"source": [
|
||
"## 1. PRINCE2® (**P**roject **IN** **C**ontrolled **E**nvironment)\n"
|
||
]
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "jY-ZfAFVpfhz"
|
||
},
|
||
"source": [
|
||
"### PRINCE2® - geneza\n",
|
||
"\n",
|
||
"Metoda PRINCE2 powstała W Wielkiej Brytanii. Początkiem była metodyka PROMT, 1975 rok. \n",
|
||
"\n",
|
||
"Metoda ta przybrała bardziej współczesny wymiar w 1979 roku dzięki Central Computer and Telecommunications Agency (CCTA). Był to ówczesny standard stosowany **we wszystkich projektach informatycznych** wykonywanych dla potrzeb Rządu Wielkiej Brytanii.\n",
|
||
"\n",
|
||
"CCTA przekształciła metodę PROMT do PRINCE (**Project IN Controlled Environment**) w 1989 roku, by w 1996 roku nastąpił kolejny etap rozwoju i unowocześnienie metodyki do znanej obecnie PRINCE2. Kolejne wersje pojawiały się w roku 2005, 2009.\n",
|
||
"\n",
|
||
"W 2017 roku na podstawie doświadczeń wielu specjalistów z zakresu zarządzania projektami AXELOS po raz kolejny zaktualizował metodykę PRINCE2. \n",
|
||
"\n",
|
||
"Nowa wersja kładzie szczególny nacisk na dostosowanie sposobu zarządzania projektem do sytuacji, w której ma ono miejsce i jest poparta licznymi przykładami. W nowej edycji pojawiły się również wymogi metodyki PRINCE2 dla poszczególnych tematów, co stanowi rozwinięcie nakazowych pryncypiów.\n",
|
||
"\n",
|
||
"Metodyka PRINCE2 jest metodą kompleksową. W grupie metodyk zaliczana jest do **podejścia klasycznego**. Oznacza, to że PRINCE2 porusza problem bardzo dokładnie, a **sposób realizacji projektu jest określony przed przystąpieniem do jego realizacji**. \n",
|
||
"\n",
|
||
"\n"
|
||
]
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "qlaRUn4spfhz"
|
||
},
|
||
"source": [
|
||
"### PRINCE2® - budowa\n",
|
||
"\n",
|
||
"Metodyka PRINCE2® przedstawia zarządzanie projektem jako cztery zintegrowane elementy:\n",
|
||
"\n",
|
||
" - pryncypia,\n",
|
||
" - tematy,\n",
|
||
" - procesy,\n",
|
||
" - środowisko projektowe.\n",
|
||
"\n",
|
||
""
|
||
]
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "XmY-EAr0pcU_"
|
||
},
|
||
"source": [
|
||
"## 3. PRINCE2® - Pryncypia\n"
|
||
]
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "gRo2N7Wopfhz"
|
||
},
|
||
"source": [
|
||
"Celem PRINCE2® jest dostarczenie metodyki zarządzania projektami, którą można zastosować niezależnie od zakresu projektu, rodzaju, organizacji, położenia geograficznego czy kultury. Jest to możliwe, ponieważ metodyka PRINCE2® oparta jest na pryncypiach. \n",
|
||
"\n",
|
||
"Pryncypia stanowią podstawowe zasady, nakazy, które powstały w wyniku przeszłych doświadczeń w zakresie zarządzania projektami. Wyróżnia się siedem pryncypiów opartych na dobrych praktykach, które wspólnie tworzą strukturę PRINCE2.\n",
|
||
"\n",
|
||
"Siedem pryncypiów PRINCE2®:\n",
|
||
"1. ciągła zasadność biznesowa,\n",
|
||
"2. korzystanie z doświadczeń,\n",
|
||
"3. zdefiniowane role i obowiązki,\n",
|
||
"4. zarządzanie etapowe,\n",
|
||
"5. zarządzanie z wykorzystaniem tolerancji,\n",
|
||
"6. koncentracja na produktach,\n",
|
||
"7. dostosowanie do warunków projektu.\n",
|
||
"\n",
|
||
"\n",
|
||
"<div class=\"alert alert-info alert-danger\">\n",
|
||
" Jeżeli projekt nie stosuje się do któregokolwiek z nich to nie jest on zarządzany zgodnie z metodyką PRINCE2 \n",
|
||
"</div>\n",
|
||
"\n",
|
||
"---\n",
|
||
"Omówmy poszczególne prycypia: \n",
|
||
"\n",
|
||
"**(1) Ciągła zasadność biznesowa** (ang. *continued business justification*)\n",
|
||
"> Uzasadnienie biznesowe stanowi najważniejszy dokument i jest aktualizowany w każdym etapie projektu aby zapewnić, że jego realizacja jest ciągle wykonalna. Projekt realizowany zgodnie z PRINCE2 ma ciągle ważne uzasadnienie biznesowe\n",
|
||
"\n",
|
||
"**(2) Korzystanie z doświadczeń** (ang. *learn from experience*) \n",
|
||
"> Każdy projekt utrzymuje Raport Doświadczeń oraz korzysta z doświadczeń innych projektów zarówno zakończonych jak też i trwających Członkowie zespołu uczą się wcześniejszych doświadczeń\n",
|
||
"\n",
|
||
"**(3) Zdefiniowane role i obowiązki** (ang. *defined roles and responsibiliteis*) \n",
|
||
"> PRINCE2 dokładnie definiuje role oraz zakres odpowiedzialności dla każdej z tych ról. Struktura organizacyjna uwzględnia interesy biznesu, użytkowników oraz dostawcy.\n",
|
||
"\n",
|
||
"**(4) Zarządzanie etapowe** (ang. *Manage by stage*)\n",
|
||
"> Projekt jest planowany, monitorowany oraz kontrolowany etapowo.\n",
|
||
"\n",
|
||
"**(5) Zarządzanie z wykorzystaniem tolerancji** (ang. *Manage by exception*)\n",
|
||
"> Unika się regularnych spotkań zamiast tego paczki zadań są przypisywane członkom zespołu z określoną tolerancją dla poszczególnych aspektów. Dla każdego z celów projektu określone są tolerancje, które określają granicę dla delegowanych uprawnień\n",
|
||
"\n",
|
||
"**(6) Koncentracja na produktach** (ang. *Focus on products*)\n",
|
||
"> Realizacja projektu jest skoncentrowana na zdefiniowaniu oraz dostarczaniu produktów (spełniających określone dla nich wymagania jakościowe).\n",
|
||
"\n",
|
||
"**(7) Dostosowanie do warunków projektu** (ang. *Tailor to suit the project environment*)\n",
|
||
"> PRINCE2 powinien być zawsze dostosowana do konkretnego projektu, uwzględniając jego warunki, wielkość, złożoność, istotność, możliwości oraz ryzyka.\n",
|
||
"\n",
|
||
"---\n",
|
||
"Metodykę PRINCE2® można stosować w kazdym projekcie, przykładem może być następujące wprowadzenie\n",
|
||
"\n",
|
||
"*Książę postanowił poślubić księżniczkę. Zaplanowano ślub w katedrze, zabawy dla mieszkańców księstwa i wystawne wesele w zamku na 1000 osób. Książę wyznaczył swojego ochmistrza do roli kierownika projektu „Wesele Księcia”... aby zobrazować wykorzystanie pryncypiów przeczytaj wpis na blogu* [Wesele Księcia, czyli jak Pryncypia PRINCE2® wprowadzają porządek](https://inprogress.pl/blog/wesele-ksiecia-czyli-jak-pryncypia-prince2-wprowadzaja-porzadek/)\n",
|
||
"<div class=\"alert alert-info alert-success\"> </div>\n",
|
||
"\n",
|
||
"\n",
|
||
"\n",
|
||
"\n"
|
||
]
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "XmY-EAr0pcU_"
|
||
},
|
||
"source": [
|
||
"## 3. PRINCE2® - Tematy\n"
|
||
]
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "NnYKjk3Qpfh0"
|
||
},
|
||
"source": [
|
||
"Tematy PRINCE2 to siedem różnych aspektów, którymi należy się zajmować i które należy kontrolować. Tematami PRINCE2 są:\n",
|
||
"\n",
|
||
"1. Uzasadnienie Biznesowe, \n",
|
||
"1. Organizacja,\n",
|
||
"1. Jakość,\n",
|
||
"1. Plany,\n",
|
||
"1. Ryzyko,\n",
|
||
"1. Zmiana, \n",
|
||
"1. Postęp.\n",
|
||
"\n",
|
||
"---\n",
|
||
"**(1) Uzasadnienie biznesowe** (ang. *Business Case*) \n",
|
||
"\n",
|
||
"*określenie mierzalnych celów, które uzasadnia zaangażowanie określonych zasobów*\n",
|
||
"<div class=\"alert alert-info alert-danger\">\n",
|
||
" <span style=\"color:red;weight:bold\">Dlaczego? </span>\n",
|
||
"</div>\n",
|
||
"\n",
|
||
"> Projekt zaczyna się od pomysłu, o którym sądzi się, że ma potencjalną wartość dla zainteresowanej organizacji. Temat ten opisuje, w jaki sposób ten pomysł jest przekształcany w zasadną propozycję inwestycji dla organizacji oraz jak zarządzanie projektem utrzymuje koncentrację na celach organizacji w trakcie całego projektu.\n",
|
||
"\n",
|
||
"\n",
|
||
"**(2) Organizacja** (ang. *Organization*) \n",
|
||
"\n",
|
||
"*definiuje role oraz odpowiedzialności poszczególnych osób w powołanym na czas realizacji projektu zespole.*\n",
|
||
"\n",
|
||
"<div class=\"alert alert-info alert-danger\">\n",
|
||
" <span style=\"color:red;weight:bold\">Kto? </span>\n",
|
||
"</div>\n",
|
||
"\n",
|
||
"> Organizacja sponsorująca projekt musi przekazać związane z nim prace menedżerom, którzy będą za niego odpowiedzialni i będą nim kierowali aż do jego zakończenia. Temat ten opisuje role i obowiązki, w powołanym na pewien czas zespole zarządzania projektem zgodnym z PRINCE2, niezbędne dla efektywnego zarządzania projektem.\n",
|
||
"\n",
|
||
"\n",
|
||
"**(3) Jakość** (ang. *Quality*)\n",
|
||
"\n",
|
||
"*zapewnienie, że wszystkie produkty spełniają postawione oczekiwania jakościowe (uzgodnione jakościowe atrybuty produktów)*\n",
|
||
"\n",
|
||
"<div class=\"alert alert-info alert-danger\">\n",
|
||
" <span style=\"color:red;weight:bold\">Co? </span>\n",
|
||
"</div>\n",
|
||
"\n",
|
||
"> Początkowy pomysł jest rozumiany jedynie w ogólnym zarysie. Ten temat PRINCE2 pokazuje jak taki zarys jest rozwijany, aby wszyscy uczestnicy uzgodnili jakościowe atrybuty produktów, które mają być dostarczone, a następnie także, w jaki sposób zarządzanie projektem zapewni, że uzgodnione wymagania zostaną następnie spełnione.\n",
|
||
"\n",
|
||
"**(4) Plany** (ang. *Plans*) \n",
|
||
"\n",
|
||
"*są układane oraz zatwierdzane przed rozpoczęciem kolejnego etapu realizacji projektu. Temat plany opisuje szczegółowo kroki oraz techniki jakie powinny być zastosowane*\n",
|
||
"\n",
|
||
"<div class=\"alert alert-info alert-danger\">\n",
|
||
" <span style=\"color:red;weight:bold\">Jak? Za ile? Kiedy? Kim? </span>\n",
|
||
"</div>\n",
|
||
"\n",
|
||
"> Projekty PRINCE2 przebiegają zgodnie z szeregiem zatwierdzonych planów. Temat ten uzupełnia temat Jakość opisując kroki wymagane do sporządzenia planów oraz techniki PRINCE2, które powinny zostać zastosowane.\n",
|
||
"\n",
|
||
"**(5) Ryzyko** (ang. *Risk*)\n",
|
||
"\n",
|
||
"*Utrzymywanie ryzyka na określonym poziomie, który jest akceptowalny. W jaki sposób osoby kierujące projektem zarządzają ryzykami zawartymi w planach.*\n",
|
||
"\n",
|
||
"<div class=\"alert alert-info alert-danger\">\n",
|
||
" <span style=\"color:red;weight:bold\">Co, jeżeli? </span>\n",
|
||
"</div>\n",
|
||
"\n",
|
||
"> Z projektami związane jest zwykle większe ryzyko niż z ustabilizowanymi działaniami operacyjnymi. Ten temat dotyczy sposobu, w jaki kierownictwo projektu zarządza niepewnościami zawartymi w planach i w szeroko rozumianym środowisku projektu.\n",
|
||
"\n",
|
||
"**(6) Zmiana** (ang. *Change*) \n",
|
||
"\n",
|
||
"*Zarządzanie zmianami, a więc jak postępować z tymi zagadnieniami, które wykraczają poza zatwierdzony już aspekty projektu. Zmiany mogą wynikać z nieprzewidzianych problemów, wniosków o wprowadzenie zmian lub wykryciu wad jakościowych produktów*\n",
|
||
"\n",
|
||
"<div class=\"alert alert-info alert-danger\">\n",
|
||
" <span style=\"color:red;weight:bold\">Jaki jest wpływ? </span>\n",
|
||
"</div>\n",
|
||
"\n",
|
||
"> Temat ten opisuje, w jaki sposób ocenia się i postępuje z zagadnieniami, które mają potencjalny wpływ na dowolny zatwierdzony aspekt projektu (jego plany lub wytworzone produkty)\n",
|
||
"\n",
|
||
"**(7) Postępy** (ang. *Progress*)\n",
|
||
"\n",
|
||
"*mierzenie postępów w realizacji poszczególnych produktów. Monitorowanie wykonania planów oraz procedury eskalacji w przypadku gdy realizacja zaczyna odbiegać od planów*\n",
|
||
"\n",
|
||
"<div class=\"alert alert-info alert-danger\">\n",
|
||
" <span style=\"color:red;weight:bold\">Gdzie teraz jesteśmy? Dokąd zmierzamy? Czy kontynuować? </span>\n",
|
||
"</div>\n",
|
||
"\n",
|
||
"> Ten temat PRINCE2 dotyczy oceny bieżącej zasadności planów. Wyjaśnia on proces decyzyjny dotyczący zatwierdzania planów, monitorowanie faktycznego wykonania oraz proces przekazywania spraw na wyższy szczebel zarządzania w przypadku, gdy zdarzenia przebiegają niezgodnie z planem.\n"
|
||
]
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "XmY-EAr0pcU_"
|
||
},
|
||
"source": [
|
||
"## 4. PRINCE2® - Role\n"
|
||
]
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "XmY-EAr0pcU_"
|
||
},
|
||
"source": [
|
||
"PRINCE2 jest **ustrukturyzowanym zarządzaniem projektem**. Oznacza to, że metodyka ta określa kilka procesów, które opisują wszystkie działania podejmowane od rozpoczęcia aż do zakończenia projektu. Z każdym procesem związana jest odpowiedzialność ściśle określonej osoby.\n",
|
||
"\n",
|
||
"\n",
|
||
"PRINCE2 zakłada występowanie następujących ról:\n",
|
||
"1. Komitet Sterujący (ang. Project Board)\n",
|
||
"1. Przewodniczący (Executive)\n",
|
||
"1. Główny Użytkownik (Senior User)\n",
|
||
"1. Główny Dostawca (Senior Supplier)\n",
|
||
"1. Kierownik Projektu (Project Manager)\n",
|
||
"1. Kierownik Zespołu (Team Manager)\n",
|
||
"1. Nadzór Projektu (Project Assurance)\n",
|
||
"1. Wsparcie Projektu (Project Support)\n",
|
||
"\n",
|
||
"z wykorzystaniem któych, można przedstawić następującą strukturę projektu \n",
|
||
"<< rys>>\n",
|
||
"\n",
|
||
"Rolę kierownika projektu obejmuje osoba, która organizuje i steruje projektem. Do jego zadań należy:\n",
|
||
" - wyznaczenie specjalistów do wykonania prac związanych z realizacją projektu. \n",
|
||
" - daje także gwarancję, że prace będą wykonane terminowo i zgodnie z przyjętymi założeniami.\n",
|
||
" \n",
|
||
"Wyróżniamy ponadto **klienta**, zwanego także **przewodniczącym komitetu sterującego**, oraz **użytkownika**. Klient to osoba, która płaci za realizację projektu. Użytkownik natomiast to osoba, która będzie korzystać z produktu lub rezultatu projektu. W niektórych przypadkach może (ale nie musi) być to ta sama osoba.\n",
|
||
"\n",
|
||
"Kolejna postacią jest **dostawca (lub specjalista)**\n",
|
||
"Jest to osoba posiadająca odpowiednie kompetencje oraz specjalistyczne umiejętności, które wnosi do realizowanego projektu.\n"
|
||
]
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "XmY-EAr0pcU_"
|
||
},
|
||
"source": [
|
||
"## 5. PRINCE2® - Komitet sterujacy i poziomy zarządzania\n"
|
||
]
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "XmY-EAr0pcU_"
|
||
},
|
||
"source": [
|
||
"### Komitet sterujący \n",
|
||
"\n",
|
||
"*Komitet Sterujący** to niezbędny element każdego projektu realizowanego w PRINCE2. W jego skład wchodzi \n",
|
||
" - klient (lub przewodniczący),\n",
|
||
" - reprezentant strony użytkownika (Główny Użytkownik)\n",
|
||
" - reprezentant dostawcy lub specjalisty (Główny Dostawca).\n",
|
||
" \n",
|
||
"Zadaniem Komitetu Sterującego jest podejmowanie decyzji niezbędnych kierownikowi projektu, by **rozwiązywać problemy i kontynuować realizację projektu**. Ponadto Komitet Sterujący **odbiera od Kierownika Projektu regularne raporty o stanie prac**.\n",
|
||
"\n",
|
||
"**Przewodniczący Komitetu Sterującego** jest odpowiedzialny za nadzór ze strony biznesu.\n",
|
||
" - Chce mieć pewność, że biznesowe aspekty projektu są prawidłowe.\n",
|
||
" - Nieustannie zadaje pytanie: Czy projekt jest wart realizacji?\n",
|
||
" \n",
|
||
"**Główny użytkownik** jest odpowiedzialny za nadzór ze strony użytkowników.\n",
|
||
"Chce mieć pewność, że projekt dostarczy właściwe produkty spełniające wymagania.\n",
|
||
"Nieustannie zadaje pytanie: Czy produkt będzie działał jak tego oczekujemy?\n",
|
||
"\n",
|
||
"**Główny Dostawca** jest odpowiedzialność za nadzór ze strony dostawców.\n",
|
||
"Chce mieć pewność, że produkty zostaną dostarczone zgodnie z oczekiwaniami i że na potrzeby projektu są dostępni właściwi ludzie i materiały.\n",
|
||
"Nieustannie zadaje pytanie: Czy może to być wykonane w ramach założonego kosztu, czasu i innych ograniczeń?\n",
|
||
"\n",
|
||
"\n",
|
||
"### Poziomy zarządzania\n",
|
||
"\n",
|
||
"\n",
|
||
"\n"
|
||
]
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "XmY-EAr0pcU_"
|
||
},
|
||
"source": [
|
||
"## 6. PRINCE2® - Procesy\n"
|
||
]
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "XmY-EAr0pcU_"
|
||
},
|
||
"source": [
|
||
"PRINCE2 oparta jest na procesach, które definiują konkretne działania zaprojektowanych w celu osiągnięcia określonego celu. W PRINCE2 wyróżnione jest 7 procesów:\n",
|
||
"\n",
|
||
"1. **Przygotowanie projektu** - PP (Starting up a project - SU)\n",
|
||
"Zarządzanie strategiczne projektem - ZS (Directing a project - DP)\n",
|
||
"Inicjowanie Projektu - IP (Initiating a project - IP)\n",
|
||
"Sterowanie Etapem - SE (Controlling a stage - CS)\n",
|
||
"Zarządzanie wytwarzaniem produktów - WP (Managing product delivery - MP)\n",
|
||
"Zarządzanie zakresem Etapu - ZE (Managing a stage boundary - SB)\n",
|
||
"Zamykanie projektu - ZP (Closing a project - CP)\n",
|
||
"\n"
|
||
]
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {
|
||
"id": "DBJy5KNHpfh4"
|
||
},
|
||
"source": [
|
||
"## 8. Zadania (proponowane do realizacji na laboratoriach)\n",
|
||
"\n",
|
||
"### Zadanie 1.\n",
|
||
"\n",
|
||
"\n",
|
||
"### Zadanie 2.\n",
|
||
"\n",
|
||
"\n",
|
||
"### Zadanie 3.\n",
|
||
"\n",
|
||
"\n"
|
||
]
|
||
}
|
||
],
|
||
"metadata": {
|
||
"author": "Jacek Marciniak",
|
||
"colab": {
|
||
"provenance": []
|
||
},
|
||
"email": "jacekmar@amu.edu.pl",
|
||
"kernelspec": {
|
||
"display_name": "Python 3 (ipykernel)",
|
||
"language": "python",
|
||
"name": "python3"
|
||
},
|
||
"lang": "pl",
|
||
"language_info": {
|
||
"codemirror_mode": {
|
||
"name": "ipython",
|
||
"version": 3
|
||
},
|
||
"file_extension": ".py",
|
||
"mimetype": "text/x-python",
|
||
"name": "python",
|
||
"nbconvert_exporter": "python",
|
||
"pygments_lexer": "ipython3",
|
||
"version": "3.11.0"
|
||
},
|
||
"org": null,
|
||
"subtitle": "6. Metodyka PMBOK",
|
||
"title": "Przygotowanie do projektu badawczo-rozwojowego",
|
||
"year": "2022"
|
||
},
|
||
"nbformat": 4,
|
||
"nbformat_minor": 4
|
||
}
|