4.4 KiB
Projekt badawczo-rozwojowy
5. Metodyka Prince2Agile[laboratorium]
Krzysztof Jassem (2021)
Cel laboratorium nr 5
Celem laboratorium jest rozpoczęcie prac w metodologii Prince lub Agile lub połączeniu obu metodologii.
Plan laboratorium
Na laboratorium mają zostać wykonane trzy z podanych niżej pięciu zadań - do wyboru.
Zadanie 1. Motywy przewodnie Prince2
1. Potrzeba biznesowa
Wyjaśnijcie genezę projektu. Kto będzie korzystał z projektu, jaka jest potrzeba biznesowa (dlaczego i komu przyniesie korzyści finansowe)?
Podajcie jakie są grupy interesariuszy projektu: biznes, użytkownicy, dostawca.
2. Jakość
Jakie są aspekty jakości, które ma spełniać tworzony produkt (np. szybkość działania, użyteczność, funkcjonalność)? W jaki sposób można zmierzyć jakość pod wzgledem tych aspektów? Jakie stawiamy kryteria jakości w tych aspektach?
3. Plany
Podzielcie projekt na etapy. Dla poszczególnych etapów zdefiniujcie, co powinno być ich efektem.
Ocena maksymalna: 10 punktów
Zadanie 2. Role w projekcie według metodyki Prince 2
Przydzielcie osobom wszystkie role według metodyki Prince 2. Wyjaśnijcie, jak te role będą przekładać się na konkretne czynności w Waszym projekcie.
Ocena maksymalna: 10 punktów
Zadanie 3. Analiza ryzyka
Spróbuj wykonać uproszczoną analizę ryzyka projektu według wskazówek podanych w Encyklopedii Zarządzania: https://mfiles.pl/pl/index.php/Analiza_ryzyka
Ocena maksymalna: 10 punktów
Zadanie 4. Role w projekcie według metodyki Scrum
Podzielcie się rolami w projekcie według metodyki Scrum i opiszcie, jak widzicie swoje zadania w projekcie:
- zespół deweloperski, a w nim scrum master
- zespół product ownera, a w nim tester
Opracujcie 5-punktowy manifest pracy w Waszym zespole.
Podsumujcie, która metodyka pracy bardziej Wam odpowiada pod kątem podziału ról.
Ocena maksymalna: 10 punktów
Zadanie 5. Zakładamy backlog
- Utwórzcie projekt w systemie JIRA.
- Opracujcie profile członków grupy (zdjęcia mile widziane).
- Wpiszcie do backloga "user stories" związane z projektem - założcie w tym momencie, że wykonacie cały produkt high-tech.
- Sprobujcie oszacować czas realizacji każdego "user story" za pomocą punktów, zakładając że 10 punktów odpowiada sumie pracy całego zespołu podczas jednego tygodniowego sprintu.
Ocena maksymalna: 10 punktów