better formating 2

This commit is contained in:
kalmarek 2017-12-18 23:58:05 +01:00
parent 7f399ddb1b
commit c111d92cf9
21 changed files with 77 additions and 39 deletions

View File

@ -20,15 +20,17 @@ Na pola wyszło 3 grup studentów.
Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy: Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy:
`[4.1, 9.3, 13.2, 12.3, 11.2, 12.7, 13.5, 9.9, 2.5, 6.3, 8.9, 9.7]` `[4.1, 9.3, 13.2, 12.3, 11.2, 12.7, 13.5, 9.9, 2.5, 6.3, 8.9, 9.7]`
`[7.8, 10.2, 7.7, 4.0, 16.8, 4.2, 18.3, 10.3, 2.0, 13.4]` `[7.8, 10.2, 7.7, 4.0, 16.8, 4.2, 18.3, 10.3, 2.0, 13.4]`
`[11.0, 9.1, 9.4, 6.2, 7.3, 7.7, 3.9, 14.3, 8.2, 10.5, 13.0, 4.6, 4.7]` `[11.0, 9.1, 9.4, 6.2, 7.3, 7.7, 3.9, 14.3, 8.2, 10.5, 13.0, 4.6, 4.7]`
1. Czy pojedynczy student który zebrał 9.5 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem? 1. Czy pojedynczy student który zebrał 9.5 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem?
2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali 2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali
`[11.8, 17.8, 14.9, 7.0, 15.6, 9.3, 15.1, 12.8, 11.9, 8.4, 14.6, 4.1, 16.5, 16.4, 14.9]` `[11.8, 17.8, 14.9, 7.0, 15.6, 9.3, 15.1, 12.8, 11.9, 8.4, 14.6, 4.1, 16.5, 16.4, 14.9]`
(kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny? (kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny?
**Zadanie 3:** **Zadanie 3:**
@ -47,7 +49,7 @@ W jaki sposób (korzystając z metod statystycznych) można ocenić na którą d
Prowadzimy badania na szczurach. Prowadzimy badania na szczurach.
Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu
* `+6.7 %` wagi, * `+6.7 %` wagi,
* `+16.1 %` większa wariancja. * `+16.1 %` większa wariancja wagi.
Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik. Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik.
Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej: Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej:

View File

@ -20,16 +20,19 @@ Na pola wyszło 4 grup studentów.
Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy: Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy:
`[11.1, 6.8, 5.6, 18.4, 13.4, 12.3, 7.2, 10.2, 10.4, 7.9, 11.7, 12.9, 12.0]` `[11.1, 6.8, 5.6, 18.4, 13.4, 12.3, 7.2, 10.2, 10.4, 7.9, 11.7, 12.9, 12.0]`
`[12.0, 19.3, 6.3, 15.7, 2.0, 2.5, 11.5, 9.5, 7.6, 14.5, 13.4, 3.0, 5.9, 18.3]` `[12.0, 19.3, 6.3, 15.7, 2.0, 2.5, 11.5, 9.5, 7.6, 14.5, 13.4, 3.0, 5.9, 18.3]`
`[8.2, 13.1, 17.1, 9.9, 15.0, 14.9, 7.4, 2.0, 2.7, 12.3, 5.6, 2.0, 8.8, 12.2, 2.0, 7.5]` `[8.2, 13.1, 17.1, 9.9, 15.0, 14.9, 7.4, 2.0, 2.7, 12.3, 5.6, 2.0, 8.8, 12.2, 2.0, 7.5]`
`[6.2, 7.3, 3.8, 15.8, 20.4, 11.4, 9.1, 10.3, 17.8, 9.1, 16.2]` `[6.2, 7.3, 3.8, 15.8, 20.4, 11.4, 9.1, 10.3, 17.8, 9.1, 16.2]`
1. Czy pojedynczy student który zebrał 8.1 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem? 1. Czy pojedynczy student który zebrał 8.1 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem?
2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali 2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali
`[4.4, 11.8, 4.4, 6.6, 17.3, 17.1, 10.5, 11.4, 14.5, 11.2, 19.2, 12.3]` `[4.4, 11.8, 4.4, 6.6, 17.3, 17.1, 10.5, 11.4, 14.5, 11.2, 19.2, 12.3]`
(kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny? (kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny?
**Zadanie 3:** **Zadanie 3:**
@ -60,7 +63,7 @@ Co teraz można powiedzieć o skuteczności leku XYZ?
Prowadzimy badania na szczurach. Prowadzimy badania na szczurach.
Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu
* `+7.1 %` wagi, * `+7.1 %` wagi,
* `+13.4 %` większa wariancja. * `+13.4 %` większa wariancja wagi.
Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik. Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik.
Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej: Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej:

View File

@ -20,17 +20,21 @@ Na pola wyszło 5 grup studentów.
Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy: Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy:
`[8.7, 2.5, 4.4, 11.7, 9.5, 6.4, 8.5, 3.3, 2.0, 9.9]` `[8.7, 2.5, 4.4, 11.7, 9.5, 6.4, 8.5, 3.3, 2.0, 9.9]`
`[2.0, 9.2, 13.6, 10.2, 9.8, 5.2, 12.7, 5.5, 12.7, 9.3, 8.6, 10.5, 8.3, 11.9, 9.5, 3.1]` `[2.0, 9.2, 13.6, 10.2, 9.8, 5.2, 12.7, 5.5, 12.7, 9.3, 8.6, 10.5, 8.3, 11.9, 9.5, 3.1]`
`[7.1, 11.2, 7.4, 5.5, 15.9, 11.8, 10.2, 9.9, 3.0, 12.5, 12.4, 9.1, 11.7, 18.9]` `[7.1, 11.2, 7.4, 5.5, 15.9, 11.8, 10.2, 9.9, 3.0, 12.5, 12.4, 9.1, 11.7, 18.9]`
`[15.7, 16.7, 17.7, 12.8, 3.4, 11.5, 10.0, 14.1, 5.3, 10.2, 6.2, 9.6, 6.3, 10.5, 7.0, 9.0]` `[15.7, 16.7, 17.7, 12.8, 3.4, 11.5, 10.0, 14.1, 5.3, 10.2, 6.2, 9.6, 6.3, 10.5, 7.0, 9.0]`
`[12.7, 15.2, 15.0, 2.2, 9.7, 2.0, 8.7, 8.6, 17.3, 10.7, 15.2, 7.9, 7.7, 15.5, 10.0, 5.8]` `[12.7, 15.2, 15.0, 2.2, 9.7, 2.0, 8.7, 8.6, 17.3, 10.7, 15.2, 7.9, 7.7, 15.5, 10.0, 5.8]`
1. Czy pojedynczy student który zebrał 10.5 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem? 1. Czy pojedynczy student który zebrał 10.5 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem?
2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali 2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali
`[16.4, 10.0, 12.2, 10.2, 15.4, 15.6, 19.4, 13.5, 22.5, 9.7, 14.8, 20.0, 8.6, 8.9, 9.0]` `[16.4, 10.0, 12.2, 10.2, 15.4, 15.6, 19.4, 13.5, 22.5, 9.7, 14.8, 20.0, 8.6, 8.9, 9.0]`
(kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny? (kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny?
**Zadanie 3:** **Zadanie 3:**

View File

@ -20,17 +20,21 @@ Na pola wyszło 5 grup studentów.
Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy: Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy:
`[11.8, 12.6, 16.2, 6.2, 13.6, 18.2, 15.4, 7.7, 14.1, 13.7]` `[11.8, 12.6, 16.2, 6.2, 13.6, 18.2, 15.4, 7.7, 14.1, 13.7]`
`[15.8, 22.2, 11.4, 2.0, 2.0, 13.4, 5.7, 6.8, 9.9, 7.7, 2.0, 4.0, 12.3, 17.8]` `[15.8, 22.2, 11.4, 2.0, 2.0, 13.4, 5.7, 6.8, 9.9, 7.7, 2.0, 4.0, 12.3, 17.8]`
`[10.4, 12.8, 14.3, 9.7, 15.9, 4.1, 14.3, 9.3, 15.8, 19.0, 13.7, 12.9, 13.6, 11.5, 16.1]` `[10.4, 12.8, 14.3, 9.7, 15.9, 4.1, 14.3, 9.3, 15.8, 19.0, 13.7, 12.9, 13.6, 11.5, 16.1]`
`[17.7, 10.0, 2.0, 8.5, 9.9, 16.4, 4.9, 5.8, 7.4, 3.4, 7.9, 7.4, 2.0, 2.0]` `[17.7, 10.0, 2.0, 8.5, 9.9, 16.4, 4.9, 5.8, 7.4, 3.4, 7.9, 7.4, 2.0, 2.0]`
`[7.0, 12.9, 5.6, 2.0, 11.1, 5.8, 5.8, 11.3, 14.8]` `[7.0, 12.9, 5.6, 2.0, 11.1, 5.8, 5.8, 11.3, 14.8]`
1. Czy pojedynczy student który zebrał 16.7 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem? 1. Czy pojedynczy student który zebrał 16.7 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem?
2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali 2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali
`[8.4, 13.8, 18.9, 11.5, 17.1, 14.0, 5.4, 12.6, 11.4, 8.8, 10.4, 21.6, 7.0, 13.1]` `[8.4, 13.8, 18.9, 11.5, 17.1, 14.0, 5.4, 12.6, 11.4, 8.8, 10.4, 21.6, 7.0, 13.1]`
(kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny? (kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny?
**Zadanie 3:** **Zadanie 3:**
@ -49,7 +53,7 @@ W jaki sposób (korzystając z metod statystycznych) można ocenić na którą d
Prowadzimy badania na szczurach. Prowadzimy badania na szczurach.
Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu
* `+6.5 %` wagi, * `+6.5 %` wagi,
* `+18.2 %` większa wariancja. * `+18.2 %` większa wariancja wagi.
Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik. Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik.
Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej: Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej:

View File

@ -66,7 +66,7 @@ Co teraz można powiedzieć o skuteczności leku XYZ?
Prowadzimy badania na szczurach. Prowadzimy badania na szczurach.
Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu
* `+7.5 %` wagi, * `+7.5 %` wagi,
* `+18.4 %` większa wariancja. * `+18.4 %` większa wariancja wagi.
Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik. Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik.
Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej: Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej:

View File

@ -20,16 +20,19 @@ Na pola wyszło 4 grup studentów.
Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy: Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy:
`[15.0, 2.3, 2.8, 6.1, 15.1, 10.4, 5.5, 5.1, 13.7, 15.1, 14.8]` `[15.0, 2.3, 2.8, 6.1, 15.1, 10.4, 5.5, 5.1, 13.7, 15.1, 14.8]`
`[11.2, 7.1, 12.0, 7.3, 14.6, 4.4, 11.7, 15.0, 23.0, 2.0, 12.5, 7.6, 5.9, 19.4, 13.1]` `[11.2, 7.1, 12.0, 7.3, 14.6, 4.4, 11.7, 15.0, 23.0, 2.0, 12.5, 7.6, 5.9, 19.4, 13.1]`
`[14.9, 4.4, 13.0, 14.0, 17.0, 6.1, 7.2, 15.6, 9.0, 7.2, 18.3, 7.1, 10.0, 8.4]` `[14.9, 4.4, 13.0, 14.0, 17.0, 6.1, 7.2, 15.6, 9.0, 7.2, 18.3, 7.1, 10.0, 8.4]`
`[8.4, 5.6, 9.4, 17.1, 15.3, 12.2, 8.6, 8.6, 12.8, 5.8, 2.0, 12.5, 11.1, 15.1]` `[8.4, 5.6, 9.4, 17.1, 15.3, 12.2, 8.6, 8.6, 12.8, 5.8, 2.0, 12.5, 11.1, 15.1]`
1. Czy pojedynczy student który zebrał 6.7 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem? 1. Czy pojedynczy student który zebrał 6.7 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem?
2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali 2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali
`[13.3, 12.9, 15.7, 10.0, 9.4, 8.7, 9.3, 12.6, 21.2, 13.8, 13.2, 12.5, 9.3]` `[13.3, 12.9, 15.7, 10.0, 9.4, 8.7, 9.3, 12.6, 21.2, 13.8, 13.2, 12.5, 9.3]`
(kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny? (kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny?
**Zadanie 3:** **Zadanie 3:**
@ -60,7 +63,7 @@ Co teraz można powiedzieć o skuteczności leku XYZ?
Prowadzimy badania na szczurach. Prowadzimy badania na szczurach.
Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu
* `+8.0 %` wagi, * `+8.0 %` wagi,
* `+20.0 %` większa wariancja. * `+20.0 %` większa wariancja wagi.
Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik. Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik.
Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej: Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej:

View File

@ -70,7 +70,7 @@ Co teraz można powiedzieć o skuteczności leku XYZ?
Prowadzimy badania na szczurach. Prowadzimy badania na szczurach.
Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu
* `+8.4 %` wagi, * `+8.4 %` wagi,
* `+18.6 %` większa wariancja. * `+18.6 %` większa wariancja wagi.
Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik. Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik.
Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej: Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej:

View File

@ -24,15 +24,17 @@ Na pola wyszło 3 grup studentów.
Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy: Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy:
`[8.9, 6.2, 14.4, 2.0, 4.4, 19.3, 19.1, 8.0, 15.6, 8.1, 10.4, 8.0]` `[8.9, 6.2, 14.4, 2.0, 4.4, 19.3, 19.1, 8.0, 15.6, 8.1, 10.4, 8.0]`
`[7.2, 5.6, 2.6, 18.3, 17.5, 9.1, 16.3, 4.5, 13.0, 11.2, 7.5, 13.7, 18.9, 10.8, 8.5, 14.0]` `[7.2, 5.6, 2.6, 18.3, 17.5, 9.1, 16.3, 4.5, 13.0, 11.2, 7.5, 13.7, 18.9, 10.8, 8.5, 14.0]`
`[26.5, 2.0, 18.9, 14.4, 9.3, 14.7, 5.1, 7.5, 5.6, 18.5, 18.2, 2.0, 13.7, 12.2, 6.6, 7.0]` `[26.5, 2.0, 18.9, 14.4, 9.3, 14.7, 5.1, 7.5, 5.6, 18.5, 18.2, 2.0, 13.7, 12.2, 6.6, 7.0]`
1. Czy pojedynczy student który zebrał 14.5 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem? 1. Czy pojedynczy student który zebrał 14.5 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem?
2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali 2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali
`[14.2, 7.2, 12.1, 14.7, 8.6, 12.8, 5.6, 15.1, 11.7, 16.1]` `[14.2, 7.2, 12.1, 14.7, 8.6, 12.8, 5.6, 15.1, 11.7, 16.1]`
(kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny? (kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny?
**Zadanie 3:** **Zadanie 3:**

View File

@ -70,7 +70,7 @@ Co teraz można powiedzieć o skuteczności leku XYZ?
Prowadzimy badania na szczurach. Prowadzimy badania na szczurach.
Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu
* `+9.1 %` wagi, * `+9.1 %` wagi,
* `+11.9 %` większa wariancja. * `+11.9 %` większa wariancja wagi.
Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik. Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik.
Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej: Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej:

View File

@ -66,7 +66,7 @@ Co teraz można powiedzieć o skuteczności leku XYZ?
Prowadzimy badania na szczurach. Prowadzimy badania na szczurach.
Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu
* `+5.8 %` wagi, * `+5.8 %` wagi,
* `+17.2 %` większa wariancja. * `+17.2 %` większa wariancja wagi.
Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik. Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik.
Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej: Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej:

View File

@ -70,7 +70,7 @@ Co teraz można powiedzieć o skuteczności leku XYZ?
Prowadzimy badania na szczurach. Prowadzimy badania na szczurach.
Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu
* `+8.6 %` wagi, * `+8.6 %` wagi,
* `+10.9 %` większa wariancja. * `+10.9 %` większa wariancja wagi.
Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik. Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik.
Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej: Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej:

View File

@ -20,17 +20,21 @@ Na pola wyszło 5 grup studentów.
Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy: Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy:
`[16.0, 2.4, 9.7, 7.9, 2.9, 2.6, 15.5, 2.0, 16.0, 15.7, 2.5, 12.2, 24.4, 7.8]` `[16.0, 2.4, 9.7, 7.9, 2.9, 2.6, 15.5, 2.0, 16.0, 15.7, 2.5, 12.2, 24.4, 7.8]`
`[5.9, 11.7, 10.9, 9.4, 9.3, 16.7, 18.1, 4.6, 6.1, 14.4, 5.3, 7.9]` `[5.9, 11.7, 10.9, 9.4, 9.3, 16.7, 18.1, 4.6, 6.1, 14.4, 5.3, 7.9]`
`[10.1, 9.5, 6.2, 12.4, 9.4, 14.0, 12.9, 9.7]` `[10.1, 9.5, 6.2, 12.4, 9.4, 14.0, 12.9, 9.7]`
`[3.9, 6.8, 9.6, 16.8, 10.5, 14.8, 5.1, 12.1, 19.6, 10.6, 11.8, 5.4, 5.6, 4.7]` `[3.9, 6.8, 9.6, 16.8, 10.5, 14.8, 5.1, 12.1, 19.6, 10.6, 11.8, 5.4, 5.6, 4.7]`
`[2.4, 6.0, 2.7, 10.1, 11.6, 16.9, 11.2, 10.6, 9.9, 13.5, 13.2, 2.0]` `[2.4, 6.0, 2.7, 10.1, 11.6, 16.9, 11.2, 10.6, 9.9, 13.5, 13.2, 2.0]`
1. Czy pojedynczy student który zebrał 3.5999999999999996 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem? 1. Czy pojedynczy student który zebrał 3.5999999999999996 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem?
2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali 2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali
`[16.7, 15.2, 13.0, 16.6, 11.5, 17.5, 3.0, 14.5, 9.6, 13.6, 13.9, 7.5]` `[16.7, 15.2, 13.0, 16.6, 11.5, 17.5, 3.0, 14.5, 9.6, 13.6, 13.9, 7.5]`
(kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny? (kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny?
**Zadanie 3:** **Zadanie 3:**
@ -49,7 +53,7 @@ W jaki sposób (korzystając z metod statystycznych) można ocenić na którą d
Prowadzimy badania na szczurach. Prowadzimy badania na szczurach.
Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu
* `+1.7 %` wagi, * `+1.7 %` wagi,
* `+15.1 %` większa wariancja. * `+15.1 %` większa wariancja wagi.
Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik. Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik.
Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej: Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej:

View File

@ -54,7 +54,7 @@ W jaki sposób (korzystając z metod statystycznych) można ocenić na którą d
Prowadzimy badania na szczurach. Prowadzimy badania na szczurach.
Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu
* `+6.5 %` wagi, * `+6.5 %` wagi,
* `+17.4 %` większa wariancja. * `+17.4 %` większa wariancja wagi.
Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik. Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik.
Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej: Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej:

View File

@ -24,16 +24,19 @@ Na pola wyszło 4 grup studentów.
Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy: Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy:
`[3.0, 11.9, 2.0, 2.1, 6.8, 3.5, 10.1, 11.9, 4.5, 14.5, 8.4, 5.8, 13.0]` `[3.0, 11.9, 2.0, 2.1, 6.8, 3.5, 10.1, 11.9, 4.5, 14.5, 8.4, 5.8, 13.0]`
`[2.0, 7.0, 17.5, 12.5, 9.2, 9.7, 13.7, 5.5, 19.5, 11.1, 13.0, 11.2, 21.2, 13.1]` `[2.0, 7.0, 17.5, 12.5, 9.2, 9.7, 13.7, 5.5, 19.5, 11.1, 13.0, 11.2, 21.2, 13.1]`
`[4.8, 10.1, 12.2, 14.9, 11.4, 7.2, 5.6, 10.2, 10.8, 10.0, 15.9, 5.9]` `[4.8, 10.1, 12.2, 14.9, 11.4, 7.2, 5.6, 10.2, 10.8, 10.0, 15.9, 5.9]`
`[5.5, 11.7, 17.7, 19.4, 7.9, 9.2, 9.4, 4.4, 6.9, 8.7]` `[5.5, 11.7, 17.7, 19.4, 7.9, 9.2, 9.4, 4.4, 6.9, 8.7]`
1. Czy pojedynczy student który zebrał 6.8 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem? 1. Czy pojedynczy student który zebrał 6.8 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem?
2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali 2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali
`[10.4, 15.0, 6.5, 16.6, 13.8, 14.6, 17.9, 11.7, 12.1, 12.7, 15.3, 12.8, 12.1, 14.2]` `[10.4, 15.0, 6.5, 16.6, 13.8, 14.6, 17.9, 11.7, 12.1, 12.7, 15.3, 12.8, 12.1, 14.2]`
(kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny? (kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny?
**Zadanie 3:** **Zadanie 3:**

View File

@ -24,15 +24,17 @@ Na pola wyszło 3 grup studentów.
Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy: Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy:
`[12.9, 19.7, 6.3, 8.4, 12.3, 11.7, 13.3, 6.2, 13.1, 6.0]` `[12.9, 19.7, 6.3, 8.4, 12.3, 11.7, 13.3, 6.2, 13.1, 6.0]`
`[13.9, 8.9, 8.8, 7.4, 2.0, 16.9, 7.2, 4.0, 10.9, 12.6, 2.0, 9.6, 12.3, 2.0, 5.0]` `[13.9, 8.9, 8.8, 7.4, 2.0, 16.9, 7.2, 4.0, 10.9, 12.6, 2.0, 9.6, 12.3, 2.0, 5.0]`
`[5.6, 11.9, 9.6, 6.1, 16.7, 6.5, 11.4, 3.9, 13.6, 9.7, 2.0, 15.7, 8.3, 13.7]` `[5.6, 11.9, 9.6, 6.1, 16.7, 6.5, 11.4, 3.9, 13.6, 9.7, 2.0, 15.7, 8.3, 13.7]`
1. Czy pojedynczy student który zebrał 7.7 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem? 1. Czy pojedynczy student który zebrał 7.7 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem?
2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali 2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali
`[9.4, 14.1, 16.2, 13.8, 13.2, 21.6, 11.9, 9.4, 13.2, 20.6, 12.7, 11.1, 13.3]` `[9.4, 14.1, 16.2, 13.8, 13.2, 21.6, 11.9, 9.4, 13.2, 20.6, 12.7, 11.1, 13.3]`
(kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny? (kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny?
**Zadanie 3:** **Zadanie 3:**

View File

@ -20,16 +20,19 @@ Na pola wyszło 4 grup studentów.
Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy: Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy:
`[12.2, 2.7, 12.0, 2.0, 12.4, 7.6, 7.9, 6.1, 4.8, 4.8, 10.4, 9.6]` `[12.2, 2.7, 12.0, 2.0, 12.4, 7.6, 7.9, 6.1, 4.8, 4.8, 10.4, 9.6]`
`[7.1, 8.2, 4.4, 14.9, 14.4, 9.8, 9.9, 11.4, 13.7, 4.0]` `[7.1, 8.2, 4.4, 14.9, 14.4, 9.8, 9.9, 11.4, 13.7, 4.0]`
`[12.9, 7.2, 7.3, 2.0, 16.8, 7.3, 8.2, 11.8, 10.6, 12.6, 18.2]` `[12.9, 7.2, 7.3, 2.0, 16.8, 7.3, 8.2, 11.8, 10.6, 12.6, 18.2]`
`[2.0, 4.7, 19.6, 13.1, 12.0, 5.9, 8.1, 11.2, 13.0, 7.9, 17.1]` `[2.0, 4.7, 19.6, 13.1, 12.0, 5.9, 8.1, 11.2, 13.0, 7.9, 17.1]`
1. Czy pojedynczy student który zebrał 15.4 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem? 1. Czy pojedynczy student który zebrał 15.4 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem?
2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali 2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali
`[11.0, 9.7, 16.6, 8.6, 15.9, 11.8, 8.6, 10.5, 8.6, 9.8]` `[11.0, 9.7, 16.6, 8.6, 15.9, 11.8, 8.6, 10.5, 8.6, 9.8]`
(kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny? (kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny?
**Zadanie 3:** **Zadanie 3:**

View File

@ -58,7 +58,7 @@ W jaki sposób (korzystając z metod statystycznych) można ocenić na którą d
Prowadzimy badania na szczurach. Prowadzimy badania na szczurach.
Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu
* `+9.7 %` wagi, * `+9.7 %` wagi,
* `+12.5 %` większa wariancja. * `+12.5 %` większa wariancja wagi.
Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik. Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik.
Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej: Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej:

View File

@ -20,17 +20,21 @@ Na pola wyszło 5 grup studentów.
Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy: Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy:
`[9.0, 14.3, 9.2, 6.6, 7.5, 12.2, 12.4, 8.3, 11.6, 10.2, 7.8, 10.6, 7.3]` `[9.0, 14.3, 9.2, 6.6, 7.5, 12.2, 12.4, 8.3, 11.6, 10.2, 7.8, 10.6, 7.3]`
`[5.5, 6.5, 17.2, 8.0, 20.9, 14.6, 18.9, 14.2, 10.6, 10.2, 9.1, 32.2, 15.2, 5.2, 10.6, 20.3]` `[5.5, 6.5, 17.2, 8.0, 20.9, 14.6, 18.9, 14.2, 10.6, 10.2, 9.1, 32.2, 15.2, 5.2, 10.6, 20.3]`
`[6.4, 17.7, 5.9, 6.9, 5.1, 14.4, 12.9, 22.7, 16.6, 8.2, 20.1, 9.1, 11.5, 7.7]` `[6.4, 17.7, 5.9, 6.9, 5.1, 14.4, 12.9, 22.7, 16.6, 8.2, 20.1, 9.1, 11.5, 7.7]`
`[2.0, 6.7, 4.0, 7.4, 6.2, 10.1, 4.2, 11.2, 3.4, 4.9, 10.8, 15.8, 2.0]` `[2.0, 6.7, 4.0, 7.4, 6.2, 10.1, 4.2, 11.2, 3.4, 4.9, 10.8, 15.8, 2.0]`
`[19.2, 11.8, 10.8, 6.4, 11.3, 5.6, 9.7, 13.2, 11.7, 8.4, 3.9, 6.6, 5.1, 22.1]` `[19.2, 11.8, 10.8, 6.4, 11.3, 5.6, 9.7, 13.2, 11.7, 8.4, 3.9, 6.6, 5.1, 22.1]`
1. Czy pojedynczy student który zebrał 14.9 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem? 1. Czy pojedynczy student który zebrał 14.9 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem?
2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali 2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali
`[17.8, 9.9, 8.0, 12.8, 15.3, 8.5, 6.9, 13.2, 16.7, 20.0, 17.2, 11.3, 17.2, 17.5]` `[17.8, 9.9, 8.0, 12.8, 15.3, 8.5, 6.9, 13.2, 16.7, 20.0, 17.2, 11.3, 17.2, 17.5]`
(kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny? (kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny?
**Zadanie 3:** **Zadanie 3:**
@ -49,7 +53,7 @@ W jaki sposób (korzystając z metod statystycznych) można ocenić na którą d
Prowadzimy badania na szczurach. Prowadzimy badania na szczurach.
Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu
* `+6.3 %` wagi, * `+6.3 %` wagi,
* `+19.5 %` większa wariancja. * `+19.5 %` większa wariancja wagi.
Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik. Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik.
Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej: Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej:

View File

@ -24,17 +24,21 @@ Na pola wyszło 5 grup studentów.
Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy: Poniżej przedstawiony jest urobek każdego studenta (w kilogramach), z podziałem na grupy:
`[9.5, 14.8, 13.6, 17.8, 7.3, 2.0, 7.5, 11.6]` `[9.5, 14.8, 13.6, 17.8, 7.3, 2.0, 7.5, 11.6]`
`[20.2, 11.7, 15.1, 8.5, 9.6, 9.8, 17.1, 17.2]` `[20.2, 11.7, 15.1, 8.5, 9.6, 9.8, 17.1, 17.2]`
`[3.2, 5.8, 7.0, 7.7, 9.0, 4.3, 18.0, 14.9, 3.3, 18.9, 4.1, 11.1, 12.5]` `[3.2, 5.8, 7.0, 7.7, 9.0, 4.3, 18.0, 14.9, 3.3, 18.9, 4.1, 11.1, 12.5]`
`[13.9, 6.5, 13.3, 10.6, 3.2, 9.0, 13.4, 19.4, 7.4, 2.0, 5.3]` `[13.9, 6.5, 13.3, 10.6, 3.2, 9.0, 13.4, 19.4, 7.4, 2.0, 5.3]`
`[2.3, 2.0, 17.7, 18.4, 7.8, 2.0, 11.2, 9.8, 13.9, 5.7, 3.8, 15.9]` `[2.3, 2.0, 17.7, 18.4, 7.8, 2.0, 11.2, 9.8, 13.9, 5.7, 3.8, 15.9]`
1. Czy pojedynczy student który zebrał 16.8 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem? 1. Czy pojedynczy student który zebrał 16.8 kg. ziemniaków jest wyjątkowo leniwym studentem?
2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali 2. Czy grupa kierunku Astrologia której uczestnicy zebrali
`[13.6, 15.4, 19.7, 15.9, 6.1, 19.7, 20.8, 16.2, 12.5, 17.7, 11.0, 14.5, 9.5, 11.9]` `[13.6, 15.4, 19.7, 15.9, 6.1, 19.7, 20.8, 16.2, 12.5, 17.7, 11.0, 14.5, 9.5, 11.9]`
(kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny? (kg. ziemniaków) wyróżnia się w sposób statystycznie istotny?
**Zadanie 3:** **Zadanie 3:**

View File

@ -58,7 +58,7 @@ W jaki sposób (korzystając z metod statystycznych) można ocenić na którą d
Prowadzimy badania na szczurach. Prowadzimy badania na szczurach.
Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu
* `+10.9 %` wagi, * `+10.9 %` wagi,
* `+15.5 %` większa wariancja. * `+15.5 %` większa wariancja wagi.
Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik. Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik.
Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej: Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej:

View File

@ -58,7 +58,7 @@ W jaki sposób (korzystając z metod statystycznych) można ocenić na którą d
Prowadzimy badania na szczurach. Prowadzimy badania na szczurach.
Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu Przypuszczamy, że podawanie antybiotyków w pożywieniu będzie miało wpływ na wielkość osobników rzędu
* `+9.5 %` wagi, * `+9.5 %` wagi,
* `+14.9 %` większa wariancja. * `+14.9 %` większa wariancja wagi.
Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik. Ponieważ nie można przeprowadzić badań na zwierzętach bez zgody Komisji Etyki Badań, musisz zaplanować wcześniej eksperyment i przekonać Komisję. W szczególności musisz przewidzieć ile zwierząt potrzeba by uzyskać statystycznie istotny wynik.
Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej: Dysponujesz już pomiarami wag grupy kontrolnej: