Dodano metode do generowania smieci przez domku
This commit is contained in:
parent
0680234e50
commit
7608e79f26
8
game.py
8
game.py
@ -41,7 +41,7 @@ while( home_len > 0 ):
|
||||
y = random.randint(0, (PLAY_WIDTH//64)-1)
|
||||
|
||||
if( type(cells[x][y]) == Grass ):
|
||||
cells[x][y] = House(x,y)
|
||||
cells[x][y] = House(x,y, 10, 10, 10)
|
||||
home_len = home_len - 1
|
||||
|
||||
#Dodawanie wszystkich spritow do grupy spritow
|
||||
@ -58,6 +58,12 @@ while(1):
|
||||
|
||||
all_sprites.update()
|
||||
all_sprites.draw(GAMEWINDOW)
|
||||
|
||||
#generowanie smieci
|
||||
for house in all_sprites:
|
||||
if( type(house) == House):
|
||||
house.generate_rubbish()
|
||||
#house.check_rubbish_status()
|
||||
|
||||
display.flip()
|
||||
fps_clock.tick(FPS)
|
||||
|
@ -8,4 +8,4 @@ class Cell(pygame.sprite.Sprite):
|
||||
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
|
||||
self.x = x
|
||||
self.y = y
|
||||
self.rect = pygame.Rect(x*64,y*64, 64,64)
|
||||
self.rect = pygame.Rect(x*64,y*64, 64, 64)
|
||||
|
@ -1,8 +1,36 @@
|
||||
import pygame
|
||||
import sys
|
||||
import sys, random
|
||||
from sprites.cell import Cell
|
||||
|
||||
PLASTIC = 0 #blue
|
||||
GLASS = 1 #green
|
||||
METAL = 2 #yellow
|
||||
|
||||
class House(Cell):
|
||||
def __init__(self,x,y):
|
||||
Cell.__init__(self,x,y)
|
||||
self.image = pygame.image.load("images/house.png")
|
||||
def __init__(self,x,y, max_plastic, max_glass, max_metal):
|
||||
Cell.__init__(self,x,y)
|
||||
self.image = pygame.image.load("images/house.png")
|
||||
self.rubbish = [0,0,0] #plastic, glass, metal
|
||||
|
||||
self.max_plastic = max_plastic
|
||||
self.max_glass = max_glass
|
||||
self.max_metal = max_metal
|
||||
|
||||
def generate_rubbish(self):
|
||||
if( random.randint(0, 5) == 1 ): #1/5 szansa na wyrzucenie śmiecia w klatce
|
||||
thrash_type = random.randint(0,2)
|
||||
self.rubbish[thrash_type] = self.rubbish[thrash_type] + 1
|
||||
|
||||
if( self.rubbish[PLASTIC] > self.max_plastic ):
|
||||
self.image = pygame.image.load("images/house_blue.png")
|
||||
print("PLASTIC alert")
|
||||
if( self.rubbish[GLASS] > self.max_glass ):
|
||||
self.image = pygame.image.load("images/house_green.png")
|
||||
print("GLASS alert")
|
||||
if( self.rubbish[METAL] > self.max_metal ):
|
||||
self.image = pygame.image.load("images/house_yellow.png")
|
||||
print("METAL alert")
|
||||
|
||||
def check_rubbish_status(self):
|
||||
print( "plastic: " + str(self.rubbish[PLASTIC]) + " glass: " + str(self.rubbish[GLASS]) + " metal: " + str(self.rubbish[METAL]) )
|
||||
|
@ -1,6 +1,7 @@
|
||||
+Przy losowaniu domku: Sprawdzić, czy pole które wylosowaliśmy jest typu Grass (bo nie można go postawić na wysypisku ani na innym domku)
|
||||
-Dodanie metody od zapełniania śmietników która updatuje się co klatkę (Jeżeli zapełnienie == 100 to zmienia się sprite i trzeba zabrać czy coś takiego)
|
||||
+Dodanie metody od zapełniania śmietników która updatuje się co klatkę (Jeżeli zapełnienie == 100 to zmienia się sprite i trzeba zabrać czy coś takiego)
|
||||
-Dodanie hudu
|
||||
-Wpisywanie na początku gry liczby domków
|
||||
-Umieszczenie na mapie wysypisk(I dodanie ich klasy)
|
||||
-W JAKI SPOSÓB MOŻNA PREZENTOWAĆ KILKA RÓŻNYCH ŚMIECI NA DOMKU?
|
||||
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user