merge into master

This commit is contained in:
s1202077 2019-03-19 18:30:42 +01:00
commit 3441168974
4 changed files with 42 additions and 7 deletions

View File

@ -50,7 +50,7 @@ while( home_len > 0 ):
y = random.randint(0, (PLAY_WIDTH//64)-1) y = random.randint(0, (PLAY_WIDTH//64)-1)
if( type(cells[x][y]) == Grass ): if( type(cells[x][y]) == Grass ):
cells[x][y] = House(x,y) cells[x][y] = House(x,y, 10, 10, 10)
home_len = home_len - 1 home_len = home_len - 1
#Dodawanie wszystkich spritow do grupy spritow #Dodawanie wszystkich spritow do grupy spritow
@ -67,6 +67,12 @@ while(1):
all_sprites.update() all_sprites.update()
all_sprites.draw(GAMEWINDOW) all_sprites.draw(GAMEWINDOW)
#generowanie smieci
for house in all_sprites:
if( type(house) == House):
house.generate_rubbish()
#house.check_rubbish_status()
display.flip() display.flip()
fps_clock.tick(FPS) fps_clock.tick(FPS)

View File

@ -8,4 +8,4 @@ class Cell(pygame.sprite.Sprite):
pygame.sprite.Sprite.__init__(self) pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
self.x = x self.x = x
self.y = y self.y = y
self.rect = pygame.Rect(x*64,y*64, 64,64) self.rect = pygame.Rect(x*64,y*64, 64, 64)

View File

@ -1,8 +1,36 @@
import pygame import pygame
import sys import sys, random
from sprites.cell import Cell from sprites.cell import Cell
PLASTIC = 0 #blue
GLASS = 1 #green
METAL = 2 #yellow
class House(Cell): class House(Cell):
def __init__(self,x,y): def __init__(self,x,y, max_plastic, max_glass, max_metal):
Cell.__init__(self,x,y) Cell.__init__(self,x,y)
self.image = pygame.image.load("images/house.png") self.image = pygame.image.load("images/house.png")
self.rubbish = [0,0,0] #plastic, glass, metal
self.max_plastic = max_plastic
self.max_glass = max_glass
self.max_metal = max_metal
def generate_rubbish(self):
if( random.randint(0, 5) == 1 ): #1/5 szansa na wyrzucenie śmiecia w klatce
thrash_type = random.randint(0,2)
self.rubbish[thrash_type] = self.rubbish[thrash_type] + 1
if( self.rubbish[PLASTIC] > self.max_plastic ):
self.image = pygame.image.load("images/house_blue.png")
print("PLASTIC alert")
if( self.rubbish[GLASS] > self.max_glass ):
self.image = pygame.image.load("images/house_green.png")
print("GLASS alert")
if( self.rubbish[METAL] > self.max_metal ):
self.image = pygame.image.load("images/house_yellow.png")
print("METAL alert")
def check_rubbish_status(self):
print( "plastic: " + str(self.rubbish[PLASTIC]) + " glass: " + str(self.rubbish[GLASS]) + " metal: " + str(self.rubbish[METAL]) )

View File

@ -1,5 +1,6 @@
+Przy losowaniu domku: Sprawdzić, czy pole które wylosowaliśmy jest typu Grass (bo nie można go postawić na wysypisku ani na innym domku) +Przy losowaniu domku: Sprawdzić, czy pole które wylosowaliśmy jest typu Grass (bo nie można go postawić na wysypisku ani na innym domku)
-Dodanie metody od zapełniania śmietników która updatuje się co klatkę (Jeżeli zapełnienie == 100 to zmienia się sprite i trzeba zabrać czy coś takiego) +Dodanie metody od zapełniania śmietników która updatuje się co klatkę (Jeżeli zapełnienie == 100 to zmienia się sprite i trzeba zabrać czy coś takiego)
-Dodanie hudu -Dodanie hudu
+Wpisywanie na początku gry liczby domków +Wpisywanie na początku gry liczby domków
-Umieszczenie na mapie wysypisk(I dodanie ich klasy) -Umieszczenie na mapie wysypisk(I dodanie ich klasy)
-W JAKI SPOSÓB MOŻNA PREZENTOWAĆ KILKA RÓŻNYCH ŚMIECI NA DOMKU?